Майданчик для самореалізації та обміну досвідом: що відбувається у підлітковому клубі «Дівчата* можуть»

Учасни_ці підліткового клубу «Дівчата* можуть» зустрічаються на лекціях з екоактивізму, разом малюють веганські писанки, аналізують кінематограф і вчаться протидіяти гендерно зумовленому насильству. ...

Додано:
femworkshop

dsc_1572
Майданчик для самореалізації та обміну досвідом: що відбувається у підлітковому клубі «Дівчата* можуть»

Учасни_ці підліткового клубу «Дівчата* можуть» зустрічаються на лекціях з екоактивізму, разом малюють веганські писанки, аналізують кінематограф і вчаться протидіяти гендерно зумовленому насильству. Розповідаємо, що відбувалося у клубі від початку року.  Українські підліткині не можуть комфортно спілкуватися з батьками або вчителями на тему репродуктивного здоров’я та сексуальної культури, свідчать результати актуального дослідження від ГО “Дівчата”. Крім того, тінейджер_ки стали відчувати більше тривоги та страху внаслідок повномасштабного вторгнення. Аби допомогти підліт_киням упоратися з цими переживаннями, «Феміністична майстерня» продовжує збирати охочих у клубі «Дівчата* можуть». Це клуб для дівчат* та небінарних осіб, де учасни_ці мають змогу поділитися з менторками або одна з одною власним досвідом, отримати і надати підтримку, знайти подруг. Кожна зустріч у клубі присвячена певній темі: це може бути перегляд фільму, майстерня з виготовлення веганських крашанок, лекція з протидії гендерно зумовленому насильству, настільна гра про вуличні протести тощо.

Для чого підліт_киням клуб?

Координаторка підліткового клубу активістка ФМ Анастасія-Любов. За її спостереженнями, учасни_ці найчастіше долучаються до клубу, бо шукають комфортну спільноту, вільну від нав’язувань стереотипів. Обставини воєнного стану, як-от: страх за долю близьких, можливі обстріли чи перебої з комунікаціями, невизначеність майбутнього – посилюють крихкість і без того вразливої групи. «Деякі учасни_ці клубу евакуювалися за кордон, натомість долучилися ВПО. Тепер організовувати заходи доводиться з урахуванням загрози оголошення повітряної тривоги», – розповідає координаторка.

Що відбувається у клубі?

У березні підлітковому клубу виповнилося 2 роки. Від початку року активістки ФМ вже організували 9 подій, від початку повномасштабного вторгнення 35, а усього з моменту заснування клубу – 58. Частина подій у клубі мають просвітницьку мету і присвячені конкретній тематиці, як-от: лекції про екоактивізм або перегляд сучасного українського кінематографу, інші покликані розширити світогляд і запропонувати рольові моделі. Так було з настільною грою про вуличні протести «Активація»  від маріупольської платформи «ТЮ» та грою про сталу моду від організації «ПУС», яку тінейджер_ки випробували першими. Іноді учасни_ці випробовують проєкти, які готуються до запуску, можуть відрефлексувати та поспілкуватися з творцями і творчинями.  Центральною темою підліткового клубу «Дівчата* можуть» залишається протидія гендерним упередженням. Дослідження свідчать, що одним з факторів, що негативно впливає на кар’єрну реалізацію жінок, є відсутність рольових моделей. Тому організаторки запропонували учасни_цям до перегляду серіал «Науковиці» документальні відео про українських жінок у науці. Також тінейджер_ки знайомляться з українськими стрічками. «Ми переглядали фільми Надії Парфан, Нарімана Алієва, Дмитра Сухолиткого-Собчука та дискутували про роль жінок у сценарії, про історичну ретроспективу», – каже Любов.  

2 квітня наша постійна активістка Настя Жабка провела майстерню з виготовлення веганських писанок. «Ми слухали українські гурти типу «ДахаБраха», «Фолькнери», згадували «polyphonyproject» і дискутували про баланс феміністського світогляду і любові до українських звичаїв. Це тема, яка часто викликає суперечності», каже Любов. У квітні також рефлексували на тему прокрастинації у навчанні: про те, як учитися, коли учитися не хочеться, про почуття провини, про те, як можна конвертувати ці емоції у конструктивні дії.

Як участь у клубі впливає на дівчат*?

Здобуті знання та навички учасни_ці квапляться застосувати на практиці. Зокрема, двоє учасниць клубу керували учнівським чатом у своєму ліцеї, де пояснювали, що таке мова ворожнечі, робили зауваження іншим користувач_кам, якщо помічали подібне. Підліт_кині також долучаються до інших подій та акцій ФМ, а учасник клубу Арсон долучився до кіберволонтер_ок від ФМ. Учасни_ці формують громадянську та активістську позиції, прагнуть ґрунтовніше розбиратися у світових тенденціях. Це – одна з головних мотивацій вивчення англійської мови серед тінейджер_ок. Щоб допомогти у її реалізації, ФМ періодично проводить англомовні тематичні зустрічі та чаювання, до яких можуть долучатися підліт_кині.

В чому цінність клубу?

Учасниця підліткового клубу Дарина ділиться, що основні цінності клубу для неї – солідаризація та самореалізація: «Мені важливо, щоб люди зі схожими поглядами могли реалізувати свої ідеї разом чи просто обговорити якісь події в своєму житті на зустрічах». Першою подією, яку відвідала Дарина у підлітковому клубі, була лекція про екоактивізм. Про захід дівчина дізналася з Інстаграму. «Мені сподобалася дружня атмосфера клубу, після зустрічей завжди гарний настрій», – розповідає учасниця. Тінейджер_ки переживають фізичні, соціальні та емоційні зміни, а умови воєнного часу посилюють їх вразливість. Тому комфортний дружній осередок, у якому можна відверто спілкуватися на табуйовані теми, ділитися переживаннями та отримувати достовірну інформацію про здоров’я, стосунки та безпеку стає рятівним острівцем для підліт_кинь у непрості часи. Підлітковий майданчик «Дівчата* можуть» покликаний підтримати учасни_ць у їх формуванні. «Коли дівчата* знаходять підтримку не просто у колі найближчих подруг, а у ширшій спільноті, де можуть почуватися достатньо вільно, це посилює їх. Вони наче посилюють одна одну», – каже Любов.

Текст: Ірина Соколовська
Фото: Таня Джафарова 


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Понад тисяча мешканців Бучанського району отримали правову допомогу від Громадського центру сприяння доступу до правосуддя

Як Шацька громада розвиває туризм спільно з місцевим бізнесом та громадським сектором

Роль Street Child в підтримці локалізації гуманітарної допомоги в Україні

Десять проєктних ідей з відновлення та розвитку Шевченківської громади

Опитування щодо нового курсу YouControl Academy “OSINT для журналістів-розслідувачів”

Перші інсайти тижневого письмового марафону «Детектор життя»