Собі зарплату піднімали? Корупціонерами стали
Активісти «Мережі антикорупційних центрів» поскаржилися на народних депутатів, що проголосували за підвищення зарплат самим собі, до Національного агентства з питань запобігання корупції. ...
Додано:
kobzar
Активісти «Мережі антикорупційних центрів» поскаржилися на народних депутатів, що проголосували за підвищення зарплат самим собі, до Національного агентства з питань запобігання корупції.
Громадські антикорупціонери переконані, що народними депутатами України, під час голосування за Додаток №2 до Постанови №5000-П від 20.10.2016 «Про висновки та пропозиції до Проекту Закону України про Державний бюджет України на 2017 рік», було допущено конфлікт інтересів, що є корупційним правопорушенням, передбаченим ст. 172-7 КУпАП (Вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів).
У цьому Додатку, зокрема, містяться положення щодо встановлення розміру посадового окладу народним депутатам. Відповідно до п.1 Додатку №2, «Посадові оклади народних депутатів України визначаються в мінімальних заробітних платах та встановлюються в таких розмірах:
- Голова Верховної Ради України – 30;
- перший заступник Голови Верховної Ради України – 28;
- заступник Голови Верховної Ради України – 28;
- голова комітету Верховної Ради України, Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації, керівник депутатської фракції (депутатської групи) у Верховній Раді України – 27;
- перший заступник, заступник голови комітету Верховної Ради України, Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації, секретар комітету Верховної Ради України, Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації – 26;
- перший заступник, заступник керівника депутатської фракції (депутатської групи) у Верховній Раді України – 26;
- голова підкомітету комітету Верховної Ради України – 25;
- член комітету Верховної Ради України – 25».
Документ в цілому підтримало 230 народних депутатів. Враховуючи, що 1 мінімальна зарплата наразі складає 1450 грн, то з 1 листопада 2016 року зарплата глав підкомітетів і їх членів повинна піднятися до 36,2 тис. грн, спікер (Андрій Парубій) буде отримувати 43,5 тис. грн, віце-спікери (Оксана Сироїд та Ірина Геращенко) – 40,6 тис. грн, а глави комітетів і керівники депутатських фракцій – по 39 тис. грн. При цьому з наступного року, з урахуванням підвищення рівня мінімальної зарплати, кожен нардеп повинен отримувати не менше 40 тисяч гривень, а спікер ВР – 48 тисяч… Таким чином, народні депутати фактично більш ніж в 2 рази підняли самі собі заробітні плати. А от соцвиплати в 2017 році планується підвищити лише на 10%.
Оскільки ці особи є депутатами ВРУ, а положення, що містяться у Постанові, стосувалися їхніх власних посадових окладів, можна стверджувати про відсутність об’єктивності та неупередженості при прийнятті постанови ВРУ від 20 жовтня 2016 року.
У наведеній ситуації наявні ознаки вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів, а саме – участі у голосуванні щодо прийняття Постанови, якою встановлюється підвищення зарплати ним самим, що є корупційним правопорушенням та тягне за собою юридичну відповідальність, передбачену законодавством.
Тому громадські активісти вимагають від НАЗК: провести перевірку фактів, викладених у заяві, з наданням відповідної правової оцінки; за результатами перевірки вжити заходів реагування щодо осіб, які порушили законодавство, в межах компетенції Національного агентства.
На переконання голови «Мережі антикорупційних центрів» Романа Лихачова, ситуація, за якою нардепи мають можливість самі собі підвищувати зарплати, є «нездоровою та неправовою». Зараз по всій країні притягають до відподальності за конфлікт інтересів тих депутатів місцевих рад, які примудрялися голосувати за виділення собі або близьким родичам землі або за призначення їх на «хлібні» посади. Проте «риба гниє з голови», і увагу правоохоронців необхідно зосереджувати, в першу чергу, на тих, хто своїми діями завдає великих втрат бюджету – на високопосадовців та депутатів Верховної Ради. І, як зазначає Р. Лихачов, терміново слід переглянути порядок вирішення питання щодо призначення зарплат нардепам, передавши цю компетенцію іншому органу, який би працював публічно, бажано – за участі громадськості.