ІМІ: основні замовники джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії та ОПЗЖ

Основними замовниками джинси в онлайн-медіа є комерційні компанії та бізнес, на які припало 24% загальної кількості джинси.Про це свідчить дослідження ГО "Інститут масової інформації", проведене в ...

джинса
ІМІ: основні замовники джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії та ОПЗЖ

Основними замовниками джинси в онлайн-медіа є комерційні компанії та бізнес, на які припало 24% загальної кількості джинси.

Про це свідчить дослідження ГО “Інститут масової інформації”, проведене в жовтні-листопаді 2019 року в 17 онлайн-медіа, повна вибірка становила понад 20 тисяч новин*.

На другому місці за кількістю матеріалів з ознаками замовлення – партія “Опозиційна платформа – За життя”, на яку припало 18,1%. 

Новим антитрендом четвертого кварталу 2019 року стала поява матеріалів з ознаками замовлення, які були спрямовані проти конкретних законопроєктів. Онлайн-медіа розміщували надзвичайно багато матеріалів проти законопроєкту №1210 (11,6% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення) і проти законопроєкту №2336-2 (7,9% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення). 

На думку експертів ІМІ, такий високий відсоток контрлобізму може свідчити про те, що за ним стоять економічні інтереси окремих олігархів та великих компаній. 

Серед найбільших замовників джинси також виявилися олігарх Ринат Ахметов (8,6% усіх матеріалів з ознаками замовлення розповідали про ДТЕК, Укртелеком та Фонд Ахметова) і автовиробники (8,6% джинси припало на “найновіші” і “найпотужніші” автомобілі). 

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали “РБК-Україна” (39 матеріалів, виявлених протягом тижня моніторингу), “Обозреватель” (31 матеріал) та 112.ua і Newsone (по 30 матеріалів).

Не було виявлено замовних матеріалів на сайтах “Українська правда”, “Ліга” та “Український тиждень”. 

Загалом лише 8,2% матеріалів з ознаками замовлення були умовно марковані як реклама. Проте це маркування не відповідає законодавству, тому такі матеріали було зараховано до неналежного маркування.

З повним дослідженням можна ознайомитися тут.

 

Матеріал написано за результатами моніторингу, що проводився в період з 21  до 25 жовтня 2019 року в 17 популярних інтернет-медіа: “Обозреватель”, “Знай.ua”, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, NewsOne,  RBC.ua, “Ліга”, “Український тиждень”, Інтерфакс, “Страна”, “Цензор”. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (понад 20 тисяч новин).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.

 

Джерело: ІМІ.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я