Рада прийняла закон про державну реєстрацію підприємців та громадських формувань

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Законопроектом №2983 пропонується врегулювати ...

Рада
Рада прийняла закон про державну реєстрацію підприємців та громадських формувань

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»

Законопроектом №2983 пропонується врегулювати відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань без статусу юридичної особи, фізичних осіб – підприємців, статутів територіальних громад та символіки.

З набранням чинності цим Законом, Закон «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» визнається таким, що втратив чинність.

Як йдеться у пояснювальній засписці до законопроетку, Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиний ліцензійний реєстр, Реєстр документів дозвільного характеру, Єдиний реєстр громадських формувань, Реєстр громадських об’єднань, Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство містять частково дублюючі відомості про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, що на практиці призводить до необхідності витрачання коштів на утримання, а також обслуговування шести майже тотожних баз даних.

Законопроект передбачає:
1) передачу функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців органам місцевого самоврядування, держадміністраціям, нотаріусам та банкам (за органами юстиції залишається державна реєстрація громадських формувань);
2) уніфікацію процедур державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців;
3) запровадження принципу екстериторіальності у межах всієї України;
4) запровадження можливості подання електронних документів для проведення всіх реєстраційних дій;
5) скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);
6) скорочення переліку адміністративних послуг за рахунок скасування щорічного підтвердження та щорічної подачі фінзвітності (буде отримуватись з відомчого реєстру органу статистики);
7) заповнення заяви про проведення державної реєстрації безпосередньо особою, яка її приймає (за бажанням заявника);
8) скасування паперових виписок та установчих документів та запровадження їх отримання в електронному вигляді через Портал електронних сервісів;
9) створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
10) запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів з можливістю скасування рішення та проведення державної реєстрації (у разі оскарження відмови у державній реєстрації);
11) запровадження відповідальності суб’єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації (тимчасове блокування та анулювання доступу до реєстру; скасування акредитації банку як суб’єкта державної реєстрації).


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Вийшов другий сезон Rights Now! Podcast

На Тернопільщині ділилися кращими практиками розвитку гуманітарно-соціальної сфери

Громади Донеччини обговорили діяльність центрів підтримки громадян

ZDOROVI представляє результати шостої хвилі опитування «БАРОМЕТР»: стан системи охорони здоров'я України

«Як підготуватися до сексу»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Відсутність документів на нерухомість — одна із критичних перепон отримання компенсації через єВідновлення