Лисичанська координація громадської присутності на засадах належного врядування
В Лисичанську відбувся діалоговий віртуальний майданчик «Координація громадської присутності та активності задля впровадження засад доброго врядування, покращення стану працевлаштування містян ...
Додано:
Pavlo Fedyk
В Лисичанську відбувся діалоговий віртуальний майданчик «Координація громадської присутності та активності задля впровадження засад доброго врядування, покращення стану працевлаштування містян Лисичанська», зорганізованого спільнотою СбЛ.
Захід присвячувався виробленню нового ставлення до розвитку міста і провадження усвідомленої синхронізації громадських ініціатив та проектів майбутнього Лисичанська і проводився в рамках підтримки ініціативи #Офіс_Координатора_ проєктів_ОБСЄ із розвитку публічного діалогу щодо впровадження рекомендацій стандартів якості та належного врядування в діяльності організацій громадянського суспільства.
Діалог заходу транслювався #НАЖИВО: на майданчиках руху #СбЛ (#Луганщина_спільно_до_безпеки https://www.facebook.com/groups/SpailnoBezpeka/) та його інформаційного партнера, найчисельнішої (понад 26 тисяч користувачів) новинної #Facebook спільноти Луганщини: Лисичанск-Северодонецк. Новости. Факты. События) – https://www.facebook.com/groups/severopolis/, події: https://www.facebook.com/events/407935966745914/?active_tab=about.
Загальний прогляд відеозапису трансляції https://goo-gl.su/SJVwVti сягнув майже 3 тисячі переглядів.
Таким чином, учасники заходу – громадські активісти міста (батьків дітей з інвалідністю, ВПО, атовців, організаторів масових культурних дійств, захистників тварин, культур та спільноти “СбЛ – Спільно безпеці Лисичанська” #CбЛ), представники міської ради та її комунальних установ, міського відділу Національної поліції, пов’язують впровадження засад доброго врядування[1] в діяльність інституцій (в першу чергу – громадських) міста із покращення стану працевлаштування містян.
Зустріч 06 вересня 2019 року зібрала ініціативних людей міста, які вже мають досвід узгодженості та взаємодії, в т.ч. – з місцевою владою та поліцією за підтримки і сприяння Лисичанського міського центру зайнятості, його підрозділу Студія Бізне$тарт (Ольга Сахно), МГО «Лисичанський Центр сприяння підприємництву» (Олена Ануфрієва), за що організатори їм щиро вдячні.
Захід організований спільнотою громадських організацій та ініціатив «Спільно безпеці Лисичанська (Луганщини) СбЛ» проводився для того, щоб ознайомити активних людей міста із можливостями узгодженої співпраці в сфері безпеки і злагодженості громадських ініціатив та розвитку простір обміну ініціативами та досвідом, для чого громадськими активістами було обговорено важливі проблеми безпеки та згуртованості в Лисичанську.
Дослідження втілюються в планах
Учасникам заходу, присутнім та користувачам мережі Інтернет (майже три тисячі переглядів відеотрансляції заходу) були представлені результати досліджень питань безпеки та стану згуртованості громад міста, які проводила та опублікувала спільнота #СбЛ: чисельні кейси власних і партнерських досліджень стану ранжирування проблем безпеки в містах Східного Донбасу, безпеки дітей на пішохідних переходах, оцінки стану зимових доріг міста, виміру ставлення місян Лисичанска, Рубіжного і Сєвєродонецька до дій та реакцій правоохоронців, аналітичних записок розвитку міста, його проблематики і культурного середовища тощо.
Активне оговорення відбулось в дискусії “Вплив громадських спільнот та ініціатив на покращення стану працевлаштування в Лисичанську”, в якій переконливі аргументи необхідності та можливості активізації громадських зусиль на інвестиційну привалбливіст міста продемонстрували представник МГО «Лисичанський Центр сприяння підприємництву» Олена Ануфрієва та Студії “БізнеSтарт” Лисичанського центру зайнятості (https://www.facebook.com/profile.php?id=100015516514754).
Прикладним виявився виступ представника ГО “Руки допоомоги” Олександра Жукова, який розповів про стан надання державних і комунальних послуг дітям з інвалідністю, окреслив можливості і перспективи інклюзії влади і громади Лисичанска для того, щоб діти, їх батьки отримували соціальну і ресурсну підтримку., покращився стан справ організації навчання та лікування дітей з інвалідністю.
Турбота спільно.
