“Непотріб” та “Брухт”. Розповідаємо про інсталяції виставки “Лютий: грані незламності”

Символічно, що через рік після того, як рашисти відкрито вдерлися в Україну, щоб "за три дні" нас захопити, їхнє лахміття стало музейними експонатами на виставці "Лютий: грані ...

post
“Непотріб” та “Брухт”. Розповідаємо про інсталяції виставки “Лютий: грані незламності”

Символічно, що через рік після того, як рашисти відкрито вдерлися в Україну, щоб “за три дні” нас захопити, їхнє лахміття стало музейними експонатами на виставці “Лютий: грані незламності”.

Національний музей Революції ГідностіНаціональний університет оборони імені Івана Черняховського та Центр досліджень воєнної історії ЗСУ представили його в мистецьких інсталяціях “Непотріб” та “Брухт”. 
Разом із співавторами й кураторами проєкту Богданом Скопненком та Андрієм Гуменюком розповідаємо про роботу над експозиціями.

Інсталяція “Брухт”

Для створення мистецької інсталяції використали уламки двох ворожих літаків та двох гвинтокрилів, які збили Сили оборони України під Києвом у перші місяці вторгнення. Їх зібрала музейно-експедиційна група Національного університету оборони України під керівництвом Павла Нетьосова. Авторами ідеї та творцями інсталяції стали історики, музейники та військові ЗСУ Андрій Гуменюк з Центру досліджень воєнної історії ЗСУ та Богдан Скопненко з Національного університету оборони України імені Івана Черняховського.

“Цією кількістю уламків російської військової техніки ми частково відтворили той масив атак, які вдалося відбити нашим Силам оборони під час захисту столиці та про які на виставці говорять реальні уламки збитої авіатехніки”, – розповідає Андрій Гуменюк.
 
Саме на військову авіацію рашисти покладали особливі надії, плануючи швидку перемогу, однак за рік війни Сили оборони України “приземлили” 299 ворожих літаків та 287 гелікоптерів різного типу. У “Брухті” показали фрагменти авіації, на які росія витратила 40 мільйонів доларів. 

“Усе, що ми тут демонструємо, має викликати гордість за Збройні сили України, які перетворюють вартісних сталевих монстрів – гордість ворогів на брухт. Головна мета інсталяції – глум над ворогом, вияв публічної неповаги до сліпої самовпевненості й шовінізму, які “випромінює” росія. Такими витворами ми ілюструємо те, що очікування наших ворогів і реальність, з якою вони стикнулися, разюче відрізняються”, – каже Богдан Скопненко.

Невдовзі читайте про інсталяцію “Непотріб” тут та на сторінці Галереї протестного мистецтва Музею Майдану.

 

Джерело: Національний музей Революції Гідності.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я