Можливості мегаполіса в комфортному місті: Івано-Франківськ озвучив цілі стратегії розвитку
В Івано-Франківську стартувала розробка стратегії розвитку міста. Презентація проєкту відбулася третього грудня на території Промприлад.Реновація. Стратегія має дати відповідь, як Івано-Франківськ ...
Додано:
plusone social impact
В Івано-Франківську стартувала розробка стратегії розвитку міста. Презентація проєкту відбулася третього грудня на території Промприлад.Реновація. Стратегія має дати відповідь, як Івано-Франківськ буде змінюватися у майбутньому.
Унікальністю цього проєкту є спосіб розробки. Стратегія стане результатом роботи всієї громади міста. Для роботи над ним вже об’єдналися представники громадянського суспільства, культурних інституцій, освітніх і наукових кіл, місцева влада та бізнес.
Про підтримку розробки стратегії заявив міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків. За його словами Івано-Франківськ невелике місто, де вже є комфортні умови для проживання, але потрібно створити ще й можливості мегаполісу. Стратегія має стати суспільним договором, під яким буде готовий підписатися кожен франківець, вважає міський голова Франківська.
Вже зараз є базові гіпотези, на яких можна будувати стратегічне бачення майбутнього міста. Їх чотири, але буде розширюватися в ході розробки стратегії. Перша – потрібно розвивати дух підприємливості, який в Івано-Франківську, згідно з опитуванням, один з найвищих в Україні. Він може стати двигуном, який допоможе підняти економіку міста на якісно інший рівень.
Друга гіпотеза – місто має боротися за людей. Демографічна ситуація в Франківську краща, ніж в багатьох інших містах України і цю перевагу необхідно втримати. Таланти з Івано-Франківська мають залишатися в місті, а з інших міст прагнути сюди приїжджати.
В місті потрібно зробити акцент на покращенні середньої та вищої освіти й створити умови, щоб молодь хотіла залишатися в Івано-Франківську. І четверте припущення – місту потрібне краще сполучення з рештою України. Мобільність в нинішньому дає багато можливостей.
«Питання сполученості є важливим. Його неможливо вирішити з Івано-Франківська. Наприклад, електрифікація залізниці з Івано-Франківська до Львова – це 3 мільярди гривень. Такі гроші можна виділити тільки з державного бюджету. А це фактично означає, що Івано-Франківськ мусить навчитися відстоювати свої інтереси на національному рівні», – пояснив керуючий партнер експертної компанії pro.mova Євген Глібовицький.
Ініціаторами проекту стали Франківський драмтеатр, мер Івано-Франківська, інноваційна платформа «Тепле місто», юридична компанія MORIS GROUP та асоціація науковців «Наука. Дослідження. Інновації». Але особливістю стратегії Івано-Франківська є те, що до неї можуть долучитися всі, кому не байдуже місто: і звичайні мешканці, і бізнес, і громадські ініціативи та організації.
«Важлива складова розробки стратегії – це процес мріяння про місто майбутнього. У нього мають бути включені всі, а особливо наймолодші покоління. Маючи мрії та цифрову карту можливостей міста можна творити унікальні речі, які зроблять Івано-Франківськ №1 в Україні, Східній Європі, а можливо і світі», – вважає член Наглядової ради платформи «Тепле Місто» Юрій Филюк.
До процесу створення стратегії міста вже приєдналася низка компаній та містян. А незабаром розпочнеться краудфандингова кампанія – всі охочі зможуть фінансово підтримати проєкт.
«В процесі розробки стратегії дуже важлива комунікація. Бо коли ми говоримо про стратегію, мріємо про майбутнє міста, нам важливо говорити між собою, взаємодіяти між собою. І найближчі кілька років ми будемо робити це часто», – зауважив керуючий партнер комунікаційної агенції plusone social impact Максим Саваневський.
Одна із зацікавлених сторін в розробці стратегії міста – це бізнес. Для підприємців важливий довгий горизонт планування та прозорі правила гри
«Коли ти приїжджаєш в Івано-Франківськ, ти вже бачиш зміни. Питання які це будуть середньогострокові і довгострокові зміни завдяки стратегії? Куди місто буде рухатися? Ми як команда готові виділити свій час, ресурси і гроші і стати медіатором в цьому процесі», – заявив про підтримку проекту старший партнер юридичної компанії MORIS GROUP Мар’ян Мартинюк.
Наразі йде робота над формуванням кола відповідальних сторін та збором даних для досліджень. Формування стратегічної візії та цілей заплановане на 2023 рік, а початок втілення стратегії – на 2024 рік. Більше інформації про проєкт та новини розробки стратегії можна знайти на сайті strategy.if.ua.
Нагадаємо, Івано-Франківськ входить в трійку міст України за якістю життя за підсумками щорічного Українського муніципального опитування та займає друге місце серед найкомфортніших міст в рейтингу журналу «Фокус». Також Франківськ серед міст-лідерів у рейтингу Forbes за легкістю ведення бізнесу і є найкомфортнішим для життя та роботи українських айтішників за версією DOU, найавторитетнішого ІТ-видання України.