Підтримку присутніх викликав виступ Юлії Виноградової із волонтерської групи допомоги бездомним тваринам (ЛИСИЧАНСК! ПОМОЩЬ БЕЗДОМНЫМ ЖИВОТНЫМ!: група у Фейсбуці -
https://www.facebook.com/groups/368635090456864/).
Волонтерами і громадськими активістами Лисичанська зроблена чимала робота для вироблення у містян цивілізованого ставлення до безпритульних тварин, спонукання міської ради до виділення коштів не на примітивну і жорстоку діялність найнятих міськими чиновниками гицлів, а задля людського, гуманного ставлення до чотирилапих істот, більшість з яких бездомні завдяки війні на Донбасі.
Більш детальніше про це у черговій публікації #Ірина_Сельницька, яка як керівниця ГО “Міст 3.10″ координує адвокаційну діяльність руху #СбЛ задля впровадження цивілізованого ставлення до тварин у Лисичанську: https://goo-gl.su/NqIptj, щоб діти і дорослі не спостерігали жахливих сцен взаємної агресії людей і тварин:
#Олександр_Груздєв із БО “Я Волноваха” (https://www.facebook.com/profile.php?id=100016204061785) поділився досвідом реалізації проєкту, який реалізується в рамках Програми ООН «Підтримка ЄС для Сходу України – відновлення, зміцнення миру та урядування» та угоди між БО «Я-Волноваха», ВЦА міста Волноваха» та ГО «ЗооКонтроль», завдяки якому останні 20 зі 120 затриманих безпритульних собак покидають карантин та повертаються на волю в місто.
Учасники зібрання вирішили зосередити свої зусилля для реалізації проєкту, в т.ч. – зверненні до донорів, в першу чергу – #ПРООН, задля реалізації і такої перспективи спільної адвокаційної компанії громадських активістів Лисичанська – #ТурботаСпільно, яка дозволить завдяки діалогу зацікавлених сторін, запрацювати в місті гуманному ставленню до тварин всіх його мешканців, включаючи і VIP-осіб міської ради та депутатського корпусу різних партійних симпатій.
Більш детально про цивілізоване ставлення до безпритульних тварин дивись публікацію: https://goo-gl.su/j2kQwo та пости із хеш-тег #Турбота спільно.
Майданчик громадської комунікації дозволив ознайомитись із презентаціями результатів адвокаційних компанії у сфері безпеки та підвищення соціальної згуртованості у м. Лисичанськ:у:
- станом захисту прав ВПО та АТО-ООС. Було запропоновано, враховуючи досвід руху СбЛ провести громадську експертизу Комплексної міської програми соціальної підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей.
Крім того, громадським організаціям атовіців – «Луганська обласна спілка ветеранів АТО», «Лисичанська спілка ветеранів АТО «Тризуб» (Володимир Іваницький), ГО «Лисичанська Спілка ветеранів АТО», ГО “Ветерани за гідне життя” варто долучитись до активізації молоді задля громадської безпеки і протидії торгівлі наркотиками у Лисичанську – проєкту СбЛ #СтопНаркоЗаразі.
Свою підтримку ідеї реалізації проєкут долучення молоді та АТОвців до протидії наркорекламі висловив регіональний представник БО «БФ «Всеукраїнське об’єднання людей з наркозалежністю «Волна» Олександр Квітковський. Крім того, можливо ідея зацікавить і спільноту “ЗЕ ПІПЛ»/«The people» (Урбан-Центр Дружба)?
На зустрічі також були обговорені питання безпеки на дорогах, в т.ч. – впровадження заходів з попередження дорожньо-транспортного травматизму дітей та молоді, особливостей реалізації проєкт СбЛ «Сусідська варта» (більш детально див. https://gurt.org.ua/news/informator/50993/), молодіжній протидії розповсюдженню наркотиків, проведенню фестивалей та масових культурних заходів).
Про особливості співпраці в рамках інтеркультурних коаліцій розповіла представниця ГО “Підйом” Анна Рясна, закликавши до творчих змін і співпраці громадських спільнот міста.
Попереджений, значить озброєний!
Питання антикорупційних дослідженнь майна та діяльності комунальних підприємств, установ ОМС міст Східного Донбасу – серед пріоритетів руху СбЛ, який починає досліджувати в рамках проєкту #НалагоджуємоСпільно стан справ, в т.ч. – закупівель в міських радах Лисичанська, Гірського та ВЦА міста Золоте.
Стан постачання води та діяльності Лисичанської міської ради (ЛКСП «Лисичанськводоканал») в цій сфері стали предметом окремого обговорення учасників зібрання.
