На Рівненщині люди майже не бачать результатів люстрації

За півтора року з моменту впровадження Закону про очищення влади в Україні суспільство не побачило від його реалізації помітних результатів. Головними причинами цього є недостатнє інформування ...

Додано:
cvurivne

DSC_0022
На Рівненщині люди майже не бачать результатів люстрації

За півтора року з моменту впровадження Закону про очищення влади в Україні суспільство не побачило від його реалізації помітних результатів. Головними причинами цього є недостатнє інформування громадськості про такі процеси, неодноразові факти ухиляння від люстрації, системна протидія щодо визначених законом процедур, відсутність дієвої судової реформи й уникнення люстрації самими суддями.

Такі висновки можна зробити за результатами прес-конференції «Як проходить люстрація на Рівненщині: проблеми та шляхи вирішення», організованої РОГО «Комітет виборців України» сьогодні в Рівненському будинку вчених.

Як розповів директор Рівненського КВУ Олексій Горецький, на сьогодні до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких вже застосовано положення Закону України «Про очищення влади», внесено 900 осіб. Понад 153 000 діючих чиновників пройшли або наразі проходять перевірку. Також перевіряються більше 55 000 осіб з числа тих, які претендують на посади в державній службі. Системні цифри щодо кількості люстрованих осіб в Рівненський області з публічних джерел наразі знайти важко.

Начальник Головного територіального управління юстиції в Рівненській області Іванна Смачило зазначила, що кожна установа або орган влади, працівники яких повинні пройти процедуру очищення, мають повідомити про це управління. Ці дані вносяться кожним теруправлінням юстиції до відповідного Реєстру, розміщеного на сайті Мін’юсту. Там можна знайти всю актуальну інформацію про проходження люстрації конкретною особою. Тобто, зобов’язання подавати повідомлення і розпочинати процедуру очищення відносно працівника – це обов’язок кожного роботодавця. На сьогодні саботажу в цьому питанні вистачає. Зокрема, у Вищій раді юстиції, фіскальних органах. Завдяки активній позиції Міністерства юстиції та громадськості такі випадки, де це можливо, вдається зупиняти. Але варто сказати, що процедуру очищення можна проводити лише щодо тієї особи, яка перебуває на державній посаді і яка надала згоду на це.

На думку пані Смачило, без якнайшвидшого реформування судової системи і відновлення довіри громадян до судів процес очищення влади буде безрезультативним. Тому що є непоодинокі випадки, коли людина підпадає під дію Закону про очищення влади, відповідні відомості вносяться до Реєстру, але ця особа оскаржує такі дії в суді. Є на сьогодні є чимало випадків, коли судді стають на сторону осіб, які підлягають люстрації.

Голова правління ГО «Рівненський центр «Соціальне партнерство» Святослав Клічук погоджується з цим і переконаний, що справжня люстрація в Україні має розпочатися саме із судів.

«Громадяни стануть повноцінними партнерами з владою – платитимуть податки, сприйматимуть непопулярні реформи – лише тоді, коли вони довірятимуть цій владі, – вважає Святослав Клічук. – Люстрація покликана повернути цю довіру. Але з тих настроїв, які відчуваються в суспільстві, можна зробити висновок, що вона свою функцію до кінця не виконала. Тому, напевно, незабаром нас чекає нова хвиля люстрації. Важливо, щоб вона відбувалася в рамках закону, а не перетворилася на лінчування чиновників».


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я