Школа з туризму “Modul” в Австрії
Індустрія відпочинку та туризму відіграє значну роль у формуванні економіки Австрії. Тому, при побудові політичної та економічної стратегії значну увагу приділяється саме якісній підготовці кадрів у ...
Додано:
Громадський Простір
Індустрія відпочинку та туризму відіграє значну роль у формуванні економіки Австрії. Тому, при побудові політичної та економічної стратегії значну увагу приділяється саме якісній підготовці кадрів у цій стратегічній для країни галузі.
«Освіта – найбільш потужна зброя, яку ви можете використовувати, щоб змінити світ», – Нельсон Мандела.
Про Школу
Школа з туризму “Modul” при Торгово-промисловій палаті Австрії, на сьогодні є однією зі світових провідних навчальних закладів з підготовки фахівців у сфері готельного бізнесу, відпочинку та туризму, та може похвалитись 100-річною історією надання освітніх послуг, адже заснована ще у далекому 1908 році та пережила дві Світових війни.
На навчання у школу можна потрапити після досягнення 14-річного або 15-річного віку при успішному здобутті неповної середньої освіти у загальноосвітній школі та отримати знання за такими професійними напрямками як: “Маркетинг та менеджмент з обслуговування клієнтів” (Marketing and Customer Relationship Management), “Готельне управління” (Hotel management), “Туристичний менеджмент та організація туристичних напрямків та подій” (Destination, Event and Travel Management), “Бізнес адміністрування та економіка” (Business Administration and Economics), “Бухгалтерський облік та здійснення контролю” (Accounting and controlling). Таким чином, при викладанні загальноосвітніх предметів, також іде викладання за спеціалізованими напрямками.
Школа є установою публічного права, фінансування якої відбувається з декількох джерел. Левова частка коштів надходить від Торгово-промислової палати Австрії, що виділяться під конкретні цілі, а саме – покупку обладнання школи, здійснення усіх ремонтних робіт, у тому числі капітального ремонту, оплати праці обслуговуючого персоналу. А фонд оплати праці вчителів формується за рахунок державних коштів.
У фінансуванні школи також активну участь бере церква. А от сама школа активно займається благодійною діяльністю та допомагає безпритульним особам.
Особливості
Простір школи є ергономічним та побудований лише під практичні потреби проведення навчального процесу. Це досягається тим, що стіни усередині школи можна пересувати, комбінуючи простір для різноманітних цілей та завдань. Також в школі є зали-кухні для відточування практичних кулінарних навичок, барні стійкі та простір, що відтворює атмосферу ресторану та готелю.
Зі слів Джоанни Айгнер, спеціаліста з маркетингу та міжнародних відносин: “It is not enough to show the egg in the picture, students should know how it smells and tastes (Не достатньо показати зображення яйця на картині, студенти повинні знати яким воно є на запах та на смак)”. Тому наша школа спроектована таким чином, щоб забезпечити проведення саме практичних занять за допомогою відтворення умов реального середовища, де студентам доведеться працювати”.
На фото: Ірина Романова та Джоанна Айгнер. Розмова у класі кулінарної майстерності.
Цікавою особливістю є те, що у вчителя немає свого кабінету, проте є робоче місце, яке знаходиться в холі. Таким чином, студенти можуть безперешкодно отримувати доступ до вчителя, вільно з ним спілкуватися.
Оцінювання ефективності викладання Важливим моментом у підтриманні якості освіти є система оцінювання вчителів, яке проводиться учнями два рази на рік (вкінці кожного семестру) у вигляді анкетування. Опитування впливає на розмір премій та заохочень вчителя, а також його
подальше працевлаштування.
На фото: Аліна Шиманська та Джоанна Айгнер у приміщенні їдальні школи. Кулінарами їдальні є самі учні школи, вони готують у певних визначених групках.
Система освіти України потребує реформ. Ці реформи мають відбутися не лише в академічній сфері, але й здебільшого у концепції освіти як такої. Українська освіта сьогодні, від дошкільної до вищої, занадто сконцентрована на формуванні суто академічних, радше теоретичних, аніж практичних знань. Маючи величезну кількість учнів, які демонструють високий рівень досягнень з предметів шкільного та університетського циклу, золотих медалістів, володарів червоних дипломів, інших відзнак та нагород в академічній сфері, ми можемо помітити певний парадокс: рівень успішності та самореалізації таких учнів є занадто низьким у порівнянні з рівнем їхньої академічної успішності.
На нашу думку, метою реформи освіти має бути нова концепція, орієнтована на виховання успішної людини, реалізованої особистості, яка прагне конкретної життєвої мети, здійснювати професійну діяльність і досягати бажаних вершин.
1) Запровадження проектного та інтерактивного навчання
Простір школи впливає на психофізичний комфорт та успішність навчання учнів. Якщо навчальний простір довгий час є одноманітним, це негативно вливає на засвоювання та запам’ятовування матеріалу. Якщо неможливо змінити простір школи, то потрібно змінювати простір хоча б класних кімнат, змінювати розташування стільців для запровадження інтерактивного навчання, коли вчитель не обмежується лише “начиткою” лекцій, а залучає до роботи в парах, групах, де всі учасники навчального процесу перебувають у постійній, активній взаємодії.
