На Суспільному стартує цикл програм «Психологія корупції»
Як з часів Київської Русі поширювалися корупційні традиції, а хаос XX століття закріпив корупцію на українських землях? Яка різниця між «корупцією сильних» (тими, хто бере хабарі) та «корупцією ...
Додано:
Христина Купльовська
Як з часів Київської Русі поширювалися корупційні традиції, а хаос XX століття закріпив корупцію на українських землях? Яка різниця між «корупцією сильних» (тими, хто бере хабарі) та «корупцією слабких» (тими, хто хабарі пропонує)? Які переживання спонукають толерувати корупцію, а які навпаки — її викорінювати? Дивіться та слухайте новий проєкт Суспільного Мовлення «Психологія корупції» — з 25 червня о 22:15 щобудня на місцевих телеканалах (Суспільне Одеса, Суспільне Чернігів, Суспільне Харків тощо). Згодом проєкт можна буде переглянути на ютуб-каналі Першого і слухати на подкаст-платформах.
Читайте також: «Сили відновлення» — дивіться на Суспільному про відбудову деокупованих громад
Цикл телевізійних програм та аудіоподкастів «Психологія корупції» дослідить феномен корупції в українському суспільстві, сформує прості, але дієві рекомендації, як розпізнати доброчесну поведінку та виробити антикорупційну стійкість суспільства.
«Під час трьох онлайн і офлайн-презентацій (в НАЗК, Рівненській обласній клінічній лікарні, у вінницькій гімназії — першому в Україні Хабі доброчесності) запрошені гості підтверджували, що подібні проєкти просто навчають людей і збільшують прозорість і ефективність у відносинах між державою і її громадянами. Метою презентацій було вимірювання імпакту проєкту — наскільки він зрозумілий і цікавий різним аудиторіям. Адже важливою частиною успішної трансформації країни є розвиток культури доброчесності.
З “Психології корупції” ви не дізнаєтесь нічого про гучні кримінальні провадження або суворі покарання корупціонерів, адже нашою метою було саме дослідити психологічні чинники корупції. Хочемо розповісти, як цінності людини, її емоційно-вольова сфера та пізнання підштовхують до недоброчесних дій через аналіз психології корупційної поведінки. Ми покажемо зв’язок внутрішніх чинників із зовнішніми: соціальними традиціями, стереотипами, ментальністю, історичними нашаруваннями», — каже Ірина Первишева, креативна продюсерка Суспільного.
Експерти й експертки «Психології корупції» — зі сфер психології, соціології, антропології, філософії, історії, а також юристи, громадські діячі. Вони аналізуватимуть побутові ситуації, допомагатимуть розпізнавати недоброчесну поведінку та дадуть рекомендації, як і навіщо змінюватися. Зокрема, до участі у проєкті залучені: соціальна психологиня Світлана Чуніхіна, дослідниця історії емоцій Лариса Осадча, історик Артур Бабенко, юристка Інна Однолько, філософиня Орися Біла, фахівці й фахівчині Національного агентства з питань запобігання корупції, експерти з цифровізації послуг і закупівель.
Проєкт «Психології корупції» через мистецький конкурс створила команда продакшену ТОВ «Фенікс Медіа». Ірина Ткачук, авторка сценарію, поділилася: найбільшим викликом у роботі над циклом стала власне сама тема проєкту, адже про корупцію ми звідусіль чуємо виключно в розрізі розслідувань і скандальних злочинів.
«Суспільний світогляд при цьому не підсвічений в інформаційному середовищі. А тут — чимало підстав для глибокого аналізу, адже невинні, здавалося б, цукерки до чергового шкільного свята зазвичай перетворюються на системні доплати у владних коридорах, щоб отримати в житті щось більше і краще. Чимало уваги ми приділили пошуку й добору експертів та експерток, зважаючи на неоднозначність досліджень. Працюючи над проєктом, ми й самі в команді переглядаємо цінності і прагнемо заохотити до цього аудиторію, допомагаємо впізнавати типовість мотивів та поведінки, спонукаємо скористатися порадами», — каже Ірина Ткачук.
«Увесь формат проєкту сприятиме легкому засвоєнню нової інформації. В аналітичних коментарях буде багато конструктиву, у порадах — конкретні речі, які можна брати і впроваджувати. Саме так має працювати просвітницький контент: знайомити із новою інформацією, виробляти до неї лояльне ставлення. “Почніть із себе” — ми часто чуємо, але нормою вважається те, як живуть усі навколо. І тим паче щодо побутової корупції. Зміни у світогляді відбуваються набагато повільніше, ніж законодавчі. Але без них ніяк не сформувати доброчесне суспільство», — переконаний Анатолій Ткачук, режисер проєкту.
Суспільне Мовлення — незалежна медіакомпанія з потужним охопленням на всіх платформах: телеканали Перший, Суспільне Новини, Суспільне Культура, Суспільне Спорт та національна мережа місцевих каналів; радіостанції Українське Радіо, Радіо Промінь, Радіо Культура, Радіоточка. Лише перевірені новини читайте на сайті suspilne.media, на національних і місцевих диджитал-платформах. Ми мовимо мовами нацспільнот, представляємо Україну на Євробаченні, розвиваємо дитячий ресурс «Бробакс», навчаємо медіаспільноту в Академії Суспільного Мовлення. Маємо Суспільне Медіатека — платформу унікальних відео та аудіо Суспільного від 1950-х і до сьогодні. Захищаємо свободи в Україні.
* Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Данією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, стійкому та підзвітному багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає на потреби громадян, та розширює можливості громад.