Оцінка регіональних соціально-економічних заходів за липень-вересень – МЦПД

Міжнародний центр перспективних досліджень представив третю оцінку місцевих/регіональних заходів за липень-вересень 2019 року в рамках проєкту «Сприяння прозорості та впровадженню антикорупційних ...

Додано:
icps2017

10-Content-Analytics-and-Monitoring-Tools-That-Will-Save-Your-Life-min
Оцінка регіональних соціально-економічних заходів за липень-вересень – МЦПД

Міжнародний центр перспективних досліджень представив третю оцінку місцевих/регіональних заходів за липень-вересень 2019 року в рамках проєкту «Сприяння прозорості та впровадженню антикорупційних заходів у державних підприємствах та органах місцевого самоврядування в Україні».

Ініціатива здійснюється у партнерстві з Інститутом економічних та соціальних реформ в Словаччині (INEKO) та фінансово підтримується за програмою «Офіційна Підтримка Розвитку Словацької Республіки (SlovakAid)». Проєкт спрямований на підвищення ефективності державної адміністрації, органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства у сфері створення та нагляду за регіональною політикою, управління державними підприємствами, моніторингу бюджетів та відкритості інформації місцевої влади.

Головною метою ініціативи є підвищення якості регіонального та/або муніципального регулювання та законодавства шляхом публікації регулярної експертної оцінки соціально-економічних заходів, запропонованих або впроваджених органами місцевого самоврядування в Україні. Метою оцінки є опис практик, які також можуть бути застосовані й іншими адміністраціями. Заходи для оцінки були визначені та проаналізовані за підтримки експертної ради, яка була відібрана Міжнародним центром перспективних досліджень на основі їхнього досвіду.

В результаті, у цій публікації описано шість місцевих та регіональних заходів, з яких три спрямовані на вирішення інфраструктурних проблем та три соціальних проекти, включаючи ініціативу співпраці уряду, бізнесу та громадянського суспільства. Два з них є інноваційними і можуть мати значний позитивний вплив на економічний і соціальний розвиток України. Ми сподіваємося, що така практика може просувати гарні ідеї і надихати їх впровадження по всій території України.

Серед шести місцевих та регіональних заходів, які було надано експертам для оцінювання, перші та останні місця рейтингу посіли інфраструктурні проекти. Два соціальних проекти посіли місця в середині рейтингу, отримавши ставлення близьке до нейтрального.

Переважна більшість експертів відмітила важливість реалізації такого інфраструктурного проекту як «Комплексна програма з освітлення міста Мукачево». При чому цей захід отримав майже одностайне експертне схвалення (+2,4 бали з 3,0 можливих), оскільки має значний синергетичний вплив. Експерти вважають, що за умов реалізації даного заходу місто отримає не тільки більшу безпеку та туристичну привабливість, але й досягне підвищення енергоефективності (проект передбачає освітлення 14 зон та заміну застарілих електромереж та світильників).

На другому місці за важливістю та схваленням експертів є проект щодо створення платформи співпраці уряду, бізнесу та громадянського суспільства. Приєднання до ініціативи CoST (Construction Sector Transparency Initiative), за переважною думкою експертів, дозволить забезпечити прозорість реалізації інфраструктурних проектів та здійснювати моніторинг дорожнього сектору, щоб інформувати громаду про покращення місцевої інфраструктури. Подібний захід експерти відмітили як проект з перспективою на майбутнє та з значним потенціалом впровадження форми державно-приватного партнерства.

Серед двох соціальних проєктів – сприяння гендерній рівності та підтримка малого бізнесу (третє та четверте місця рейтингу відповідно) найвищу оцінку отримав проєкт, метою якого є приєднання до Хартії рівності жінок і чоловіків (м. Житомир). Цей захід матиме позитивний влив на шляху забезпечення рівних прав та можливостей мешканців громади Житомира. Проте, відсутність у проєкті будь-яких запланованих практичних кроків для подальшої імплементації обумовили відносно низькі експертні оцінки.

1

Найнижчі (навіть негативні) експертні оцінки отримали два інфраструктурних проєкти –щодо будівництва приватної дороги до порту (м. Одеса) та діяльності ПАТ «Укрзалізниця» (Чернівецька область). Експерти вважають що отримані результати реалізації даних проєктів будуть слабко пов’язані з задекларованим вирішенням структурних проблем регіонів.

У першому випадку чітко простежується лобізм мерії – експерти висловили зауваження щодо процедур прийняття рішень та можливих корупційних ризиків. У другому випадку простежується спроба ПАТ «Укрзалізниці» вирішувати свої фінансові проблеми шляхом перекладання їх на державу та суспільство. Закриття залізничних станцій по усій Чернівецькій області матиме негативний вплив на економічну ситуацію в регіоні, може створити довгострокові соціальні виклики. Отже цей захід отримав найнижчі бали рейтингу посівши останнє місце.

З детальною оцінкою можна ознайомитися тут: Оцінка місцевої та регіональної політики розвитку (липень 2019 – вересень 2019).


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Чернігівські правозахисники зміцнюють стресостійкість та мотивацію в громадській діяльності

Громадськість формує майбутнє Придесення

Не потрібні державі або забуті в місцях несвободи

Актуальні можливості: реагування на виклики війни та відновлення

Ефективне відновлення потребує екосистеми управління інформацією: результати обговорення в Галицинівській громаді на Миколаївщині

Про стан електрогенерації  України в умовах війни та першочергові кроки у громадах щодо посилення їхньої стійкості