Тому на заході було запроповновано ідею створення антикорупційної спільноти “Прозорість і відкритість коштів громад”, серед завдань якої варто відзначити наступні:
Сформувати спільноту, налагодити комунікацію, розподілити зобов’язання
“Розібратись” з боргами за електропостачання
Звернутись до ВРУ щодо урегулювання тарифного питання
Спонукати органи державної влади та ОМС урегулювання питання реструктуризації цього боргу, тобто зміни дебіторської та кредиторської заборгованості “по воді”.
Адвокувати (впливати) задля зміни відповідної постанови Уряду.
Вивчити громадську готовність “прив’язати ріст Лисичанського боргу “за воду” відповідно до її постачання.
Кінцевим результатом такої громадської ініціативи та діалогу зацікавлених сторін у вирішенні конфлікту має стати сприяти змінам, які продемонструють готовність громади до створення умов для інвестиційного забезпечення якісного водопостачання та водовідведення.
Слід зауважити, що подібна діяльність в місті вже проводиться. Пост #Юлія_Машута – https://goo-gl.su/ctEoDx, свідчить, що частина депутатів Лисичанської міської ради вже отримала відповідь від #Луганська_військово_цивільна_адміністрація, яка опублікована як важливе оголошення найчисельнішої Фейсбук-грипи Луганщини – #Лисичанск-Северодонецк. Новости. Факты. События: https://goo-gl.su/ctEoDx. Тому, тепер треба сформувати групу добровольців, які прагнуть здійснити громадську експертизу проблем водопостачання та водовідведення та забезпечити діалог зацікавлених сторін задля прийняття рішень вирішення проблеми “Н2О” в Лисичанську. Крім пасивності інтелектуальних патріотів міста, додатковим ризиком успішності спільної громадської активності є партійний вплив, який неминуче проявиться в такій та подібній діяльності.
І тоді нам вдасться перестати собачитись і розпочати діалог.
Майдачик дозволив ознайомитись з ідеєю та пропозицією співпраці у впровадженні соціального підприємництва БАйТ (Бюро аналізу й технологій).
Результатом заходу стало перетворення руху “Спільно безпеці Лисичанська” в спільноту громадських організацій, представництв та ініціатив “Спільно безпеці Луганщнини СбЛ”.
Учасники заходу закликали громадські спільноти міста долучатись до процесів порозуміння та співпраця ГО та ініціатив міста, розпочавши координацію із підписання Меморандуму учасників Регіонального партнерства громадських організацій, представництв та ініціатив «Спільно безпеці Луганщини (СБЛ)».
Серед планів наступних засідань є розгляд питань про можливості реалізації спільних ініціатив із територіальними підрозділами Національної поліції України (за наявності пропозицій від територіальних підрозділів НацПоліції). Слід зауважити, що питання про те, як ознайомитись із планами поліцейських підрозділів краю та області в сфері співпраці з громадськістю?, залишається відкритим.
Учасникам заходу та спільноти СбЛ було запропоновадно долучитись до «пілотного» експерименту «Впровадження практик ефективного вирішення конфліктів через створення постійної геоінформаційної системи моніторингу, аналізу, оцінки і вирішення конфліктів», який впроваджується #ПРООН в Луганській області: http://dialog-ua.org/ (#Svetlana_Petrova),
Серед наближчих планіів СбЛ – розвиток міжрегіональної громадської координації громадського впливу на владу, культурних змін, молодіжних ініціатив та бюджетної відкритості, участі в поданні скарги до Фейсбуку в підтримку найбільш україномовної групи (деталі на Тарас Кремінь Рух “Українська Дія” Олексій Кляшторний НАША МОВА Андрій Смолій ) та підтримки Міжнародний марш за клімат в Україні, Всеукраїнський марш за тварин у Сєвєродонецьку, Фестиваль думок 2019 (останній захід,на час оприлюднення цієї статті, вже реалізувався, в т.ч. участі в якості спікера координатора СбЛ Ірини Сельницької та учасників ГО “Міст 3.10″.
Даош ВЦА Лисичанську?
Спільнота СбЛ планує провести дослідження щодо громадської підтримки ініціативи про прийняття рішення щодо впровадження більш ефективних форм управління містом Лисичанськ, в т.ч. шляхом утворення Військово-цивільної адміністрації в місті.