Класна робота передбачає отримання інформації лише з одного джерела – підручника. Практика показує, що це є неефективний спосіб засвоєння інформації.
Альтернативою може бути залучення учнів до ведення проектної роботи в командах. Учні, отримавши завдання, самостіно аналізують та збирають інформацію про об’єкт дослідження з різних джерел.
Проектну роботу можна побудувати на конкурсній основі . Наприклад, об’єднати учнів у команди, дати відповідне завдання для дослідження. На завершення, всі команди повинні презентувати свій матеріал та дійти до консенсусу, чиє рішення вважається найоптимальнішим.
Наприклад, таким може бути проектне завдання на уроці правознавства: «Уявіть, що якби ми почали життя на планеті з чистого аркуша, то яка б форма правління була б для нас найефективнішою?». Таким чином, в процесі проведення дослідження учні знайомляться з різними типами форм правління, читають факти, історію, вивчають матеріал глибоко та ретельно.
2) Запровадження системи оцінювання вчителів та якості навчального процесу
Учень чи студент знаходиться у залежності від вчителя. А як бути, коли вчитель не виконує своїх обов’язків, ставиться упереджено до учнів тощо. Який шлях у учнів, щоб вплинути на неправомірну поведінку вчителя та на якість навчального процесу, коли написання скарги на вчителя може лише погіршити ставлення до учня?
Вирішенням цього є запровадження системи оцінювання вчителів. Таким чином, потрібно змінити вид договору, який укладається з вчителями в Україні з безстрокового трудового на строковий трудовий та запровадити систему оцінювання вчителів на підставі анонімного опитування, результати якого будуть впливати на подальше продовження дії договору.
Зразок анкети для опитування
3) Вчити делегуванню
Формувати на уроках навички делегування своєї роботи учням, надавати їм можливість проводити урок, перевіряти роботи, оцінювати виступи. Як результат буде формуватися, по-перше, бачення «Рефлексія», відповідальність, мотивація розкривати та розвивати свій потенціал та навички лідерського мистецтва управління (management leadership). Без цього ми втратимо здатність розвивати потенціал молоді. Викладачам слід навчати учнів довіряти один одному і ставити завдання, що будуть свідчити про формування рис відповідальності не тільки за себе, але й за іншого / інших / команду.
4) Навчати не критикувати інших
У наших навчальних закладах діти звикли критикувати, негативно оцінювати інших. Система оцінювання деперсоніфікована, оцінювання особистості здійснюється публічно, а не приватно, таким чином суб’єкт навчання стає об’єктом для засудження та булінгу. Наслідуючи приклад суспільства, об’єкт засудження при нагоді стає агентом засудження, критикуючи інших. До речі, британський мільярдер Річард Бренсон також зіткнувся з такою проблемою в своєму дитинстві. Він та його батьки змогли побороти це таким чином: дивитися в дзеркало і уявляти, що все це стосується самого Річарда. Тут ми спостерігаємо явище рефлексії – і після усвідомлення всього цього на собі, він покинув таку звичку. Необхідно вчити хвалити інших за їхні здобутки, те, що найбільше сподобалось в роботі і т. д. Визнаючи здобутки та кажучи хороше людям – отримуєш найкраще від них.
5) Починати заняття не раніше 8.30
Заняття в українських школах та університетах розпочинається занадто рано вранці (до 8:30 ранку) і це шкодить ефективному здоровому функціонуванню організму молодих особистостей.
Позбавлення сну. Дві третини старшокласників сьогодні не в змозі отримати навіть 8 годин сну у шкільний період. Підлітки, які не отримують достатнього сну знаходяться на більш високому ризику надмірної ваги, депресії, короткострокової пам’яті, вживання тютюну та алкоголю. З часом, люди, які не отримують достатнього сну, більш схильні до розвитку хвороби серця і цукрового діабету.
Достатній час для сну має бути настільки ж важливим для здоров’я дитини, як харчування і фізичні вправи. Тіло дорослого згідно статистичного аналізу засипає близько 12 години вечора і прокидається о 6:30 ранку, тоді як фізіологія дитини потребує спати з 12 години ночі до 8-9 години ранку.
Висновок. Завдання освіти – формувати меритократію, тобто успішних, компетентних представників у сфері бізнесу, економіки та інших галузях, які матимуть змогу стати рушійною силою змін на краще в сучасному українському суспільстві. Для того, щоб Україна досягла нового рівня розвитку, опинилась на вищому щаблі міжнародних суспільно-політичних відносин, необхідно насамперед змінити систему освіти. Слід навчати учнів та студентів тому, як зміцнити добробут своєї країни, розвивати її, замість того, як заробити собі на життя.
————————————————————————————————————————–
Автори: Аліна Шиманська та Ірина Романова, учасниці програми Благодійного Фонду Богдана Гаврилишина “Молодь змінить Україну”