Що таке ЦНАП та чи може звичайний громадянин вплинути на якість надання адміністративних послуг?

27 червня у Рівному відбувся круглий стіл, присвячений підведенню підсумків дослідження, здійсненого громадською організацією Центр підтримки громадських ініціатив «Чайка» у сфері адміністративних ...

ЦНАП
Що таке ЦНАП та чи може звичайний громадянин вплинути на якість надання адміністративних послуг?

27 червня у Рівному відбувся круглий стіл, присвячений підведенню підсумків дослідження, здійсненого громадською організацією Центр підтримки громадських ініціатив «Чайка» у сфері адміністративних послуг.

До обговорення долучилися представники управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міського ради, реєстраційної служби Головного управління юстиції у Рівненській області, управління державної міграційної служби у Рівненській області.

Скільки часу у різних кабінетах доводиться проводити громадянам заради отримання необхідного дозволу або довідки? Чи усі громадяни мають рівний доступ до отримання адміністративних послуг? Чи поінформовані рівняни та жителі області про діяльність центрів надання адмінпослуг і наскільки ефективною вважають їхню роботу? На ці та інші запитання, що стосуються прав громадян у сфері адміністративних послуг, отримали відповіді виконавці проекту «Доступність адміністративних послуг на Рівненщині для різних категорій громадян», який впроваджувала громадська організація Центр підтримки громадських ініціатив «Чайка» з лютого по червень 2014 року.

Підтримку цього проекту ГО «Чайка» отримала як один з 15 громадських організацій-переможців конкурсу, проведеного проектом ЄС та ПРООН «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг». Виконуючи завдання проекту, члени ГО «Чайка» налагодили діалог з представниками органів місцевої влади, залучили до процесу удосконалення якості адміністративних послуг безпосередніх споживачів. Громадяни міст Рівне, Кузнецовська, Дубно та Острога охоче брали участь в індивідуальних та групових опитуваннях, розповсюдженні інформаційних листівок, працювали в якості «таємних клієнтів» Центрів надання адміністративних послуг. Під час проведення дослідження виконавці проекту робили акцент на гендерну сторону процесу. І виявили цікаву закономірність – у малих містах більш активними споживачами адміністративних послуг є жінки. Так, наприклад, у м. Дубно кількість жінок, котрі зверталися за адміністративними послугами перевищує кількість чоловіків майже у два з половиною рази. А у Кузнецовську майже половина громадян, котрі звертаються до Центру надання адміністративних послуг, мають на меті отримати посвідчення багатодітної сім’ї та посвідчення дітей з багатодітної сім’ї.

Результати моніторингу,здійсненого в межах проекту, будуть використані для формування рекомендацій по удосконаленню якості та доступності адміністративних послуг на Рівненщині. Проект завершується, але не зважаючи на це, громадяни Рівненської області і надалі можуть повідомляти у громадську організацію «Чайка» про свій досвід отримання адміністративних послуг, як позитивний так і негативний. Це буде сприяти ефективному зворотньому зв’язку з метою удосконалення системи надання адміністративних послуг. В результаті користь отримають громадяни, котрим доводиться звертатися за довідками , посвідченнями, дозволами, а це практично – усі члени громади. Наші контакти:м.Рівне, вул.Данила Галицького, 16, 5-й поверх,ЦПГІ «Чайка» тел. 0362 23 34 57,ел.адреса: [email protected].

Повідомляємо адреси сайтів ЦНАПів Рівненської області, де громадяни можуть дізнатися режим роботи, перелік послуг, бланки заяв та отримати іншу корисну інформацію про можливості отримати адміністративні послуги:

ЦНАП м.Рівне: www.cnap.rv.ua
ЦНАП м.Дубно: dubno-adm.rv.ua/newsite/dubno_citizen/Adm_poslygu.htm
ЦНАП м. Кузнецовська www.kuznetsovsk-rada.gov.ua/centr.aspx

Як працює Рівненський ЦНАП сьогодні, які перспективи удосконалення його діяльності, наскільки важливо для громади міста мати сучасний Центр надання адміністративних послуг. Ці запитання обговорили представники органів місцевої влади та громадськості під час роботи круглого столу. Лише 15 відсотків рівнян відповіли, що залишилися задоволеними якістю адміністративних послуг, котрі вони отримували у своєму житті в різних органах виконавчої влади. Щоб отримати довідку, дозвіл, оформити певні документи іноді доводиться витрачати багато часу, сил, а врешті і здоров’я. А от 75% рівнян, котрі зверталися до Центру надання адміністративних послуг у м. Рівне протягом останніх пів-року, задоволен якістю та доступністю послуг. Про це свідчать результати опитування , проведеного громадською організацією «Чайка» в межах проекту ЄС та ПРООН «Доступність адміністративних послуг на Рівненщині для різних категорій громадян». Можливо, громадяни, котрі відвідували ЦНАП, не дуже вимогливі, подумали дослідники і направили до ЦНАПу «таємного клієнта». Той виявився більш прискіпливим і виявив певні недоліки , що стосувалися. в основному самого приміщення Центру – значне відділення від інших структурних підрозділів виконкому, відсутність велопаркінгу, не витримано принцип «прозорого офісу», шлях до приміщення Центру не маркований спеціальними зовнішніми знаками та вказівниками, вхід до туалету виявився незручним, а туалету для людей на візочку таємний клієнт не знайшов. За роз’ясненнями звернулися до керівника рівненського ЦНАПу пана Германа . Адже виявлені недоліки свідчать про те, що права громадян у сфері адміністративних послуг порушуються через невідповідність приміщення Центру вимогам Примірного положення про центр надання адміністративних послуг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 р та закону України «Про адміністративні послуги».

