Периферійні території в об’єднаних громадах потребують захисту своїх інтересів
Одним із ризиків реформи децентралізації є загроза масового занепаду периферійних сіл в об’єднаних територіальних громадах, в той час як всі ресурси будуть використовуватися для розвитку центру ...
Додано:
kzlatina
Одним із ризиків реформи децентралізації є загроза масового занепаду периферійних сіл в об’єднаних територіальних громадах, в той час як всі ресурси будуть використовуватися для розвитку центру громади.
Як уникнути такої загрози, які є механізми захисту прав та реалізації інтересів периферії в ході реформи, обговорили в Одесі на дебатах.
Дебати організувала ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» в межах Ініціативи з розвитку аналітичних центрів, яку виконує Міжнародний фонд «Відродження» у партнерстві з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA).
Крім представників об’єднаних громад, в дебатах взяли участь експерти, лідери громадських організацій з Одеської, Миколаївської та Херсонської областей.
Андрій Крупник, керівник аналітичного відділу Асоціації представив результати дослідження ситуації в об’єднаних територіальних громад Півдня України.
Станом на 1 червня 2016 року на Півдні України – в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях – утворено 10 об’єднаних територіальних громад (ОТГ): 8 – в Одеській області, 1 – в Миколаївській області і 1 – в Херсонській області
Експерт зазначив: «На законодавчому рівні сільські старости, що покликані представляти інтереси периферійних сіл, не наділені достатніми повноваженнями для впливу на порядок денний місцевої ради. Тому, потрібно Статутом територіальної громади та Положенням про старосту наділити його цими повноваженнями. Важливо також, щоб самі мешканці долучатись до вирішення проблем власного села за допомогою створення органів самоорганізації, проведення загальних зборів, громадських слухань».
Учасники дебатів розділилися за своїми позиціями на дві сторони – прихильники моноцентричної моделі розвитку громади (коли створюється сильний центр, а всі периферійні громади залежать від нього) та прихильники поліцентричної моделі (коли в рамках обєднаної громади існує декілька сильних громад).