Персональний бренд для грантоотримувача. Не забувайте про себе

Часто люди упереджено ставляться до теми розвитку персонального бренду. Скоріш за все причиною такого ставлення є засилля на ринку тренінгових послуг та коучингу нескінченого числа тренерів - ...

Додано:
ceasc

бренд
Персональний бренд для грантоотримувача. Не забувайте про себе

Часто люди упереджено ставляться до теми розвитку персонального бренду. Скоріш за все причиною такого ставлення є засилля на ринку тренінгових послуг та коучингу нескінченого числа тренерів – клоунів, які у стилі секти саєнтологів і Білого Братерства безпардонно промивають мізки клієнтам. Обіцяючи, що навчать, як отримати швидко і дешево Успішний Успіх і Світове Визнання. При цьому люди забувають, що у світі все відносно. Тим більше, що існують успіх, удача і популярність. 

Напевно ви багато чули про персональний бренд. Але що конкретно робити, щоб стати впізнаваним, мало хто говорить по суті. Сьогодні недостатньо бути хорошим фахівцем, людиною і ставити на чільне місце якість своїх послуг, продуктів і проектів. На перший план виходить персона. Безликі і сірі програють яскравим і харизматичним конкурентам. І це стосується не лише бізнесу, особистих проектів або громадських організацій, цей тренд поширюється на усі сфери. 

Особистий бренд – це унікальне явище, яке в ідеалі дозволяє добре заробляти на власному імені і репутації. Ваш імідж буде ключем до спілкування з людьми з різних сфер: клієнтами, інвесторами або партнерами по бізнесу, державними структурами, політиками чи громадськими організаціями. Особистий імідж є свого роду активом, від якого і залежатиме просування вашої персональної впізнаваності. Коли ви усвідомлюєте, що грамотно сформований персональний бренд є відмінною можливістю залучати контактну аудиторію і домагатися поставлених цілей, результати не змусять себе довго чекати. 

Саме тому управління репутацією є важливим завданням, з яким потрібно працювати щодня, і почати цю справу краще вже сьогодні. Особливу увагу слід приділити самооцінці і впевненості у собі, оскільки саме вони будуть особливо впливати на вашу особистість і її статус в очах оточення. Багато хто погодиться, що особистий бренд відкриває сучасним людям великі можливості в сфері свободи формування особистої кар’єри і досягнення поставлених цілей. По суті між просуванням конкретного продукту і просуванням людини майже немає різниці. Величезна частка особистого брендингу є стандартним маркетингом, який застосовується до просування власної особистості як до просування продукту. 

Необхідно провести визначення власної персональної корисності для всіх «споживачів». Адже саме такі дії дозволять визначитися з вибором ніші в сфері бізнесу, політики або громадської діяльності, а також дозволять зрозуміти, які пропозиції ви можете зробити партнерам для побудови взаємовигідного співробітництва. 

Активно будувати і просувати свій особистий бренд варто лише у тому випадку, коли ви адекватно оцінюєте себе як фахівця у конкретній області знань і їх практичному застосуванні. Якщо людина дійсно є висококваліфікованим фахівцем, то, безумовно, просувати її будуть знайомі, колеги, клієнти. А це – основа просування персонального бренду. Про що це я тут? Я маю на увазі старий-добрий інструмент – сарафанне радіо. Будьте певні: крім пліток, які супроводжують цікавих і талановитих людей, завжди будуть розмови про вас, як про класного фахівця, цікаву особистість або надійного партнера. У такому випадку позитивний імідж уже почав формуватися завдяки особистісним якостям людини. Надалі необхідно активно займатися його правильним розвитком і намагатися завжди підтримувати високу якість роботи. Адже при такому перебігу подій позиціонування бренду буде приємним і нескладним завданням. Якщо сказане вище можна віднести до вашої особистості, якщо на вас орієнтуються, радять, як професіонала, що якісно вирішує проблеми, формування і просування вашого особистого бренду має стати для вас першочерговим завданням.

Яким чином уся ця преамбула стосується тих, хто зараз перебуває в якості грантоотримувача? 

В останні роки з’явилися дуже багато громадських організацій, з різними напрямками діяльності та сферами інтересів. Природно, що ці організації мають багато різних ідей і цілей, які у вигляді проектів потребують фінансування. Учасників і претендентів на отримання грантів, цільового фінансування, спонсорської допомоги багато. Ця конкуренція – позитивне явище, оскільки тільки в логіці відкритої конкурентної боротьби найкращі можуть отримати фінансування на свої проекти. Теоретично так. 

