Що робити органам місцевого самоврядування в умовах воєнних дій?

Самоочевидно, що українські органи місцевого самоврядування з одного боку не можуть повноцінно функціонувати на окупованій території, з іншого – їх обов’язок забезпечувати життєдіяльність відповідних ...

pexels-алесь-усцінаў-11775344
Що робити органам місцевого самоврядування в умовах воєнних дій?

Самоочевидно, що українські органи місцевого самоврядування з одного боку не можуть повноцінно функціонувати на окупованій території, з іншого – їх обов’язок забезпечувати життєдіяльність відповідних громад.

Експерти Ініціативи «Право в умовах війни», на запит народних депутатів України, підготували Пам’ятку для органів місцевого самоврядування.

Чи може голова громади та депутати місцевої ради продовжувати працювати в умовах воєнних дій/окупації/блокади/оточення громади чи загрози такої обстановки?

Потрібно невідкладно створити військову адміністрацію у відповідній громаді, після чого припиняються повноваження голови громади, місцевої ради, її виконавчих органів.

Як створити військову адміністрацію?

Голова, депутати, громадські активісти чи будь-хто, хто знає про воєнну загрозу для громади, має невідкладно звернутися до обласної військової адміністрації чи військового командування та ініціювати створення військової адміністрації.

На сьогодні на рівні області та району військові адміністрації вже діють з дня введення в Україні воєнного стану.

Що далі?

Вся влада в громаді переходить до військової адміністрації з дня її утворення. Повноваження всіх органів місцевого самоврядування припиняються.

Як діяти органам місцевого самоврядування в умовах воєнних дій/окупації/блокади/оточення громади чи загрози такої обстановки?

Головне правило — жодної співпраці з ворогом.

Інші ключові дії:

  • інформувати обласні військові адміністрації/військове командування про стан справ у громаді;
  • запобігати агресії ворога, фіксувати всі злочинні дії та передавати військовому командуванню;
  • у разі окупації, блокади або оточення — евакуювати найважливіші документи, усі печатки та штампи, якщо це неможливо, знищити їх;
  • вберегти державну символіку від знищення чи використання ворогом.

Чи є ситуації, коли контакти чи домовленості з ворогом допускаються?

Основне правило — не вдаватися до жодного контакту з ворогом, включно з використанням гуманітарної допомоги з його боку. Контакт допускається тільки в умовах крайньої необхідності, для уникнення гуманітарної катастрофи та порятунку людей. Такі дії мають усувати реальну небезпеку, зокрема, критичну нестачу продовольства, води, медикаментів, яка загрожує життю людей. Контакт з ворогом можливий тільки у випадку, коли немає інших способів забезпечити життєздатність громади та порятунку життя людей.

Що категорично не допускається?

Жодна співпраця з ворогом не допускається. У жодному разі не можна переходити на бік ворога, визнавати його владу, приймати символіку ворога і допомагати агресору в проведенні підривної діяльності проти України.

Сподіваємося на проактивну позицію органів публічної влади та громадянського суспільства.

Повний текст Пам’ятки


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Вийшов другий сезон Rights Now! Podcast

На Тернопільщині ділилися кращими практиками розвитку гуманітарно-соціальної сфери

Громади Донеччини обговорили діяльність центрів підтримки громадян

ZDOROVI представляє результати шостої хвилі опитування «БАРОМЕТР»: стан системи охорони здоров'я України

«Як підготуватися до сексу»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Відсутність документів на нерухомість — одна із критичних перепон отримання компенсації через єВідновлення