Мотивація та компетентність: як молоді готуватися до ведення власного соціального бізнесу
Сильне бажання та мотивація є ключовими факторами успіху в соціальному підприємництві. Ці якості допомагають долати труднощі і спрямовувати зусилля на досягнення соціальних цілей. Водночас ці ...
Додано:
Віра Другова
Сильне бажання та мотивація є ключовими факторами успіху в соціальному підприємництві. Ці якості допомагають долати труднощі і спрямовувати зусилля на досягнення соціальних цілей. Водночас ці підприємці повинні бути готові до труднощів і мати здатність адаптуватися до нових умов. Для цього потрібен певний набір знань в галузях менеджменту, фінансів, маркетингу, управління командою володіння цифровими інструментами просування товарів.
Унікальною, якісною відмінністю програми підготовки молодих соціальних підприємців EU4Youth «Відновлення через соціальне підприємництво» від Junior Achievement Україна якраз є те, що перед етапом запуску власної продукції студенти пройшли курс підготовки у галузевих експертів в усіх важливих напрямках. Це фінансовий менеджмент та ціноутворення, вивчення бізнес моделей та управління командою, дослідження ринку та цільової аудиторії, керування збутом і використання цифрових інструментів.
Щотижня, з вересня по жовтень, паралельно з індивідуальною роботою в командах, учасники та учасниці проєкту взяли участь у експертних онлайн-сесіях та практичних воркшопах під керівництвом шести галузевих експертів.
“Майбутнє за соціальним підприємництвом, тому що це можливість позитивно впливати на оточуюче суспільство і при цьому покращувати якість свого життя, сплачувати податки та створювати робочі місця. Якщо простими словами – робити добрі справи, але за гроші!” – переконаний Кирило Дядя, підприємець, юрист, тренер, фасилітатор, фахівець з консалтингу та колективного лідерства.
Його воркшоп на тему «Побудова команди» був першим на курсі. Він розповів про те як створюються команди, як розподіляються ролі в межах команд. Також поділився цікавими ідеями з теми управління персоналом, та показав помилки, які є під час управління командою самими поширеними.
Наступним був воркшоп на тему «Завдання та цільова аудиторія» від Віри Пустовіт, PR-ниці, комунікаційниці, digital-маркетологині та менторки. Вона поділилася власним досвідом та знаннями щодо розуміння цільової аудиторії та які загалом цільові аудиторії має враховувати соціальне підприємство у своїй комунікації.
«На ринку перемагає той, хто найкраще зрозуміє потреби і болі свого клієнта, розробляє рішення, яке полегшить життя клієнта та зможе донести цю інформацію до нього», – додала Віра Пустовіт.
Темою наступного воркшопу була «Рішення та сегментація ринку». Під час зустрічі з командами Андрій Яковенко, експерт у системі управління персоналом, бізнес-тренер, коуч, консультант, поділився власним досвідом роботи з підприємцями та розповів про важливі уроки, які вони отримали на своєму шляху.
«Соціальне підприємництво важливе, бо зараз епоха співпраці. Бізнес, який орієнтований на користь для суспільства, має більший вплив і силу. Це не лише про прибуток, а про створення цінних продуктів та послуг для людей», – так вважає Андрій Яковенко,.
Також цей практикуючий експерт навів приклади реальних кейсів, де підприємці стикалися з викликами, як їх подолали і яких результатів досягли. Особливо звернув увагу на те, як важливо мати в бізнесі не лише комерційну мету, але й закладати глибші цінності — духовні та соціальні.
Наступного тижня, черговий експерт проєкту Наталія Дячишин, яка має досвід більше 10 років роботи фінансовим директором групи компаній blago developer, розповіла учасникам проєкту “Відновлення через соціальне підприємництво” про бізнес моделі соціального підприємництва.
“Соціальне підприємництво дає можливість поєднати класичний бізнес і добродійництво. Допомагає вирішувати соціальні проблеми та реалізовувати некомерційні проекти”. За словами Наталії Дячишин, важливо враховувати соціально-благодійні елементи вже на етапі розробки бізнес-моделі.
Далі за планом проєкту пройшов воркшоп на тему «Вимірювання впливу» від запрошеного експерта Романа Міневича. Він є виконавчим директором Західноукраїнський кластер соціальних підприємств, бізнес-тренером та ментором з побудови управлінських компаній, бізнес-процесів. А також консультантом з розвитку соціального підприємництва та імпакт бізнесу.
“Соціальне підприємництво сьогодні і в майбутньому є дуже важливим, адже поєднує в собі бізнес-модель та соціальну місію. Воно дозволяє не лише отримувати прибуток, але й вирішувати актуальні соціальні проблеми громади, країни чи світу”, – вважає Роман.
На практичних моделях він доніс цінність соціального підприємництва та допоміг учасникам сформувати та правильно визначати соціальний вплив їхнього проєкту. Під час зустрічі говорили про діючі соціальні підприємства та їхній вплив у громаді та розберемо види соціального впливу на реальних прикладах.
Фінальною запрошеною експерткою у проєкті “Відновлення через соціальне підприємництво” стала Юлія Корнійчук, власниця бухгалтерської фірми, яка надає послуги віддаленого бухгалтера для малого та середнього бізнесу. Під час воркшопу «Стале фінансування» вона розповіла про особливості фінансового планування, ціноутворення та стратегії диверсифікації доходів у цій сфері. «Як фахівець з управління фінансами, вона допомогла у формуванні стратегій сталого фінансування та ефективного фінансового планування, що забезпечить довгостроковий розвиток соціального підприємства.
«Соціальне підприємництво важливе, оскільки воно дозволяє ефективно вирішувати суспільні проблеми, використовуючи бізнес-підходи. Це також стимулює інновації в бізнесі, адаптуючи їх до потреб громади».