Освіта без обмежень: У Маріуполі розробили гендерночутливі проекти

18-19 квітня 2019 року, у м. Маріуполь пройшов Третій Хакатон для вчителів “STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи”. Організаторами заходу виступили Центр “Розвиток корпоративної ...

Додано:
Snizhanna Beliaeva

58382566_643537239423822_5011222074077741056_n
Освіта без обмежень: У Маріуполі розробили гендерночутливі проекти

18-19 квітня 2019 року, у м. Маріуполь пройшов Третій Хакатон для вчителів “STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи”. Організаторами заходу виступили Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності” та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення за підтримки Посольства Естонської Республіки в Україні. Партнери Хакатону – ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” та ініціатива Дівчата STEM.

Протягом двох насичених днів 40 вчителів з трьох областей – Донецька, Луганська та Запорізька – ознайомлювалися із терміном “гендерночутливий підхід” і з методикою його впровадження у школі. Гендерна чутливість – це здатність виявляти, помічати, усвідомлювати і реагувати на гендерні стереотипи і прояви гендерної дискримінації, діяти відповідно до принципів гендерної рівності.

57503632_427417411377984_1773424745644032000_n

Під час Хакатону вчителі розбирали стереотипи в освіті та дізнавались про можливі інструменти для однакового залучення дівчаток та хлопчиків до активної участі на STEM-уроках. Також учасники та учасниці заходу в рамках сесії з дизайн мислення визначили існуючі проблеми в освіті, а саме: недостатня обізнаність вчителів про STEM-освіту та стереотипи, які проявляються у викладанні, відсутність чіткого розуміння про важливість вживання фемінітивів для означення професій та неготовність вчителів до використання нових технологій на практиці. Далі, вчителі та вчительки визначали цільову аудиторію, генерували рішення та створювали проекти для подолання визначених проблем.

Увечері учасники та учасниці відвідали Освітній Центр компанії Метінвест і самостійно спробували застосувати інструменти, які використовує компанія в освітньому процесі, такі як:  LEAN-технології (технологія “бережливого” виробництва) та система “5S” (послідовність обов’язкових процесів для створення будь-якого продукту: сортування, акуратність, прибирання, стандартизація і вдосконалення).

У результаті отриманих знань і допомоги менторів, вчителі презентували свої проекти. За оцінками журі, перше місце отримала команда “Оксіко” за розробку анкети для оцінювання STEM-уроку на наявність гендерної чутливості. Друге місце посіла команда “Pro-Girls” за розробку процесу із 7-ми кроків для створення STEM-уроку з урахуванням гендерної чутливості. Третє місце виборола команда “Квіткові інноватори”, які розробили уроки з профорієнтації у нанотехнологіях: фізиці, хімії, математиці, географії, астрономії, біології та економіці. Окремо була відзначена команда “Посейдон” за розробку уроку та міні-гри з вивчення фемінітивів під час STEM-уроків.

58382566_643537239423822_5011222074077741056_n
Усі учасники і учасниці отримали подарунки, неймовірні емоції, знання, які вони будуть використовувати у своїх школах та у викладанні. Вчителі зазначили, що під час двох днів Хакатону вони змінили своє ставлення до STEM-освіти та відкрили очі на існування проблеми гендерних стереотипів в освітній сфері. “Після Хакатону я відчуваю піднесення, що хочеться підкорювати нові вершини та ділитися отриманими знаннями зі STEM та гендерної чутливості. Саме це я почну робити вже з наступного тижня!”, – розповіла Діана Харченко, вчителька технологій Олександро-Калинівської школи.

Для отримання більш детальної інформації, звертайтесь до координаторки напрямку STEM Центру “Розвиток КСВ” Каріни Семенко – [email protected].
—–
Центр «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності» – експертна організація в Україні з відповідального ведення бізнесу та розвитку корпоративної соціальної відповідальності. Пріоритети Центру: розвиток КСВ, кар’єрних навичок серед молоді, STEM освіти і популяризація науки і технологій серед дівчат. Серед основних досягнень Центру – щорічний Конкурс кейсів з Цілей сталого розвитку, Пакт заради молоді, Карта професій й спільнота Кар’єра мрії, щорічний Форум «Бізнес і університети», проект Дівчата STEM тощо. В рамках своєї діяльності Центр співпрацює з Міністерствами, міжнародними організаціями, компаніями. Детальніше: www.csr-ukraine.org та www.facebook.com/CSRUkraine та www.facebook.com/CareerHubUkraine.

UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення – є провідною агенцією ООН, яка зосереджує свою роботу у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров’я та розбудови потенціалу молоді. Спільно з партнерами ми працюємо у 150 країнах та територіях світу, а з 1997 року і в Україні для утвердження рівності, подолання гендерних стереотипів, посилення можливостей жінок, рівномірного розподілу домашніх обов’язків та залучення чоловіків у виховання дітей. З 2015 року спільно із Міністерством соціальної політики України впроваджується кампанія «Щастя в 4 руки». Більше інформації про UNFPA та нашу роботу в Україні: www.ukraine.unfpa.org. Стежте за діяльністю UNFPA у Twitter та Facebook.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я