Продюсувати док: вісім кроків до успішної прем’єри
Цього року від України у міжнародному воркшопі EURODOC беруть участь Дар’я Бассель, продюсерка та керівниця індустрійної секції DOCU/ПРО, і Аліна Горлова, режисерка та продюсерка. За підтримки ...
Додано:
Громадський Простір
Цього року від України у міжнародному воркшопі EURODOC беруть участь Дар’я Бассель, продюсерка та керівниця індустрійної секції DOCU/ПРО, і Аліна Горлова, режисерка та продюсерка. За підтримки Українського культурного фонду Дар’я та Аліна роблять серію публікацій «Продюсувати док», де діляться корисними спостереженнями та знаннями, здобутими на одній з кращих європейських програм, розробленої спеціально для незалежних продюсерів/-ок документального кіно. Це вісім кроків того, як розробити та запустити у виробництво свій проєкт документального фільму.
«Зараз, коли світ зменшився до екрана твого лептопу, молодим професіонал(к)ам, які тільки заходять на ринок і не мають ще міцних контактів, особливо важко. Можу на власному досвіді сказати, що в онлайні працюють лише попередньо встановлені зв’язки. З іншого боку, місцеве ком’юніті не завжди було відкритим та готовим ділитись досвідом. Зараз це змінюється, виникає цехова солідарність і розуміння, що ми потребуємо підтримки один одного. Наприклад, нещодавно виникла українська Гільдія неігрового кіно. І нам хочеться зробити свій внесок у цей рух до відкритості, до вільного доступу та обміну знаннями, – ділиться Дар’я Бассель.
Блоги будуть цікаві не лише продюсер(к)ам-початківцям/-ицям, а й тим, хто хоче вийти на міжнародний документальний кіноринок. Серії матеріалів охоплюють теми від презентування, пітчингів проєктів, фестивальної стратегії до особливості складання копродукційних договорів, залученням грантових міжнародних коштів тощо.
«У 2017 році я вперше брала участь у пітчингу на міжнародному фестивалі CPH:DOX. Страшенно нервувала і справжню розгубленість відчула на фестивальній вечірці, коли ми з продюсером зайшли та побачили в приміщенні купу людей, які всі один з одним про щось розмовляли. Пам’ятаю, що тоді я сказала: “Мабуть ми повинні з ними познайомитися та шукати партнерів/-ок. Але як?”. За три останні роки ми побували на великій кількості маркетів, воркшопів та пітчингів і зараз я розумію, що тоді я була б дуже щаслива знайти необхідну інформацію про те, як продюсувати й просувати документалістику. Тому як ніхто розумію, наскільки важливо ділитися знаннями, – додає Аліна Горлова.
Це вперше в Україні буде виходити збірка україномовних матеріалів, яка присвячена продюсуванню документального кіно. Тексти виходять щосереди на docudays.ua. Ось тут можна ознайомитися з усією добіркою: https://docudays.ua/producing-doc/.
Український культурний фонд – державна установа, створена у 2017 р. як нова модель надання на конкурсних засадах державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.
сайт: ucf.in.ua
facebook: https://www.facebook.com/ucf.ua/
EURODOC складається з 3-х навчальних сесій протягом року, які спрямовані на розвиток міжнародної співпраці, створення сталого нетворкінгу, покращення рівня розвитку малих і середніх продакшн-компаній. EURODOC приділяє особливу увагу країнам з низькими спроможностями виробництва. Під час навчання тьютор(к)и допомагають мінімізувати труднощі, з якими стикаються професіонал(к)и в цих країнах. Головна мета цієї програми – забезпечити молодих продюсерів/-ок тим набором необхідних знань та знайомств, які допоможуть вивести проєкти до міжнародного ринку.
сайт: eurodoc-net.com
facebook: https://www.facebook.com/eurodoc.program/
Джерело: Docudays UA.