Громадський велосипед офіційно став доступним для мешканців і гостей Львова

У Львові офіційно  стартував перший в Україні муніципальний велопрокат NextBike. Відтак у  столиці Галичини нині працює 5 станцій  подібного прокату, де вже доступні для громадського користування 55 ...

DSC_2485
Громадський велосипед офіційно став доступним для мешканців і гостей Львова

У Львові офіційно  стартував перший в Україні муніципальний велопрокат NextBike. Відтак у  столиці Галичини нині працює 5 станцій  подібного прокату, де вже доступні для громадського користування 55 велосипедів.

Нагадаємо, що Муніципальний прокат велосипедів NextBike – це проект відомої німецької компанії та її українських партнерів.  Сьогодні НекстБайк працює у понад 20 країнах світу на 3 континентах. Компанія пропонує у ощадливу тимчасову оренду 25 000 власних велосипедів у понад 170 містах Німеччини, Австрії, Болгарії, Хорватії, Угорщини, Дубаї, Латвії, Новій Зеландії, Польщі, Швейцарії, Туреччині, Великобританії та США. Сама ж реалізація проекту здійснюється за підтримки Львівської міської ради та Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ. 

Загалом втілення проекту стало можливим, завдяки існуванню програми державно-приватного партнерства Федерального уряду Німеччини. Програма допомагає іншим німецьким та європейським компаніям, які прагнуть інвестувати в країни Східної Європи, ефективно покращувати життя людей.

А скористатися означеною системою муніципального прокату можна у різний спосіб: зареєструватись у ній за допомогою мобільного додатку для смартфонів NextBike, через сторінку nextbike.com.ua, через термінал прокату, або ж за телефоном гарячої лінії: 0 800 211980. Але, створюючи персональний аккаунт, потрібно буде надати певні особисті дані. Це набагато зручніше замість того, аби щоразу показувати паспорт, чи інший ідентифікаційний документ особи. Отож, придбавши місячний абонемент за 120 гривень,  бажаючий має змогу скористуватися прокатним ровером за пільговим тарифом упродовж 1,5 години на добу, з яких перші півгодини – безкоштовні. Ще один варіант – придбати абонемент на так званий літній сезон (1 березня – 31 жовтня) за 800 грн.

У суто соціальному аспекті важливо відзначити, що муніципальний прокат велосипедів більш вигідний для мешканців міста, аніж  для туристів, оскільки разовий прокат («Pay as You Go») буде коштувати за українськими мірками дорого – 50 грн. за годину. Пояснюються це тим, що в  разову ціну вже закладено можливі ризики щодо поломок, пошкоджень, або користування неадекватними, чи злодійкуватими людьми. Тому навіть туристам, які прибувають до Львова, скажімо, на 3 дні, буде набагато вигідніше придбавати щомісячну картку.

На думку заступника міського голови з економічних питань та містобудування Ростислава Дацківа, це важливий проект для міста. Адже велосипед вперше подається мерією не як розвага чи спорт, а як повноцінна альтернатива іншим видам транспорту для добирання на роботу,  на навчання, у екскурсійних справах тощо. До того ж, місто вже зробило чимало кроків у напрямі розбудови велодоріжок. Натомість радник міського голови з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід вважає, що ця німецька компанія почала свій вихід на ринок оренди велосипедів в Україні саме зі Львова через те, що там повірили в незворотність транспортних реформ, які відбуваються в місті. До  того ж відкривається велика опція для тих людей, які хотіли б їздити велосипедом, але не мають його через неможливість його утримувати, скажімо, для багаточисельних львівських студентів, котрі переважно мешкають або в гуртожитках, або в найманих квартирах.

А співзасновник компанії NextBike-Україна Остап Буденкевич  переконаний, що це – дієва альтернатива приватному та громадському транспорту. Навіть ті львівські мешканці,  котрі мають власні велосипеди, нерідко бояться використовувати їх через теперішні сумні українські реалії – крадіжки, вандалізм тощо. Адже система розрахована на короткі дистанції: чим більше буде  нетривалих поїздок, тим більше людей зможе скористатися велосипедом. Водночас, це розвантаження транспортної системи,  суттєве зменшення шкідливих викидів, отож проект розраховано на соціально відповідальних людей. У NextBike-Україна розуміють, що в найближчій перспективі для Львова  потрібно не менш 100-120  таких станцій. І сьогодні тут працюють над цим, зокрема,  і з соціально відповідальними місцевими приватними компаніями,   котрі зацікавлені розмістити біля  свого  офісу подібну станцію й вкласти власні кошти в її розбудову, або, принаймні, придбати абонементи для своїх працівників.

До речі, затятий велоаматор, представник Львівської асоціації велосипедистів Орест Олеськів, котрий, зрозуміло, має недешевого ровера у власному користуванні, тим не менш, вирішив також придбати  прокатний абонемент. Активіст відзначає, що це виявилось надзвичайно зручно, доступно та економно; «Мені пощастило: я живу біля однієї вже відкритої велостанції та працюю біля іншої. Відзначу, що місячний абонемент є досить доступним, порівняно зі щоденними витратами на громадський транспорт. Загалом, це дуже важливий етап у комунікаційному розвитку Львова, адже є хорошою можливістю для людей спробувати, що таке велосипед та як ним пересуватися містом. Також цей велопрокат є способом мультимодальності, яку ми пропагуємо як громадська організація, – тобто можливість для людей скористатися різними видами транспорту, залежно від їхніх потре».


 

Останні публікації цього розділу:

Анонс: Школа врегулювання конфліктів та миротворчості у територіальних громадах

Як зберегти традиційну культуру та нашу ідентичність, міркували на триденному заході у Богуславі

До 40 протезів на місяць: як у Полтаві протезують та реабілітують людей після поранень

До своєї природи: у Києві відкрилась виставка з любов’ю до української спадщини

10 років БФ «Твоя опора»: зібрано й надано допомогу на 710 млн грн

Ресурсні центри неурядового сектору Півдня України обмінялись досвідом та обговорили нові ініціативи