Довідка: Метою військово-цивільних адміністрацій є створення умов для забезпечення життєдіяльності відповідних територіальних громад, вирішення питань місцевого значення шляхом установлення особливого порядку здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування (сільських, селищних, міських рад, їх виконавчих органів, обласних, районних рад) на території їх діяльності у разі коли відповідні органи місцевого самоврядування такі повноваження не здійснюють або самоусунулися від їх виконання.
Серед інших, більш мяких форм управління містом слід відмітити можливість активізації громади задля впливу на прийняття рішень. Про подібну практику в містах Західної України повідомив національний експерт #Іван_Сікора (СікораХАБ), зазначивши при цьому: “…Водночас, не варто переоцінювати значення петицій та інших форм прямої демократії. Є усталенні форми представницької демократії, і за неналежне виконання делагованих повноважень, влада несе відповідальність під час виборів або не несе, якщо немає дієвої опозиції, немає тих, хто може “ЗГАДАТАТИ ВСЕ” та донести це до виборців Зрештою можна впливати на рішення влади в рамках політичного та бюджетного процесу на місцевому рівні.”
Так що питання про Військово-цивільну адміністрацію міста заслуговує окремого дослідження, за яке беруться учасники СбЛ…
Настрій події підтвердив її ефективність, адже фактично відбулась неформальна дружня зустріч небайдужих людей. Тому в майбутньому СбЛом планується продовження такого формату співпраці із прямою відеотрансляцією та відео«включенням» у діалог національних експертів.
До певної міри, можна вважати, що на майданчику відбулось чергове засідання Робочої групи з соціальної єдності та громадської безпеки (м. Лисичанськ) (аккаунти у Фейсбуці: Робоча група з соціальної єдності та громадської безпеки (м. Лисичанськ) та Лисичанськ Робоча Група ГБСЗ).
Як частину резолюції зібрання можна вважати:
Пропозиції до лідерів громадської думки та експертів в регіонах країни.
Згуртувати як експертів, так і громадських активістів задля громадського впливу на ухвалення владних рішень.
Перш за все, бажано, щоби найвидше ініціативи вдалося реалізувати на Сході Галичини і Донбасу.
Напрямні співпраці:
1. Закінчувати «бодягу» на Донбасі, розвивати самооборону, готуватися до зброї НАТО і проводити активне протистояння агресору в інших немілітарних формах.
2. Розвивати військове співробітництво із Польською Республікою, синхронізуючи громадські та державні устремління з нею. Такий вектор відповідає й історичним традиціям та подіям, що дозволяє нам спільно уникнути минулих помилок між двома народами.
3. Творення громадських реальних та віртуальних громадських мереж, які можуть впливати на думку громад. Приклад: відкрита модерація найчисельнішої Фейсбук-спільноти Луганщини – понад 26 тисяч учасників,
4. Тільки мережа громадських лідерів (в т.ч. – дійсно профспілкових) здатна створити впливову партійну силу.
5. Розвивати поєднання громадської спільноти та бізнесу для того, щоб розумний бізнес почав виконувати роль типових грантових донорів та сприяти проходженню громадських представників до парламенту України, місцевих рад. Пошук партнерів: «рентний» бізнес, наприклад латифундистів, продовжує будувати палаци та працювати із «гречкою», за що й «пролітає» у мажоритарних округах. А на купівлю ефіру телеканалів, які фактично належать чотирьом-п’ятьом магнатам, у такого бізнесу або немає ресурсів, або можливостей, або конкурентного контенту. Впровадження ринку землі та продовження антикорупційної реформи призведуть до того, що “динозаврів” почнуть заганяти у стійло, як колись “червоних директорів”.
6. Розпочати кампанію регіональної підтримки вимог щодо отримання відповідей, які б дали зрозуміти ставлення нардепів до виконання мовного законодавства і передусім розвитку державної мови, вимагаючи ресурсного забезпечення і стимулювання її використання на сході та півдні України.
7. Мережа експертів в регіонах має визначитись з якими якостями, програмовим баченням і принципами формування команди мав би володіти лідер інвестиційного прориву краю – керівник адміністрації чи органу місцевого самоврядування. Потрібно розпочати публічне обговорення кандидатур чи дій призначених президентських представників організувати системний контроль за дотриманням вироблених засад, отриманих обіцянок, реальності впровадження реформ від місцевих лідерів.
Чекаємо зворотного зв’язку як вислову готовності до співпраці задля згуртування громад краю.