Але в реальній практиці справи йдуть дещо інакше. Фінансування на реалізацію проектів від різних фондів і структур переважно отримують не найкращі, а більш досвідчені і відомі донорам організації. При такій первинній оцінці організацій і селекції перевага віддається не найкращій ідеї, не краще підготовленому проекту і проектній документації, а організації, яку вже знають донори, з якою вони співпрацювали і чиї проекти раніше фінансували. 

Безсумнівно, це свого роду конкурентна дискримінація. Бюрократичний і механічний підхід до оцінки не найкращого проекту, а організації блокує шанси на розвиток багатьом талановитим молодим аплікантам. В пріоритеті оцінювання у донорів – наявність досвіду роботи з грантовим фінансуванням і достатня медійна популярність організації. Молоді апліканти з об’єктивних причин мають мінімальний досвід і рідко можуть продемонструвати позитивну, а не негативну медійну популярність.

Як новачку пробитися через ці критерії? 

Початком просування організації може бути участь у якості партнера або асоційованого учасника в грантових конкурсах, де роль основного реципієнта візьме на себе більш досвідчена організація, яка потребує партнерського консорціуму. Конкурсів, які передбачають такі умови, не так багато, але вони часом зустрічаються, отже молоді організації неодмінно повинні цим скористатися. 

З іншого боку не варто забувати, що робота над просуванням нової НГО починається з роботи над персональним брендом засновників організації. Адже хто формує популярність і впізнаваність нової НГО? Її справи, активність, цільові акції учасників і членів НГО? Можливо і це також. Але насамперед впізнаваність організації – впізнаваність її засновників. Вони неодмінно повинні працювати над персональним брендом, який згодом ляже в основу формування бренду НГО. Будете впізнавані ви – з часом буде впізнавана і ваша громадська діяльність, і ваша організація, що безсумнівно збільшить шанси для отримання фінансування і грантів для неї. Якщо будуть знати вас і ваші персональні досягнення, будуть звертати увагу на НГО, якою ви керуєте і від імені якої подаються заявки.

З чого почати формування персонального бренду грантоотримувача? 

Моя практика спілкування з новачками свідчить: ті засновники, які серйозно ставляться до рекомендацій розвитку персонального бренду, з часом отримують бажаний результат у вигляді виділеного гранту, навіть якщо це молода НГО. Ось ці рекомендації: 

Грамотна присутність у соціальних мережах 

Буду банальним, але все-таки будьте уважні до якості інформації і постів, якими ви наповнюєте свої сторінки в соціальних мережах. Так, сьогодні соціальні мережі знаходяться під великим тиском і втрачають довіру. Але я вас запевняю: фейсбук вже нікуди не дінеться, як і інші розкручені соціальні медійні інструменти. Завжди будьте постійні у своїх висловлюваннях і публікаціях – якщо ви і ваша НГО дотримуєтеся певних правил, цілей, завдань, налаштовані на вирішення конкретних проблем і дотримання пріоритетів – будьте люб’язні, дотримуйтесь ваших правил і ви, поважайте самі політику вашої громадської організації. Запевняю: вас постійно моніторять ті, у кого ви просите фінансування. І якщо, припустимо, основні цілі вашої НГО – ліві і ліберальні, а на своїй сторінці в фейсбуці ви дотримуєтеся правих поглядів (хоча це повне ваше право), у тих, хто буде вас моніторити, виникнуть сумніви щодо вашої персональної лояльності до політики вашого НГО та відповідності основним вимогам до претендентів. 