Віталій Ігорович розповів: «Наш Центр розпочав свою діяльність у квітні 2013 року за адресою м.Рівне, вул. Степана Бандери, 59, складовою частиною є дозвільний центр, який знаходиться по вул. Лермонтова,6. Приміщення знаходить у житловому будинку, є напівпідвальним, відділено від центральної частини міста. З початку поточного року станом на 1 червня 2014 р. до центру надійшло 2 745 звернень, надано адміністративних 2082 послуги, надано 1572 консультації з питань отримання адміністративних послуг. Хочу повідомити рівнянам, що останнім часом відбулися ряд позитивних змін –кількість штатних одиниць ЦНАПу збільшено на 6, розроблено окремий офіційний сайт Центру надання адміністративних послуг, на якому розміщена інформація про діяльність центру, режим роботи, перелік адміністративних послуг, зразки відповідних заяв, актуальні питання у сфері реформування системи надання адміністративних послуг.

Приміщення, в якому ми зараз працюємо, дійсно не відповідє вимогам Примірного положення про центр надання адміністративних послуг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 р. і тому відвідувачам та адміністраторам Центру доводиться потерпати від певних незручностей. Ми очікуємо збільшення потоку відвідувачів, і , напевно, кількість незадоволених громадян буде зростати, адже приміщення, в якому ми зараз працюємо неможливо пристосувати до такого вигляду, щоб воно відповідало вимогам законодавства і забезпечувало громадянам необхідну доступність, комфорт, а в результаті і якість адміністративних послуг. Та хочу повідомити рівнянам, що перспектива на покращення ситуації є досить реальною. Для належного виконання вимог Закону України « Про адміністративні послуги» Рівненською облдержадміністрацією впродовж 2013 року вирішувалося питання реконструкції приміщень адміністративної будівлі за адресою м. Рівне, майдан Просвіти,2 під «Центр надання адміністративних послуг» у місті Рівному на 38 робочих місць. Проблема полягає у тому, що з державного бюджету у 2013 році не було виділено належних коштів на реконструкцію вказаних приміщень. 05 червня міський голова В.Хомко звернувся до Голови Рівненської обласної ради з листом «Щодо деяких питань організації роботи Центру надання адміністративних послуг у місті Рівному» з проханням вирішити питання виділення коштів з державного та обласного бюджетів на реконструкцію вказаного приміщення під центр надання адміністративних послуг.»

Зважаючи на те, що далеко не всі мешканці Рівного знають про можливості отримати адміністративні послуги у ЦНАПі, нагадуємо його адресу, телефони та сайт, на якому можна знайти багато корисної інформації про можливості отримати адміністративні послуги без зайвих проблем
Адреса: 33014, м.Рівне, вул.С.Бандери, 59

Телефони: (0362) 63-51-68, 63-51-89

E-mail: [email protected]
САЙТ cnap.rv.ua

За підтримки проекту ЄС та ПРООН «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг».

Для довідки:

Адміністративні послуги – це публічні послуги, які надаються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими особами, і надання яких пов’язане з реалізацією владних повноважень (тобто прийняттям рішень/вчиненням дій тощо).

Центр надання адміністративних послуг – це постійно діючий робочий орган або структурний підрозділ виконавчого органу міської, селищної ради в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг,- таке визначення знаходимо у ст.12 Закону України «Про адміністративні послуги».

Джерело : Центр підтримки громадських ініціатив “Чайка”, м.Рівне

Автор : Тетяна Мельник


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Вийшов другий сезон Rights Now! Podcast

На Тернопільщині ділилися кращими практиками розвитку гуманітарно-соціальної сфери

Громади Донеччини обговорили діяльність центрів підтримки громадян

ZDOROVI представляє результати шостої хвилі опитування «БАРОМЕТР»: стан системи охорони здоров'я України

«Як підготуватися до сексу»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Відсутність документів на нерухомість — одна із критичних перепон отримання компенсації через єВідновлення