Якщо Ви прочитали цю статтю, проявіть Вашу готовність до співпраці, в першу чергу – громадської експертизи, поширивши посилання на публікацію із наступним текстом: “Формуємо групу громадських експертів проблеми “Н2О” в Лисичанську” із хештегом #Н2ОЛис” або “Долучаємось до громадської експеризи владних рішень в регіонах” із хештегом #ВдВ (Влада – до відповіді).
Факт поширення із зазначеним дописаом спонукатиме нас щонайшвидше співпрацювати з уважними патріотами міста.
Підсумок.
Впроваджуючи «Рекомендації щодо стандартів якості та належного врядування для організацій громадянського суспільства як механізму зміцнення довіри», які сьогодні презентуються міжнародними та вітчизняними інституціями, спільнота СбЛ зосереджується на створенні Етичного кодексу, розбудові системи належного врядування та вдосконаленні системи комунікації та інформування, Учасники спільноти переконуються, що тільки змінившись самим, впровадивши засади гідного (належного) врядування у власну діяльність, можна і треба вимагати дотримання стандартів якості в органів державного та муніципального управління.
Сподіваємось, що в Лисичанську з’явилась критична маса громадських активістів та НУО, які прагнуть захистити свої найважливіші інтереси, а в перспективі стати впливовою силою. Принаймні перші кроки в бік творення спільних структур, взаємопідтримки та обміну інформацією успішно зроблені. Тому надалі громади Лисичанська мають працювати над творенням структур, які могли б представляти інтереси всього сектору громадських організацій міста. Дуже схоже, що саме зараз – в найбільш сприятливий момент, коли завдяки суспільній підтримці громадські організації, якщо знайдуть спільну мову у своєму середовищі, мають шанс перетворитись з об’єкта публічної політики на активного та впливового суб’єкта позитивних змін в Лисичанську.
Але для народження нової сили, спроможної рухати вперед реформи, попри супротив корупціонерів, якісно надавати соціальні послуги, впроваджувати новітні методики в освіті, медицині, екології, зрештою проектувати міста, в яких буде зручно всім, ми маємо гуртом, спільно вирішити наважливіше питання розвитку – чи спроможні різні громадські організації скоординуватись навколо найважливішого та не зважаючи на дрібниці синхронізувати своє представництво, ініціативи та заходи.
З повагою і надією на співпрацю – координатори спільноти (руху) громадських організацій та ініціатив «СбЛ»
Керівниця ГО “Міст 3.10” Ирина Сельницкая Ірина Сельницька, 0955513531, 0972633429, електронна пошта: [email protected]
Координатор Ради експертів ГО «Фонд громад «Знання і справедливість», PhD з економіки Павло Федик Pavlo Fedyk, (095) 196-49-66, (097) 609-46-43, [email protected]
Рух СБЛ (Спільно безпеці Лисичанська): ГО «Фонд громад “Знання і справедливість» (https://www.facebook.com/Knowledge.justice.Lisichansk/), ГО «Міст 3.10» (https://www.facebook.co/groups/374364296281333/), Инициативная группа Лисичанска “Путь содействия”, ГО “ЛОО “Солідарність” (https://www.facebook.com/loo.solydarnist/), ГО «Ветерани за гідне життя» (https://www.facebook.com/pg/Ветерани-за-гідне-життя), регіональний представник БО «БФ «Всеукраїнське об’єднання людей з наркозалежністю «Волна» (https://www.facebook.com/alexey.kvitkovsky), ГО «Зе Піпл/«The people» https://www.facebook.com/druzhbauc/, https://www.instagram.com/druzhbauc/.
[1] Принципи гідного, належного (доброго) врядування “Good Urban Governance”, англ.) висунуті Програмою розвитку ООН: http://academy.gov.ua/ej/ej1/txts/Beyko.htm, окреслені як «Керівні принципи щодо громадської участі у процесі прийняття політичних рішень», прийнятих Комітетом міністрів 27 вересня 2017 року на 1295-му засіданні заступників міністрів Ради Європи: https://rm.coe.int/guidelines-on-civil-participation-in-political-decision-making/168076e135. Виділяють наступні базові принципи ПРООН, які сформульовані у Стратегії ПР ООН для управління людським розвитком (2000), а саме – участь та інклюзивність, підзвітність та верховенство права, рівність та недискримінація.
Відповідальний за публікацію та її автор, член СЖУ, PhD з економіки Pavlo Fedyk
Враження про публікацію варто висловлювати в коментарях, через приватні повідомлення координаторів або за адресою [email protected]. Ваші відгуки і реакції будуть оприлюднені до часу заходу на інтернет-ресурсах СбЛ.