Перший гендерний моніторинг гіперлокальних медіа 24 областей України
Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки Медійної програми (Internews) провів у лютому цього року перший ...
Додано:
Богдана Стельмах
Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки Медійної програми (Internews) провів у лютому цього року перший гендерний моніторинг гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України.
Співвідношення чоловіків/жінок у матеріалах друкованих ЗМІ – по 37% експерток / героїнь і по 63% експертів / героїв, у нових онлайн-медіа – по 35% експерток / героїнь і по 65% експертів / героїв. У публікаціях обох видів медіа – по 41% фемінітивів.
Освітня тематика – єдина, де жінки трохи частіше за чоловіків були експертками (53%) і героїнями (56%) журналістських матеріалів. Культура і релігія, соціальна політика, охорона здоров’я – теми, в яких теж великою мірою присутні жінки. Політика, економіка, воєнна тематика, кримінал/дтп і навіть спорт, як і в регіональних виданнях, у гіперлокальних медіа залишаються “чоловічими”.
Більше інформації – на сайті Волинського прес-клубу
***
Для дослідження було обрано по 5 друкованих (реформованих ЗМІ, які раніше були комунальними) і 5 інтернет-видань (журналістських сайтів, не агрегаторів новин), які працюють на рівні районів, міст і містечок.
Аналіз публікацій відбувався впродовж 11-17 лютого за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту.