Щоб громада була впізнаваною, вона має мати власний бренд

Нові об’єднані територіальні громади, відразу після свого створення, потрапили в світ конкуренції, конкуренції не тільки між собою, а й з містами обласного значення.Для того, аби бути успішними, ви ...

Додано:
powerreform

13
Щоб громада була впізнаваною, вона має мати власний бренд

Нові об’єднані територіальні громади, відразу після свого створення, потрапили в світ конкуренції, конкуренції не тільки між собою, а й з містами обласного значення.

Для того, аби бути успішними, ви маєте бути відомими і бажано з позитивного боку. Для формування свого візуального позитивного образу застосовуються різні підходи, але місцева символіка тут може бути або дуже добрим помічником, або відвертим гальмом, якщо вона створена аби як і не враховує, з одного боку, історичних передумов, а з іншого не спрямована у майбутнє.

Загальновідомо, що перше враження – найсильніше. Знайомство з селом, містом або громадою часто починається з герба, встановленого перед в’їздом або розміщеного на сторінці в Інтернеті. Від того, наскільки цікаво і геральдично правильно створений герб, відповідно, залежить перше враження від наших міст, сіл і громад.

Багато хто може заперечити, що зараз не час для геральдики. Насправді це не вимагає великих витрат – а ось ефект, при вмілому використанні, може бути вельми вражаючим.

Юридичною основою для впровадження місцевої символіки є Закон «Про місцеве самоврядування в Україні» та Указ Президента України «Про впорядкування геральдичної справи в Україні» №694/2000 від 18 травня 2000р.

Власну символіку може мати як вся громада в цілому, так і населені пункти, що входять до її складу.

Детальніше про місцеву символіку та місцеву ідентичність читайте у наших виданнях:

Розглянемо яскравий приклад бренду Баранівської ОТГ Житомирської області. Завдяки співпраці ГО «Інститут громадянського суспільства» та Баранівської міської ради, громада отримала стратегію розвитку; схему планування території; власну символіку; власний бренд із комплектом правил з його застосування.

Раніше на гербі Баранівки була фарфорова амфора, яка не мала жодного історичного підґрунтя. Грецька амфора, яка була зображена на тлі, не розповідала про минуле чи майбутнє міста. 

15

Інститут громадянського суспільства залучив провідних українських геральдистів, зокрема заслуженого художника України Олексу Руденка, для розробки герба об’єднаної громади.

11

На новому гербі Баранівської ОТГ гармонійно поєднується історія та природа:

  • баранець – форма українського керамічного посуду, на честь якого місто, як осередок гончарства, отримало назву;
  • сосна – третину території громади прикрашають ліси. Вічнозелена сосна символізує безсмертя;
  • льон – традиційна для цих країв культура, яка за деякими переказами також є уособленням України через поєднання жовтої і блакитної барв;
  • жито – символ Житомирщини, який означає багатство і родючість землі.

І герб, і логотип важливі для ідентичності та промоції громади, але вони мають різне походження, різне призначення. Герб – елемент, створений на історії, на природньому середовищі, використовується для формування гордості за минуле. Він є основним знаком для офіційних документів, нагород. Тобто спрямовується в першу чергу на саму громаду. А от логотип орієнтований на позитивне сприйняття території іншими, використовується для територіального брендування.

Ідея бренду і логотипу Баранівської громади – органічність, енергія та гармонія. В ньому поєдналися символи сонця, води, лісу та будівництва, розбудови громади. Це поєднання випливає зі стратегії громади, де зазначено: «Баранівська громада – це органічний простір щедрої природи, активних громадян, інновацій та органічного виробництва».

1

На сьогодні громада використовує лого на презентаційних матеріалах, в соціальних мережах, сувенірних матеріалах, візитівках, комунальній техніці, упаковці продукції, тощо. Інформаційна кампанія Бюджету участі 2018 Баранівської ОТГ проводилася згідно розробленого брендбуку громади.

колаж

Тепер громада має можливість замовляти виготовлення сувенірної продукції (і не тільки) в швейному та технічному коворкінгах Баранівського міжшкільного ресурсного центру, які створені в рамках проекту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ», що реалізується Баранівською міською радою, Інститутом Громадянського Суспільства та ПП «Галекс-Агро» за фінансової підтримки Європейського Союзу.

14

Коворкінги – це відкриті швейна та столярно-слюсарна майстерні, де всі бажаючі можуть за допомогою сучасного обладнання і технологій отримувати нові знання, вміння і можливості. Жива комунікація молодих (і не тільки) мешканців громади сприятиме пошуку конструкторських, дизайнерських рішень і їх втілення у дереві, металі, тканині, вишивці та ін.

1.5

Саме на замовлення Баранівської міської ради Баранівський Мрц виготовили еко-торбинки з вишитим на сучасній вишивальній машинці лого громади та заготовили спеції для того, щоб презентувати новому бурмістру міста Тухів (Малопольське Воєводство) на щорічній Міжнародній зустрічі партнерських міст.

Отже, вироби МРЦ та спеції, що вирощені у шкільній теплиці помандрують до Польщі, аби наші партнери та друзі із сусідньої країни мали змогу оцінити вироби та досягнення Баранівської громади.

12Як бачимо, за правильного підходу до створення символіки, завжди можна знайти те спільне і цікаве, що об’єднує саме цей населений пункт чи громаду. А власна символіка – це промоція перед областю, Україною і цілим світом. Це і представництво, і виховання патріотизму, і сувенірна та промислова продукція. А найбільш значимим, можливо, є те, що під час пошуків інформації розкриваються раніше невідомі сторінки історії нашої малої Батьківщини.

Приклад Баранівки свідчить, що нові підходи для формування нової ідентичності можуть бути успішними.


Використана література:

Від перспективного плану до стратегії розвитку громади https://www.csi.org.ua/books/vid-perspektyvnogo-planu-do-strategiyi-rozvytku-gromady-cherez-pryzmu-dosvidu-ob-yednanyh-terytorialnyh-gromad-hmelnychchyny/

Більше інформації на сайті Інституту громадянського суспільства https://www.csi.org.ua/ та фейсбук-сторінці https://www.facebook.com/csi.org.ua/


Тематика публікації:                     

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я