Кандидати в мери недостатньо прозоро витрачали кошти на свої виборчі кампанії

Проміжні результати моніторингу фінансування виборчих кампаній на виборах міських голів 2015 року в Україні презентували представники РОГО «Комітет виборців України» сьогодні, 27 жовтня, в Рівному. ...

Додано:
cvurivne

???????????????????????????????
Кандидати в мери недостатньо прозоро витрачали кошти на свої виборчі кампанії

Проміжні результати моніторингу фінансування виборчих кампаній на виборах міських голів 2015 року в Україні презентували представники РОГО «Комітет виборців України» сьогодні, 27 жовтня, в Рівному.

Дослідження передбачає перевірку прозорості виборчих фінансів та моніторинг політичної реклами на телебаченні. Його проводить Всеукраїнська громадська організація «Комітет виборців України» в п’яти пілотних містах: Рівне, Херсон, Черкаси, Мукачеве, Тернопіль.

Як розповів директор Рівненського КВУ Олексій Горецький, значна частина кандидатів на посади міських голів на момент моніторингу не відкривали рахунки. Зокрема, в Рівному інформація про відкриття рахунків надійшла про 6 кандидатів з 11, що беруть участь у виборах, в Херсоні – про 11 з 21 кандидатів, у Тернополі – про 4 з 11 кандидатів, у Мукачевому – про 2 з 16 кандидатів. Тільки у Черкасах інформація надійшла про відкриття рахунків всіх 16 кандидатів на посаду міського голови.

Кандидати на посаду міського голови переважно не публікували за власною ініціативою інформацію про відкриття рахунків. У Рівному спостерігачі відмічають, що два кандидати опублікували таку інформацію на своїх сторінках у Facebook: Зураб Кантарія і Вікторія Шинкаренко.

За результатами моніторингу КВУ, значна частина кандидатів не подала вчасно проміжні фінансові звіти. Зокрема, з 6 кандидатів на посаду міського голови Рівного, які відкрили рахунки, тільки 4 вчасно подали звіти: Володимир Хомко, Дмитро Якимець, Олексій Муляренко та Зураб Кантарія. Для прикладу, з 16 кандидатів на посаду міського голови Черкас, які відкрили рахунки, жоден не подав вчасно проміжний фінансовий звіт.

В законі не передбачено механізмів для реагування з боку ТВК на неподання фінансових звітів або подання їх із запізненням. ТВК міст, де проводився моніторинг, не проявляли ініціативи у вигляді ухвалення рішення про звернення до кандидатів із зауваженням щодо невчасного подання.

Також спостерігачі КВУ проводили моніторинг маркованої політичної реклами на підтримку кандидатів на посаду міського голови в цих п’яти пілотних містах. Проводився він у «прайм-тайм», коли розміщення реклами є найбільш дорожчим (з 19:00 до 22:00). Моніторинг проводився щоденно, з моменту реєстрації кандидатів до 23 жовтня.

За словами керівника інформаційного відділу Рівненського КВУ Святослава Дубова, загалом за період моніторингу на трьох телеканалах Рівненської області («Сфера-ТВ», «Рівне 1» РТБ) транслювалася маркована політична реклама (передвиборна агітація) про 6 кандидатів на посаду міського голови Рівного з 11: Володимира Хомка, Олексія Муляренка, Олександра Лащука, Олексія Бучинського, Дмитра Якимця і Григорія Зарічнюка. До слова, на місцевому ТБ часто транслювався агітаційний ролик кандидата на посаду міського голови Костополя Євгенія Денисюка. Однак він не був об’єктом нашого моніторингу.

Лідером за сумарною кількістю часу на всіх трьох телеканалах став Дмитро Якимець – 17500 секунд. На другому місці – Олександр Лащук (11229 секунд). Третій – Володимир Хомко (9555 секунд), четвертий – Олексій Бучинський (5217 секунд), п’ятий – Олексій Муляренко – 5033 секунди, шостий – Григорій Зарічнюк (156 секунд).

Reklama_TV_po_kandydatam

У процентному відношенні за сумарною кількістю часу на всіх трьох телеканалах ситуація така: «Сфера-ТВ» – 52%, «Рівне 1» – 44%, РТБ – 4%.

Reklama_TV_po_kanalam

Передбачається, що згодом спостерігачі КВУ порівняють інформацію з фінансових звітів кандидатів з їх затратами, розрахованими з врахуванням фактичного виходу політичної реклами на телебаченні. Мета перевірки – встановити достовірність фінансових звітів та можливих проблем із прозорістю виборчих фінансів.

На нинішньому етапі вже виявлено розбіжності між задекларованими витратами окремих кандидатів на оплату ефірного часу на телебаченні, та розрахунками реальних затрат, що значно перевищують задекларовані. Оскільки проміжні звіти не охоплюють останні 10 днів до дня голосування, кандидати ще мають можливість подати повну інформацію про витрати у фінальних звітах.

Тому КВУ закликає всіх кандидатів до своєчасного подання фінансових звітів, повного розкриття витрат у цих звітах, а також публікації звітів в мережі Інтернет для доступу громадськості.

З повним текстом заяви і результатами дослідження можна ознайомитися тут: http://cvu.com.ua/news/zayava-pro-poperedni-rezultati-monitorinhu-finansuvannya-viborchikh-kampaniy-na-miskikh-viborakh-2015-r-v-ukrani

 

Фінансовий моніторинг здійснюється в рамках діяльності КВУ «Моніторинг фінансування виборчої кампанії на місцевих виборах 2015 року в Україні» за підтримки Ради Європи. Висловлені тут думки жодною мірою не відображають офіційну позицію Ради Європи».


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Літня Українська Миротворча Школа 2024

Для українців у Польщі запустили онлайн-курси з вивчення польської: як приєднатися до навчання

Протидія гендерно-зумовленому насильству: тренінг для поліцейських сектору освітньої безпеки Чернігівщини

Стресостійкість учасниць зросла на 49%. Підсумки програми «ReStart Свідомості» та гайд на Дія.Освіта

Чи впливає на податки та дохід отримана гуманітарна допомога від Благодійного фонду «ССС»?

У Підволочиській громаді відкрили молодіжний простір «Знайди себе»