Освітяни Хмельниччини поділилися досвідом оптимізації шкіл та створення ліцеїв

Учасники навчального візиту ознайомилися з кращими практиками формування мережі ліцеїв в громадах різного типу і можливостей.У травні 12 представників освітньої сфери дізналися про кращі практики ...

Додано:
Oksana Stelmakh

0bdab71fcea03ae8344115f968ff73ea
Освітяни Хмельниччини поділилися досвідом оптимізації шкіл та створення ліцеїв
Учасники навчального візиту ознайомилися з кращими практиками формування мережі ліцеїв в громадах різного типу і можливостей.

У травні 12 представників освітньої сфери дізналися про кращі практики розвитку освітньої мережі в громадах Хмельницької області. Цей навчальний візит вони здійснили в рамках Програми підтримки U-LEAD «Організація діяльності ліцею в територіальній громаді».

«Впродовж трьох днів учасники візиту вивчали досвід громад Хмельниччини щодо створення ефективного ліцею та спроможних освітніх мереж, налагоджували контакти та обмінювалися досвідом», — розповіла Тетяна Бордюг, керівниця регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Запорізькій області, керівниця робочої групи з питань освіти.

Учасники змогли побачити практичне втілення тих речей, про які розповідали тренери на сесіях Програми підтримки. Зокрема, вони ознайомились з кращими практиками формування мережі ліцеїв в громадах різного типу і можливостей.

В перший день вони відвідали Красилівську міську територіальну громаду. Знайомство розпочали із зустрічі з міським головою Нілею Островською та начальницею відділу освіти, молоді та спорту Оленою Заїкою. Керівниця міської ради поділилася досвідом формування спроможної освітньої мережі та створення у них ефективного ліцею.

Начальниця відділу освіти зазначила, що працювати над мережею освіти вони почали ще в 2017 році. Зараз, коли постала необхідність спланувати мережу ліцеїв згідно останніх змін в законодавстві, потрібно було вносити певні корективи.

«Ми чітко прорахували демографічну ситуацію на найближчі 5 років і зрозуміли, що для забезпечення належної профільної середньої освіти нам потрібен один ліцей, але якісний», — зазначила пані Олена.

Представники громади поділилися досвідом проведення переговорів з усіма зацікавленими сторонами. В результаті, учасники отримали практичні напрацювання, як переконувати депутатів місцевої ради, як вести перемовини з учнями та їх батьками, як доводити інформацію до педагогів та враховувати їхні інтереси й побажання.

Далі гості познайомилися з організацією роботи місцевих інклюзивно-ресурсного та спортивно-реабілітаційного центрів. А після того відвідали новостворений молодіжний центр «Chill out», в якому за кошти міжнародних партнерів вдалося реалізувати креативні ідеї молоді щодо організації свого дозвілля.

У Староушицькій громаді селищний голова Анатолій Тимчук розповів, як відбувався процес оптимізації освітньої мережі і як громаді вдалося налагодити підвезення дітей та вчителів до навчальних закладів. Громада зіткнулася з ситуацією, коли довелося не просто понизити ступінь навчального закладу, а повністю його закрити:

«Якщо ми хочемо рухатись вперед і забезпечувати наших дітей якісною освітою в хороших умовах, ми вимушені йти на ці непопулярні кроки».

За його словами, під час ліквідації навчальних закладів необхідно вирішити, як дати доступ до навчання усім здобувачам освіти та працевлаштувати вчителів. Через те, що в громаді селище і 13 невеликих сіл, довелося зробити початок занять у школах в різний час.

«Оптимізація освітньої мережі дала змогу зменшити видатки на утримання закладів, що дало можливість залучити більше коштів в ті навчальні заклади, куди учнів довозять і відповідно покращити їм умови для навчання», — наголосив голова громади.

Гості відвідали Староушицький ліцей, де оглянули навчальні класи, кабінети, їдальню, актову залу, спортивну залу, світлицю, клас безпеки, ознайомились із різними проєктами, які реалізовують учнівський та вчительський колективи ліцею.

Також учасники навчального візиту побачили перевтілення закритої школи в селі Гораївка на резиденцію, арт-простір «Бакота Хаб» та хостел, як простір для спільного розвитку та ефективної реалізації освітніх проєктів. Голова молодіжної ради Валерія Струсевич провела воркшоп зі створення екошоперів. Завершився захід на оглядовому майданчику Бакот екскурсією від Тараса Горбняка, фахівця НПП «Подільські Товтри».

Проєктний менеджмент став необхідною складовою діяльності закладів освітньої сфери. Учасники навчального візиту дізналися, як у Шепетівській громаді до проєктної діяльності залучають ліцеїстів та вчителів.

«Наразі в закладах середньої освіти цієї громади працюють над 57 проєктами. Так на базі навчально-виховного комплексу №1, який з наступного року буде реорганізовано в ліцей, учасникам показали приклади проєктів, втілених за активної участі старшокласників. Одним з них є “Вектор успіху”, який допомагає учням розвивати свої навички і реалізувати себе в подальшому житті. Також в закладі затвердили свою стратегію розвитку», — розповів Дмитро Прокопець, радник з питань муніципальних фінансів та управління Чернівецького Регіонального офісу U-LEAD, який супроводжував делегацію освітян.

В Шепетівській громаді приміщення реорганізованого освітнього закладу перетворили на Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Тут учні в рамках позашкільної освіти вивчають шкільне лісництво, вчаться поводитись із рослинами та тваринами, турбуватися про екологію та навколишнє середовище.

«Щиро ціную час, знання та досвід, якими щедро поділилися гостинні громади Хмельниччини: Красилівська, Шепетівська та Староушицька. Подорож стала для мене не просто можливістю познайомитися з досвідом реформування закладів освіти, але й справжнім святом співпраці, обміну ідеями та натхненням. Особлива подяка організаторам від U-LEAD за бездоганну підготовку та проведення навчальних занять онлайн і очного навчання», — написала на своїй сторінці Оксана Гаврилова, представниця Миропільської громади Житомирської області.

Під час візиту учасників супроводжувала команда Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Хмельницькій області.

Зазначимо, що 30 травня відбулася фінальна інформаційна сесія в рамках Програми підтримки U-LEAD «Організація діяльності ліцею в територіальній громаді», в ході якої учасники обмінялися думками, планами щодо подальших кроків та практичного втілення отриманих знань.

 


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Чернігівські правозахисники зміцнюють стресостійкість та мотивацію в громадській діяльності

Громадськість формує майбутнє Придесення

Не потрібні державі або забуті в місцях несвободи

Актуальні можливості: реагування на виклики війни та відновлення

Ефективне відновлення потребує екосистеми управління інформацією: результати обговорення в Галицинівській громаді на Миколаївщині

Про стан електрогенерації  України в умовах війни та першочергові кроки у громадах щодо посилення їхньої стійкості