Об’єднання зусиль підприємців створює передумови для стійкого розвитку малого бізнесу
Українські бізнес-об’єднання відіграють ключову роль у підтримці мікро- та малого бізнесу, який стикається з численними викликами через складні регуляторні вимоги, обмежені ресурси та високу ...
Додано:
4business

Українські бізнес-об’єднання відіграють ключову роль у підтримці мікро- та малого бізнесу, який стикається з численними викликами через складні регуляторні вимоги, обмежені ресурси та високу конкуренцію з боку великого бізнесу. В умовах воєнного часу ця підтримка стає ще важливішою, адже допомога в адвокації, захисті прав і розробці регіональних програм підтримки МСБ є критично важливою для виживання та розвитку підприємців.
Захист прав і допомога в подоланні регуляторних бар’єрів
Павло Шеремета, економіст і освітянин, міністр економічного розвитку і торгівлі України (лютий-вересень 2014 р.), підкреслює, що роль бізнес-асоціацій полягає в об’єднанні зусиль підприємців для ефективної взаємодії з державою: «Малий бізнес може не мати коштів на кваліфікованих юристів для роботи з регуляторними запитами. Бізнес-асоціації об’єднують зусилля та залучають найкращих фахівців, що полегшує вирішення спільних проблем».
Олена Єрьоменко, голова правління Бізнес-Союзу «Порада» (Запоріжжя) додає, що раннє входження бізнесу до асоціацій допомагає уникнути багатьох проблем:
«Якщо бізнес був в асоціації до виникнення проблеми, у 90% випадків її можна уникнути завдяки досвіду, кейсам і інформаційному супроводу».
Співпраця з владою: партнерство для ефективних рішень
Підтримка влади стає можливою завдяки діалогу, що забезпечують бізнес-об’єднання. Наталя Заболотна, перша заступниця начальника Вінницької обласної військової адміністрації, зазначає: «Влада ніколи не може прийняти правильне рішення, не враховуючи думки тих, для кого вона це рішення приймає. Бізнес-асоціації стають ефективним каналом комунікації між бізнесом і владою».
Реальний приклад співпраці з владою навів Володимир Мережко, директор Вінницького бізнес-клубу. Завдяки їх ініціативі було започатковано програму підготовки фахівців для підприємств із використанням сучасного обладнання. Це не лише сприяло розвитку бізнесу, а й створило умови для підвищення зайнятості в регіоні.
Адвокаційні кампанії: лобіювання інтересів та підтримка регіональних ініціатив
Бізнес-об’єднання виступають важливим інструментом адвокації на рівні місцевих і державних органів влади.
Середньому та малому бізнесу треба знаходити ресурси для адвокації своїх прав на рівні парламенту, уряду та місцевих громад.
Олександр Печалін, голова правління Спілки підприємців «СТІНА» (Вінниця), зазначає: «Ми разом з підприємцями розробили програми для нашої міської ради, для обласної військової адміністрації. Вони полягають у виділенні грантів для бізнесу у військовий час. Завдяки даній співпраці піде фінансування з боку міської ради. Підприємці зможуть отримати грант на обладнання до півмільйона гривень з бюджету міської ради і 200 тисяч гривень з бюджету обласної ради. Наша спілка займається економічним розвитком, ми залучаємо в цей процес різні бізнеси».
Бізнес-об’єднання України демонструють, як спільна робота підприємців та професійне лобіювання можуть сприяти економічному розвитку регіонів і країни в цілому. Їх роль як посередників між бізнесом і владою, а також як захисників прав підприємців, є незамінною, особливо в умовах кризи.
Об’єднання зусиль підприємців створює передумови для стійкого розвитку малого бізнесу та забезпечує його конкурентоспроможність.
Час об’єднуватись!
Цю публікацію було створено в межах швейцарсько-українського Проєкту «Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні», який впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії. Відповідальність за зміст цієї публікації несе виключно колектив Національної платформи МСБ. Точка зору авторів не обов’язково відображає точку зору донора.