Громадянська журналістика 

В сенсі розвитку персональної впізнаваності важлива не лише грамотна і збалансована присутность у соціальних мережах. Варто приділити увагу власній медійной відомості, тут йдеться про персональні блоги, публікації, інтерв’ю. Ви обов’язково повинні бути задіяні у громадянській журналістиці. Цей різновид журналістики або форма альтернативних медіа, що набула поширення з розвитком Інтернету, передбачає діяльність непрофесійних авторів. Громадянська журналістика ґрунтується на тому, що звичайні громадяни беруть активну участь в процесі збору, аналізу та поширення інформації. Громадянські журналісти можуть як висвітлювати події, що пройшли непоміченими для традиційних ЗМІ, так і висвітлювати широко обговорювані питання більш детально або надавати інформацію з першоджерела. Головним чином розвитку громадянської журналістики сприяють нові медіа, які надають своїм користувачам принципово нові механізми взаємодії та інтерактивної участі. Завдяки Інтернету і різноманітним платформам громадянської журналістики (як, наприклад, Medium) стало набагато легше поширювати інформацію, знаходити необхідні відомості, а також привертати увагу громадськості до певних проблем і, звісно, до власної персони. Від цього інструменту не варто відмовлятися в сенсі побудови персонального бренду. Він  гармонійно доповнить ваше інформаційне персональне поле в Інтернеті. 

Участь в роботі громадських Рад 

Зверніть увагу на вашу участь, як лідера громадської думки та керівника НГО в роботі багатьох громадських Рад. Завжди пам’ятайте, що відповідно до ст. 5 Конституції України, носієм державної влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Фактично інструмент громадської ради – це інструмент народовладдя, правда не завжди його ефективно використовують, але відмовлятися від участі у такому форматі спілкування і діалогу з владою, з бізнесом, з іншими громадськими організаціями не варто. Це додатковий інструмент, який при вмілому використанні має яскраво і ефективно сприяти розвитку вашого персонального бренду. Щоб зрозуміти цілі і завдання цього інструменту, ознайомтеся із:

  • Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики»
  • Постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2012 року “Про затвердження Положення про Раду голів громадських рад при органах виконавчої влади» та «Про утворення Ради голів громадських рад при органах виконавчої влади» 

Участь у тематичних заходах 

Звичайно ж, стежте за усіма цікавими заходами: круглими столами, конференціями, семінарами, форумами, які тематично збігаються з основними статутними цілями і завданнями вашої організації. Такі інструменти – це також ваш майданчик для розвитку персонального бренду, для підвищення впізнаваності вашої організації. Будьте активним учасником – вносьте конструктив у вигляді пропозицій і продемонструйте свій кругозір під час творчих дискусій. Такі заходи потрібні не лише заради протоколу в рамках певних проектів і програм. Перш за все – це пошук цікавих і позитивних особистостей, нових конструктивних лідерів громадської думки. Якщо ви будете цікаві, вас помітять. Пам’ятайте: найважливіше, що ви можете отримати на подібних заходах – контакти і знайомства. Такі заходи часто відвідують представники посольств, благодійних організацій, міжнародних фондів та інститутів, до яких ви пізніше будете подавати заявки в рамках конкурсів, що проводяться вищевказаними структурами. Про вашу молоду організацію будуть дізнаватися і оцінювати її можливості через сприйняття вас, як толкового і надійного партнера. 

Програми персонального розвитку і мобільності 

І останнє: не забувайте про гранти і програми персональної мобільності (тревел гранти, гранти на відвідування семінарів, розвитку персональних проектів, програми стажувань тощо). Ці програми теж важливі. Ви, як керівник громадської організації, повинні відповідати певним критеріям демократичного лідера і розуміти політику і комплаенс громадської діяльності. Участь в програмних заходах таких організацій, як The Aspen Institute Kyiv, Британська Рада, ПРООН або Westminster Foundation for democracy та інших дає відмінну практичну школу і знання з лідерства, по фундаментальних основах громадської діяльності та управління громадською думкою.

Підводячи підсумок. Робота над персональним брендом – системна і зважена робота, яка повинна відбуватися одночасно з побудовою і просуванням вашої громадської (і не тільки) організації. Тільки доповнюючи ці процеси, можна домогтися результату і зрушити з мертвої точки питання фінансування і розвитку молодих організацій. Про організації дізнаються через їх лідерів. Якщо ви не боїтеся підвищеної уваги до себе і викликаної цим інформаційної відповідальності – ви на своєму місці.

 

17792572_1887845141495054_913943514_n

Сергій Голубєв,
випускник післядипломної освіти з управління проектами від CEASC,
аналітик,
проектний менеджер,
ICO – консультант,
бізнес-консультант

 

 

 


 

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я

  • Ali

    ”Обіцяючи, що навчать, як отримати швидко і дешево Успішний Успіх і Світове Визнання”. Це точна характеристика таких вчителів. 100%