Рецепти лікування ефективності місцевого самоврядування у Миколаєві
Колегія на своєму черговому засіданні 14 червня 2019 р. не тільки обговорила чому у м. Миколаєві хворіє якість доріг і благоустрою, а і запропонувала запровадити у виконавчих органах Миколаївської ...
Додано:
frgn
Колегія на своєму черговому засіданні 14 червня 2019 р. не тільки обговорила чому у м. Миколаєві хворіє якість доріг і благоустрою, а і запропонувала запровадити у виконавчих органах Миколаївської міської ради та у підвідомчих бюджетних установах систему внутрішнього контролю та аудиту.
Для чого Миколаївському міському голові рекомендовано активізувати діяльність робочої групі з питань демократичності, прозорості і ефективності бюджетного процесу у м. Миколаєві» (розпорядження міського голови (111р від 21.05.2018), що була створено за рекомендацією Експертно-громадської ради Миколаївської міської ради (далі ЕГР) по результатам трьох щорічних громадських аудитів ефективності бюджетного процесу .
ХВОРОБИ, що виявили громадські аудитори Експертно-громадської ради
Експерт ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Тетяна Золотухіна Т.В., так прокоментувала перші результати громадського аудиту муніципального менеджменту миколаївським дорогами та благоустрою за період 2017-травень 2019р:
«.. .Ми виявили, що причиною хвороб якості місцевих доріг та благоустрою є не стільки брак коштів, скільки не добре врядування місцевими посадовцями та депутатами. Ігноруються вимоги діючого національного законодавства щодо створення зрозумілою місцянами, відкритої, прозорої та підзвітної системи управління.
На жаль, ні з офіційних відповідей місцевих посадовців, ні з сайтів органів місцевого самоврядування не виявили виконання вимог діючого законодавства. Нікому не відомо:
По-перше, коли будуть проведені поточні (ямкові) та капітальні ремонти доріг та заходи з благоустрою . Відсутні технічні паспорти доріг, вулиць зелених зон. Не має:
- Жодної статистичної інформації щодо кількості та протяжності доріг Миколаєва.
- Скільки квадратних метрів місцевих доріг потребують капітального, поточного (ямкового) ремонту;
- Середньострокових/ довгострокових планів по утриманню автомобільних доріг міста.
По-друге, хто за що відповідає. Відсутнє розподілення повноважень між розпорядниками. Надмірна кількість профільних розпорядників з дробленням та дублюванням функцій.
Також виявлено недоброчесність у місцевих фінансах. Левова часка закупівель не підпадає під процедуру відкритих торгів. Адміністрація Корабельного району за період 2017-2019 (травень): 80 закупівель поточного та капітального ремонту доріг, внутрішньо квартальних проїздів .
Тільки три з них за потенційним об’ємом закупівлі попали під процедуру публічних закупівель. З 49,13 млн грн. тільки 6,54 млн пройшли публічні торги.
Адміністрації районів за період 2017-2019 (травень): половина «дрібних» договорів виконана в невчасний для подібних робіт час середина листопада – кінець грудня. (Законодавством заборонено ремонти дорожнього покриття в вологу погоду).
ЛІКИ, що рекомендувала Колегія 5-ти громадських рад виявили громадські аудитори в рамках діяльності Експертно-громадської ради .
« Громадські експерти у Миколаєві,з 2015 р щорічно діагностують хвороби муніципального менеджменту та пропонують міськвиконкому і депутатам відповідні ліки. Саме на виконання рішення ЕГР та резолюції січневих громадських слухань з питань ефективності і прозорості бюджетного процесу у Миколаєві 2017-2019 посадовці разпочали лікування за нашим рецептом. Вже виконано 90% пунктів наших рішень і резолюції
Це дає надію що, висновки та рекомендації чергового грмадського аудиту не тільки сприймуть посадовці, а і виконають вимоги національного законодавства щодо запровадження системи внутрішнього аудиту та контролю ..»
Саме так розпочав свій виступ заступник голови ЕГР, директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін .
Так зроблено ще один важливий крок із побудови системи прозорості та ефективності місцевого самоврядування у м. Миколаєві.
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
________________________________________________________________________
Рекомендації щодо налагодження дієвої системи громадського контролю у виконавчих органах міської ради розроблено в рамках Проекту «Громадська префектура для ефективних місцевих бюджетів», який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» (ФРММ) за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.