Makitra запустила Онлайн Чаювання про волонтерство
Makitra запустила Чаювання в онлайні, аби формувати спільноту взаємопідтримки тих, хто щодня мають справу з волонтерськими командами і хто прагне якісно розвивати волонтерство. З власного досвіду ...
Додано:
jmenka
#Чаювання – це неформальна, щира і чесна розмова. Про те, що турбує і те, що надихає. На Чаюваннях ми знайомимося, обмінюємося власними міркуваннями та досвідом про залучення та взаємодію з волонтерами/ками. І підтримуємо одне одного у цій важливій, та нелегкій справі. Чаюванням ми не прагнемо знайти найкраще рішення, але ми прагнемо розширити картинку світу одне одного. Бо труднощі, з якими кожен та кожна із нас зіштовхується в залученні волонтерів/ок, – спільні, але рішення можуть бути різними. Розмови проходять завдяки онлайн платформі, яка дає можливість не тільки слухати, а й брати активну участь у розмові.
- Будувати свою співпрацю з волонтерами/ками на цінностях. Співпраця зі спільнотою людей зі спільними цінностями більш надихаюча та ефективна.
- Волонтери/ки – це люди. А люди знуджуються присвячувати час одному й тому ж. Тому варто самим розвиватися, змінюватися та створювати таке залучення, аби для волонтерів було з нами цікаво, корисно та важливо.
- Зважати на специфіку своєї волонтерської спільноти і використовувати інструменти комунікації, які будуть зручними та зрозумілими для них. Наприклад, молоді може бути зручніше тримати з нами зв’язок у Телеграмі, а людям старшого віку – підійте таємна фейсбук-група.
- Для волонтерів/ок краще створювати простір та процес, де вони зможуть самостійно і спільно з організацію випрацювати активності та завдання для себе. А не давати для них вже наперед готові завдання.
- Уявляти себе на місці волонтерів/ок, аби краще розуміти їх і їхню поведінку. Часом волонтери/ки готові взяти на себе велику відповідальність, однак не реалістично оцінюють об’єм роботи. І в процесі відмовляються від цього об’єму роботи. Аби ми не розчаровувалися, нам, координаторам/кам, важливо їх не тільки підтримувати ідеї волонтерів/ок, а й давати їм розуміння ширшої картинки.
- Комунікація з волонтерами/ками забирає багато часу та потребує великого ресурсу. Ми як координатори/ки, часто можемо витратити багато часу на спілкування з волонтерами/ками, але не отримати очікуваного результату. Тому варто вчитися аналізувати свою діяльність та бачити простір і можливості для делегування та оптимізації процесів. Наприклад, замість проведення окремих співбесід із людьми, які прагнуть волонтерити на нашу організацію, проводити спільну ознайомчу зустріч для таких людей. І цю зустріч можуть проводити волонтери/ки, які в нашій організації вже довгий час, а не ми. Для волонтерів/ок – це розвиток, а для нас простір для створення інших цікавих процесів для волонтерської спільноти.
- Нам важливо бути відкритими до навчання і до того, щоб вчитися спілкуватися якісно та ефективно з людьми, які присвячують свій вільний час нашій організації.