Інститут реформ та інновацій з Дніпра проаналізував новий кодекс поведінки

Силами ГО “Інститут реформ та інновацій” у скорочені терміни було проаналізовано оновлений проект рішення Дніпровської міської ради про кодекс поведінки. На жаль, в оновленому проекті рішення взагалі ...

pexels-photo-886465
Інститут реформ та інновацій з Дніпра проаналізував новий кодекс поведінки

Силами ГО “Інститут реформ та інновацій” у скорочені терміни було проаналізовано оновлений проект рішення Дніпровської міської ради про кодекс поведінки. На жаль, в оновленому проекті рішення взагалі відсутній кодекс поведінки для депутатів міської ради, а кодекс поведінки працівників містить значні недоліки.

Наші аналітики виявили, що в кодексі працівників міської ради відсутні важливі визначення.

Зокрема, відсутнє визначення інтересу територіальної громади міста Дніпра та зобов’язання діяти виключно відповідно до цього інтересу. Що дозволяє працівникам ставити службові інтереси вище інтересів територіальної громади. Тобто, посадова інструкція буде важливішою за звернення громадян. А так бути не може, оскільки посадова інструкція повинна писатись в інтересах громадян.

Також не врегульовано питання конфлікту особистого інтересу, інтересу представницького мандата та службового інтересу. Враховуючи те, що приблизно чверть депутатів обіймає ті чи інші посади в органах місцевого самоврядування або комунальних підприємствах міста, таке питання видається актуальним. Їхній інтерес як депутатів може шкодити їх діяльності в якості службовців, або навпаки, діяльність службовця може сприяти депутатській діяльності. В той же час, ці поняття і види діяльності мають бути чітко розділені. Наприклад, заступник міського голови з питань ЖКГ не може розглядати з більшим пріорітетом звернення громадян, які надходять з його депутатського округу.

У той же час, відсутній механізм врегулювання між особистим, службовим інтересом та інтересом територіальної громади міста. Розуміння різниці між службовим інтересом та інтересом громади є важливою складовою ознаки європейського суспільства.

Окрім того, цей кодекс не відповідає статті 34 Конституції України, оскільки норма яка міститься в абз. 5, 6 п. 2.5. Кодексу прямо суперечить конституційному праву громадян на свободу думкиі слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Тій самій статті 34 Конституції України та статтям 6-9 Закону України “Про доступ до публічної інформації” не відповідає пункт 6.1. запропонованого міською радою Кодексу, оскільки доступ до інформації може бути обмежено виключно з підстав, визначених цим законом. Ані рішення міської ради, а ні розпорядження міського голови не можуть стати підставами для обмеження в доступі до інформації.

Хочемо звернути вашу увагу на те, що це короткий аналіз тексту, який експерти ГО “Інститут реформ та інновацій” змогли провести протягом 12 годин з моменту оприлюднення тексту проекту рішення. Цей аналіз не є грунтовним науковим або практичним матеріалом.

У той же час, експерти Інституту, разом із групою експертів Центру політичних студій та аналітики “ЕЙДОС” розробили проект Етичного Кодексу для депутатів міської ради та для міського голови. Оприлюднюємо текст цього проекту і сподіваємося на його прийняття. Ми, у свою чергу, вітатимемо прийняття кодексу як для депутатів, так і для працівників міської ради, з урахуванням наших пропозицій.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Абетка саморегуляції 6.0: завершено перший блок курсу з підтримки психічного здоров’я

Зміни розпочинаються з тебе: як на локальному рівні впливати на глобальні процеси. Досвід БУР

Обговорили співпрацю влади та неурядового сектору у сфері відновлення громад та регіону

Яка вона — українська ідентичність? Відкриті читання «Живої бібліотеки» — на DOCUSPACE

Літня Українська Миротворча Школа 2024

Для українців у Польщі запустили онлайн-курси з вивчення польської: як приєднатися до навчання