Розпочато підготовку нового покоління громадських лідерів

Новий потенціал для розвитку себе як громадського лідера, інструменти соціокультурної роботи у громаді, можливості успішної комунікації, взаємодії та реалізації поставлених цілей - саме те, що дає ...

Додано:
ІСКМ

школа громадської активності
Розпочато підготовку нового покоління громадських лідерів

DSC_1543Новий потенціал для розвитку себе як громадського лідера, інструменти соціокультурної роботи у громаді, можливості успішної комунікації, взаємодії та реалізації поставлених цілей – саме те, що дає проект «Школа громадської участі – 3» своїм учасникам. Приємно усвідомлювати те, що проект втретє розпочав підготовку нового покоління громадських лідерів для українських громад.

З 29 по 31 березня 2016 року було проведено тренінг «Анімація громадської діяльності» для першої групи учасників проекту «Школа громадської участі – 3», що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С.Мотта. Учасниками тренінгу стали 22 особи – працівники будинків культури, бібліотек, музею, закладів освіти, громадські діячі та активісти з 10 областей України (Вінницька, Миколаївська, Харківська, Дніпропетровська, Полтавська, Київська, Кіровоградська, Хмельницька, Івано-Франківська, Чернігівська області). Тренінг був проведений кваліфікованим тренером з питань розвитку громад, директором Інституту соціокультурного менеджменту Левом Абрамовим.DSC_1226

Триденний тренінг був першим для учасників, отже передбачав ґрунтовну роботу з розгляду головних аспектів продуктивної діяльності у громаді. Навчальна програма тренінгу складалася з декількох тематичних модулів, які включали теоретичний та практичний блоки.

З учасниками були розглянуті поняття «анімація» та «соціальна анімація», розтлумачено сутність професії «соціальний аніматор». Розгляд навчального матеріалу, що ґрунтувався на апробованих фактах та сучасній інтерпретації використання технології соціальної анімації у роботі з громадами, допоміг сформувати в учасників нове уявлення щодо сутності використання даного інструменту у своїй громадській діяльності. Активна залученість учасників у виконання практичних вправ, бесід з резюмуванням спільних ідей, дозволили усвідомити теорію через практику, перейняти корисні методи роботи з громадськістю та реалізації соціокультурних ініціатив.

DSC_1347Платформою створення осередку соціальної активності у громаді є Центр місцевої активності. Дієвими Центрами місцевої активності можуть бути будинки культури, бібліотеки, музеї та інші заклади.

Відповідно, учасникам було представлено історію становлення та функції Центру місцевої  активності як платформи творення позитивних змін у громаді. Виходячи з розглянутого матеріалу та опорою на власний досвід, об’єднавшись у групи, учасники визначали – для чого існують заклади культури; які критерії ефективності та функції закладів культури; які проблеми існують у територіальних громадах і, що можуть зробити заклади культури для задоволення потреб громад. Потім кожна група представляла свої напрацювання, де процес обговорення нерідко переходив у форму дискусії, оскільки учасники тренінгу були з різних громад і кожен мав власну думку щодо тієї чи іншої тези. Подібне обговорення сприяло систематизуванню головних аспектів, що відповідали баченню усіх  учасників тренінгу.DSC_1368

Для учасників даний тренінг був не лише способом отримання нових знань, а й можливістю віднайти нових друзів, партнерів, однодумців, тим самим збагатити свій соціальний капітал. Так, від розгляду технологічної основи роботи у громаді, надалі увага зосередилася на розгляді особливостей формування громадського активіста як лідера громади. Тренер познайомив учасників з поняттям «соціальний капітал» та важливістю його надбання у процесі своєї діяльності. Соціальний капітал запорука особистісного та професійного розвитку людини, чим більше взаємодії та спілкування, тим реальніше просувати та реалізовувати різні ініціативи.  Після обговорення даного поняття, учасники мали можливість самопрезентувати себе, представляючи свої сильні риси та ті, над якими ще варто попрацювати. Дана вправа сприяла подоланню комунікативних бар’єрів та розкриттю себе перед співрозмовником.

DSC_1320Рівень соціального капіталу залежить від рівня довіри. Відповідно, завдяки залученості у наступну вправу, учасники перевіряли між собою рівень довіри, що сформувався у них за два дні спільної роботи на тренінгу. Саме подібна стратегія визначення, допомогла учасникам зрозуміти, що впливає на формування рівня довіри.

Як зазначив Лев Абрамов, – «Соціальний аніматор повинен вміти спілкуватися, обов’язково враховувати «що» і «як» говорити. У людей є потреба в спілкуванні, відповідно, соціальний аніматор, працівник сфери культури може використати дану потребу як ресурс для здійснення тих змін, які необхідні в громаді».DSC_1610

Комунікативна компетентність громадського активіста є однією з особливостей успіху в громадській діяльності. На тренінгу учасники засвоїли основні види, функції, стратегії, засоби та етапи спілкування. Тренер зосередив увагу учасників на важливості прояву знаків уваги та зворотнього зв’язку до співрозмовника.

DSC_1312Варто відзначити позитивну зміну динаміки формування колективу, що вирізнялася відкритим бажанням до спілкування та подальшої взаємодії. Учасники отримали корисні роздаткові матеріали – навчально-методичні посібники та останні випуски бюлетеню «НДО-Інформ». Перший тренінг для учасників «Школи громадської участі – 3» заклав у них основу для подальшої роботи у своїх громадах. Отже, 22 громадських активістів з 10 областей України повезли у своїх валізах нові знання, інструменти роботи, ідеї здійснення позитивних змін у своїх громадах.


Тематика публікації:              

Останні публікації цього розділу:

Розпочався проєкт «Впровадження підходу, інформованого про травму, у громадянській освіті»

Інкубатор демократичних ініціатив розпочинає проєкт зі зменшення випадків мови ворожнечі в країнах Східного партнерства

Види когнітивних спотворень та їхній вплив — на тренінгу про психологічну безпеку журналістів

21 Docudays UA: Саунд­скейпінг пам’яті, низові культурні простори та європейський кіноринок — добірка дискусій DOCU/PRO та DOCU/СИНТЕЗ

Пів тисячі молодих лідерів і лідерок закінчили "Школу молодіжних рад"

Доступ до публічної інформації в ОМС: як зробити так, щоб усе запрацювало?