«Шкільний вулик»: проєкт з великим серцем і любов’ю від найменших

В якому б куточку України ми не були, всюди можна знайти пасіку. Маленьку чи велику, любительську чи промислову. Але те, що з’явилось цієї весни на шкільному подвір’ї Заворицького НВК - не просто ...

DSC_7517
«Шкільний вулик»: проєкт з великим серцем і любов’ю від найменших

В якому б куточку України ми не були, всюди можна знайти пасіку. Маленьку чи велику, любительську чи промислову. Але те, що зявилось цієї весни на шкільному подвірї Заворицького НВК – не просто пасіка. «Шкільний вулик» – це соціальне шкільне підприємство, філософія появи і роботи якого в рази глибша, аніж просто мед.

Павло Дубовий, координатор проєкту «Шкільний вулик»

Розмірковуючи над його втіленням на самому початку, відверто зізнаємось, ми до кінця не усвідомлювали, що нас чекає. Більше того, не зрозуміли всіх викликів і складнощів навіть тоді, коли увійшли до семи переможців грантового конкурсу на заснування соціальних шкільних підприємств.

Але далі сталось щось неймовірне. З кожним днем перебування з дітьми, ми почали загоратись ідеєю створення «Шкільного вулика». Звичайно, на певному етапі ми гаснули, втомлено ввечері вимикали телефони перед сном, але зранку знову загорались і вмикаючи їх, перш за все, проглядали, що нового вийшло на сторінках «вулика».

190533514_114864997442010_3664377194083938587_n

«Шкільний вулик» – це драйвер, який дозволив об’єднати дітей довкола більшої мети, аніж просто мед. В команді їм весело, щораз вони очікують чогось нового і цікавого для себе. А ще, знаю точно, що для них проєкт – це прагнення довести всім і самим собі, що вони здатні своїми зусиллями змінювати світ довкола себе. І якщо ці зміни починаються зі школи, чому б ні?

DSC_6887.NEF

Анастасія Бобошко, директорка соціального шкільного підприємства «Шкільний вулик»

Пам’ятаю як під час нашої першої зустрічі ще на початку проєкту нам задали питання: «Чому Ви у «Шкільному вулику»? Хтось сказав, що хоче бути схожим на дідуся і стати пасічником, хтось побачив тут можливість навчитись вести бізнес і стати його «акулою» уже по закінченню школи. Ще для частини це просто можливість спробувати щось нове. Особисто я тут тому, що хочу брати від життя максимально багато корисних навичок та вмінь, які точно знадобляться в майбутньому. Адже буде кожен із нас займатися бізнесом після закінчення школи чи ні, але розуміти як планувати фінанси власної родини і свої особисто – важливо в сучасному світі. Те саме стосується навиків роботи в команді, вмінь чути одне одного, десь йти на компроміси, а десь проявляти характер і доводити свою позицію. З усім цим ми зіткнулись саме в «Шкільному вулику».

DSC_7517

Катерина Слуговина керівниця PR служби підприємства «Шкільного вулика»

Напевно нікого не здивую, якщо скажу, що на початку більшість із нас зацікавила ідея заробітку грошей для потреб шкільного самоврядування. Це було нове, незвичне та й хто із сучасних дітей не любить гроші. Звичайно, ми не відступаємо від цієї мети, але після перших майстер-класів нам стало зрозуміло, що мед і його реалізація – це лише інструмент для чогось більшого, благороднішого. Так у нас виникла ідея частину отриманих від продажу медової продукції коштів передати в якості благодійної допомоги дітям з дитячого будинку «Надія». Крім того, зараз спільно з командою «Наші кроки» ми уже розробили та подали заявку на участь у конкурсі «Краудфандінг для соціального підприємництва», що проводить Міжнародний фонд «Відродження» в рамках проєкту «EU4USociety» у співпраці з Європейським Союзом. Ключова ідея – придбання апібудиночка, що дозволить практикувати апітерапію, як альтернативний метод профілактики та лікування хвороб з допомогою вібрацій бджіл для літніх людей. Звичайно ж на безкоштовній основі. Для нас це особливо важливо, адже це можливість продемонструвати свою любов і турботу про наших бабусь, дідусів і всіх тих, хто потребує такого лікування.

hatka1-fasad

Тетяна Куць, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Калитянської ОТГ

Сучасні діти потребують особливого підходу у всьому, включаючи позашкільне дозвілля. Звичайно, в громаді існує значна частина гуртків і секцій, які відвідують діти. Але змістовне різноманіття в такій справі лише перевага. Тож ми не вагаючись підтримали втілення на базі Заворицького НВК проєкту «Шкільний вулик» та працюємо над впровадженням з нового навчального року спеціального курсу «Соціальне шкільне підприємництво». А якщо вдасться в перспективі запустити соціальне шкільне підприємство не лише в Заворичах, але й інших навчальних закладах громади та налагодити їх кооперацію задля вирішення конкретних соціальних проблем, ми будемо лише тішитись від такого результату.

«Матеріал підготовлено в межах проєкту «Шкільний вулик» за підтримки проєкту «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва, що виконується Фондом Східна Європа та ChildFund Deutschland e.V. і фінансується Федеральним міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини».


Тематика публікації:                

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я