Лікарні Вінниці отримали рекомендації Громадського Ревізора

Підсумковою частиною проекту «Громадський Ревізор стартує з лікарень Вінниці» стала презентація адміністраціям медичних закладів рекомендацій, які були розроблені експертами проекту з ГО «Центр ...

Додано:
cpa_result

Фото 3
Лікарні Вінниці отримали рекомендації Громадського Ревізора

Підсумковою частиною проекту «Громадський Ревізор стартує з лікарень Вінниці» стала презентація адміністраціям медичних закладів рекомендацій, які були розроблені експертами проекту з ГО «Центр громадської активності «Результат» та ГО «Філософія Серця» на основі результатів моніторингу.

Фото 1 Фото 2

Кожна лікарня отримала індивідуальні висновки щодо тих порушень, які були виявлені громадськими активістами, а також рекомендації щодо необхідних змін, які необхідно впровадити у лікарнях для того, щоб покращити сервіс, доступність закладів та підзвітність їх діяльності перед пацієнтами.

Фото 3 Фото 4

В тому числі усі заклади отримали інфографіки із загальними рекомендаціями щодо загальних вимог Громадського Ревізора до закладів, серед яких:

  1. Оприлюднення інформації
  • Медичні заклади повинні своєчасно, раз на тиждень, оновлювати інформацію щодо залишків безкоштовних ліків, що закуплені за бюджетний кошт, на інформаційних стендах та сайтах закладів
  • Медичні заклади зобов’язані звітувати щодо використання благодійних коштів, розміщуючи актуальну інформацію на інформаційних стендах та сайтах закладів
  • Медичні заклади повинні уможливити внесення благодійних внесків через платіжний термінал з можливістю обрання призначення платежу.
  1. Прозорість фінансової діяльності
  • Медичні заклади зобов’язані неухильно дотримуватись ЗУ «Про публічні закупівлі» та ЗУ «Про запобігання корупції» при проведенні публічних закупівель
  • Медичним закладам рекомендується здійснювати публічні закупівлі за конкурентними процедурами
  • Медичні заклади зобов’язані своєчасно розміщувати укладені договори, накладні/акти виконаних робіт на порталі E-data
  1. Комунікація з пацієнтами
  • Лікарі закладів повинні неухильно дотримуватись принципів професійної етики та недискримінаційного підходу у спілкуванні з пацієнтами
  • Адміністрація закладу повинна своєчасно реагувати на скарги, відгуки та пропозиції пацієнтів, що розміщуються у книзі скарг, або подаються іншим способом
  • Адміністрація закладу зобов’язана неухильно дотримуватись ЗУ «Про доступ до публічної інформації»
  • Адміністрації закладу рекомендовано створити дієві канали комунікації з пацієнтами (гаряча лінія, можливість подання скарги он-лайн на сайті закладу, проведення «днів відкритих дверей» та ін.)
  1. Забезпечення доступності приміщень лікарні для маломобільних груп
  • Пандуси. Максимальна висота одного підйому (маршу) пандуса не повинна перевищувати 80 см при куті нахилу не більше 8% (1:12). Ширина пандуса не менша 90 см, бажано 120 см, поверхня рівна, без швів, не слизька. Поручні встановлюються паралельно пандусу на висоті 70 і 90 см, мають мати зверху і знизу продовження довжиною не менше 30 см.
  • Туалети та душові кабіни. Слід розміщати унітази на висоті від рівня підлоги до верху сидіння не нижче 45 см і не вище 60 см. Дозатори мила, тримачі туалетного паперу та сушки для рук слід розміщувати на висоті 90-120 см, умивальники – на висоті 80-85 см над рівнем підлоги. У душових кабінах повинне бути відкидне сидіння, розміщене на висоті 45-50 см.

Дані вимоги є однаковими та актуальними як для закладів первинної, так і третинної ланки.

Виконання наданих рекомендацій дозволить закладам наблизитись до найвищих стандартів та світових практик щодо доступності, прозорості та підзвітності діяльності закладів перед пацієнтами. Хоча, зрозуміло, що за браком коштів і недофінансування медичної галузі запровадити дані рекомендації швидко буде доволі складно. Проте частину із виявлених порушень та помилок можна виправити у закладах уже зараз, без фінансових ресурсів. Важливим фактором є розуміння адміністрації закладів необхідності запровадження запропонованих змін. Під час роботи Громадського Ревізора в більшості закладів ми побачили волю до втілення інновацій та підвищення якості надання допомоги хворим, тому ми віримо, що Громадський Ревізор зможе рекомендувати медичні заклади Вінниччини вже в недалекому майбутньому!

Фото 5 Фото 6

 

Матеріал підготовлений ГО “Центр громадської активності “Результат” в рамках реалізації проекту «Громадський Ревізор стартує з лікарень Вінниці» за фінансової підтримки Програмної ініціативи «Громадське здоров’я» Міжнародного фонду «Відродження».


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я