Громади мають проводити оцінку ефективності бюджетних програм попри воєнний стан
З 24 лютого 2022 року головні розпорядники коштів місцевих бюджетів працюють в умовах дії режиму воєнного стану. Незважаючи на це, законодавство вимагає проводити оцінку ефективності минулорічних ...
Додано:
havrylenkova
З 24 лютого 2022 року головні розпорядники коштів місцевих бюджетів працюють в умовах дії режиму воєнного стану. Незважаючи на це, законодавство вимагає проводити оцінку ефективності минулорічних бюджетних програм та надавати її результати місцевим фінансовим органам.
На базі Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» для громад Харківщини провели захід, присвячений темі «Вирішення фінансових питань в умовах воєнного стану».
На ньому радниця із питань муніципальних фінансів та управління цього Офісу Марина Гончаренко відповіла на питання учасників, які стосувалися здійснення оцінки ефективності бюджетних програм, правил складання звітів про їх виконання, використання вільних залишків та залишків освітньої субвенції, механізмів підтримки підрозділів ЗСУ із бюджетів громад, використання програмної класифікації видатків при здійсненні капітальних ремонтів тощо.
Оцінка ефективності бюджетних програм є невід’ємною та важливою складовою програмно-цільового бюджетування, адже дає змогу визначити ефективність бюджетної програми, виявити ризики, підвищити якість планування, забезпечити прозорість та підзвітність, а також здійснювати контроль за цільовим використанням бюджетних коштів.
«Наразі жодних виключень у чинному законодавстві щодо відсутності проведення оцінки ефективності бюджетних програм немає. Так, відповідно до Наказу МФУ від 26.08.2014 року №836 «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів», головні розпорядники бюджетних коштів подають місцевому фінансовому органу результати оцінки ефективності бюджетних програм протягом 14 календарних днів після подання річної бюджетної звітності, тобто не пізніше 10 березня 2024 року», – зазначила радниця.
Також Марина Гончаренко зазначила, що організаційно-методологічні засади здійснення оцінки ефективності бюджетних програм головними розпорядниками бюджетних коштів визначаються Міністерством фінансів України. Так, на сьогодні для здійснення оцінки ефективності головні розпорядники можуть керуватися Наказом МФУ від 17.05.2011 року №608 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення оцінки ефективності бюджетних програм», а також удосконаленою методикою здійснення порівняльного аналізу ефективності, доведеною листом МФУ від 19.09.2013 року № 31-05110-14-5/27486.
Радниця звернула увагу присутніх на те, що призупинення ч. 5 ст. 28 БКУ під час воєнного стану дає можливість головним розпорядникам не оприлюднювати результати оцінки ефективності бюджетних програм, Втім, у разі наявності технічних можливостей, у більшості випадків варто це зробити, адже публічність та прозорість використання бюджетних коштів є головною ознакою демократичного суспільства.