Розвиток суспільних медіа є чи не єдиною альтернативою олігархічним ЗМІ
Такого висновку дійшли учасники прес-клубу НМПУ-НСЖУ на тему: "Феномен суспільного медіа в Україні та зовні. На прикладах фільму "Зима у вогні", Громадського телебачення, Громадського радіо, ...
Додано:
Громадський Простір
Такого висновку дійшли учасники прес-клубу НМПУ-НСЖУ на тему: “Феномен суспільного медіа в Україні та зовні. На прикладах фільму “Зима у вогні”, Громадського телебачення, Громадського радіо, Спільнобачення”, який відбувся 30 березня.
Галина Садомцева, співпродюсер і лінійний продюсер фільму “Зима у вогні» і Ліна Клєбанова, співпродюсер фільму, розповіли, що номінація на Оскар українського кіно стала можливою завдяки зусиллям багатьох людей: від тих, хто знімав події безпосередньо на Майдані, ризикуючи своїм життям, до тих, хто зробив йому світовий промоушн. Саме поява в Україні напередодні Майдану суспільних медіа – таких, як Громадське TV, Громадське радіо, Спільнобачення, стало підґрунтям для об`єднання зусиль, отримання ефекту великої синергії, що в результаті, обумовило потужний прорив української кінодокументалістики: номінацію на Оскар фільму «Зима у вогні» – вперше в історії українського кінематографу.
Сьогодні розвиток суспільні медіа є єдиною альтернативою діяльності тим медіа, які належать олігархам, і яких в Україні – більшість. Великий вплив на громадську думку саме олігархічного медіа не вирішує також законодавча декларація створення суспільного мовлення на базі колишнього УТ-1. Адже олігархи впливають на всі владні повноваження в Україні, зокрема на законотворчий процес, отже, опосередковано можуть контролювати і новостворений канал суспільного мовлення.
Постмайданна практика роботи суспільних медіа показала, що період емоційного підйому та масової активної діяльності заради спільної великої мети закінчується часто виходом на перший план суб`єктивних факторів: власних амбіцій, меркантильних інтересів, тощо. Причому чим більший успіх проекту, тим скоріше відбуваються такі зміни. У зв`язку з чим присутні на прес-клубі журналісти обговорили проблему необхідності розробки нових підходів у діяльності суспільних медіа, які б дозволили уникнути багатьох проблем, що існують сьогодні. Прозвучали різні пропозиції: від пошуку бізнесменів, які могли б «холодно» відслідковувати бізнесову (комерційну, юридичну, мотиваційну, тощо) складові перспективи діяльності суспільних медіа до розробки фундаментальної системи щодо діяльності суспільних медіа, на базі якої може бути розроблено типові положення. Такі положення мають враховувати всі аспекти діяльності суспільних медіа, зокрема їх потенційну комерційну складову, аспекти, пов’язані з авторським та суміжним правом, а також мотивацію учасників.
Авторське право в тому вигляді, в якому воно існує сьогодні – це напрацювання XX сторіччя. Нові технологічні умови (стрім, мобільні пристрої в масовому користуванні) та поява потужних дійсно суспільних і незалежних медіа диктують нових підходи щодо застосування авторського та суміжного прав. Ці нові підходи треба обговорювати, розробляти та юридично оформлювати.
Суспільні меді, а також продукти їх діяльності, зокрема фільм «Зима у вогні», було створено зусиллями багатьох людей. Тепер такими ж спільними зусиллями потрібно й можливо перевести діяльність суспільних медіа на новий якісний щабель. В свою чергу, цей новий рівень підвищить потенціал появи якісних українських медіа та кіно продуктів світового масштабу.
Виходячи з цього, присутні на прес-клубі журналісти пропонують долучитися до обговорення цієї теми всіх тих, кому не байдужа перспектива розвитку незалежних медіа в Україні.
Джерело: Незалежна медіа-профспілка України