Семінари із розвитку креативного підприємництва – додаткові можливості для переселенців
21-23 квітня у Харкові відбувся семінар із розвитку бізнесу у сфері культурних та креативних індустрій. Захід був проведений Центром культурного менеджменту (Львів) у рамках проекту «Містки ...
Додано:
Ірина Баран
21-23 квітня у Харкові відбувся семінар із розвитку бізнесу у сфері культурних та креативних індустрій. Захід був проведений Центром культурного менеджменту (Львів) у рамках проекту «Містки громадської активності».
Учасниками семінару стали 26 внутрішньо переміщених осіб із Львівської, Харківської, Дніпровської, Запорізької, підконтрольних територій Донецької та Луганської областей України, які планують запускати або розвивати власні бізнес-проекти в сфері ККІ.
Під час семінару учасники дізнались більше про те, що таке креативні індустрії та які можливості для розвитку бізнесу в цьому напрямку є в Україні та за кордоном. Особливою цінними на подібних семінарах є практичні поради щодо розвитку бізнесу: формулювання бізнес-ідеї, написання бізнес-плану, реєстрація бізнесу і т. п.
За якісне та ефективне навчання під час семінару цього разу відповідали консультант у галузі організаційного розвитку та проектного менеджменту Наталія Єременко та консультант у галузі фінансового менеджменту і бізнес-планування Галина Ігнатьєва.
«Поняття «творчі індустрії» не є остаточно усталеним. Ідея креативних індустрій розвивається всюди – в кожній країні по-різному. Так, наприклад, в Гонконзі, в це поняття включені азартні ігри, освіта, спорт, туризм та консалтингові послуги. Поняття креативних індустрій прийняте в Фінляндії включає парки атракціонів і рекреаційну діяльність. Спільним у всіх визначеннях творчих індустрій є те, що вони припускають діяльність, яка заснована на поєднанні і взаємопроникнення творчого і комерційного начал, культури та економіки, підприємництва та мистецтва», – розповіла Наталія Єременко.
Тренери наголосили, що планування для бізнесу є важливим, проте сфера креативних індустрій є чутливою до різних змін і успіху досягають ті підприємці, які здатні оперативно реагувати на ці зміни та тримати постійний зв’язок із своїми клієнтами.
Для того, щоб семінар був ефективнішим, організатори запросили харківських власників креативного бізнесу для того, щоб вони розповіли про свій досвід «підкорювання» креативних індустрій. Ділились своїми успіхами та невдачами місцеві підприємці – Анжеліка Руда (студія свят «Лада»), Дарія Думяк (креативний простір для всієї сім’ї «Dada Spaсe»), Олександра та Дмитро Брагіни («Dmitriy Bragin-Art Creative»).
Дарія Думяк зазначила, що якщо власній справі віддавати максимум любові та часу, то клієнти це відразу відчують і процес виходу на рівень самоокупності біде швидшим.
Навчальний семінар, що проводився у Харкові був третім заходом із чотирьох запланованих, наступний відбудеться у липні у Львові (деталі та анонс будуть опубліковані на сайті проекту – www.bridges.org.ua)
Семінари із розвитку бізнесу у сфері культурних та креативних індустрій для внутрішньо переміщених осіб є одним із компонентів проекту «Містки громадської активності», що фінансується Європейським Союзом та Національним фондом розвитку демократії (США).