Оцінка ефективності бюджетних програм: як це має відбуватися під час воєнного стану?
Цю тему обговорювали під час заходу «Виконання паспортів бюджетних програм: звітність та оцінка ефективності», яку для громад Донецької, Луганської, Харківської, Сумської, Полтавської та Черкаської ...
Додано:
havrylenkova
Цю тему обговорювали під час заходу «Виконання паспортів бюджетних програм: звітність та оцінка ефективності», яку для громад Донецької, Луганської, Харківської, Сумської, Полтавської та Черкаської областей організувала Програма U-LEAD.
Регіональний офіс «U-LEAD з Європою» у Черкаській області зібрав представників громад з Черкаської, Донецької, Луганської, Харківської, Сумської, та Полтавської областей на обговорення теми «Виконання паспортів бюджетних програм: звітність та оцінка ефективності».
Оцінка ефективності бюджетних програм здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу і передбачає заходи з моніторингу, аналізу використання коштів та контролю за їх цільовим та ефективним використанням. Про це розповів Микола Гулько, радник U-LEAD з питань муніципальних фінансів та управління.
За його словами, громадам слід пам’ятати, що під час дії воєнного стану необхідність проводити оцінку ефективності бюджетних програм не зникає. Адже така оцінка – це один з важливих етапів ефективного управління. Вона дозволяє підвищити прозорість бюджетного процесу шляхом інформування громадськості про результати оцінки та забезпечити оптимальне співвідношення видатків із досягнутими результатами.
Також оцінка ефективності сприяє перегляду заходів, завдань та показників бюджетної програми як у ході її реалізації, плануванні як у наступному бюджетному періоді, так і на середньострокову перспективу. Ще однією перевагою оцінки ефективності є своєчасне попередження можливих проблем, пов’язаних з виконанням програми, та розробка заходів для підвищення ефективності видатків.
“На сьогоднішній день немає єдиної методики оцінки ефективності бюджетних програм для місцевих бюджетів. Але найбільш застосовуваний метод – це метод порівняльного аналізу, який дозволяє співставляти ефективність використання бюджетних коштів та досягнутих результатів різними розпорядниками у процесі реалізації однотипних програм“, – зазначив Микола Гулько.
Він наголосив, що цей метод здійснюється головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів та базується на основі середніх індексів виконання результативних показників (ефективності та якості) відповідно до листа Мінфіну від 19.09.2013 р. № 31-05110-14-5/27468: «Методика здійснення порівняльного аналізу ефективності бюджетних програм, які виконуються розпорядниками коштів місцевих бюджетів».