Стимулюючи творчість та інженерне мислення: Результати Інженерного тижня в Україні
З 15 січня 2024 року, понад тисяча шкіл із усіх куточків України приєдналися до програми наукових практичних завдань та експериментів, що відбулися в рамках проєкту "Інженерний тиждень". Вже третій ...
Додано:
Tolocar
З 15 січня 2024 року, понад тисяча шкіл із усіх куточків України приєдналися до програми наукових практичних завдань та експериментів, що відбулися в рамках проєкту “Інженерний тиждень“. Вже третій рік поспіль ця ініціатива спрямовує учнів різних вікових категорій на розвиток творчості та інженерних здібностей.
Цього року “Інженерний тиждень” був присвячений темі самозарадності. Ця тема була ключовою у завданнях учасників. Учні досліджували передові концепціі будівництва та переробки матеріалів, альтернативні методи очищення води та створення механічних та електричних пристроїв, зокрема кишенькових ліхтариків. Під супроводом своїх вчителів та наставників вони виготовляли механізми та перевіряли ідеї на дієвість, використовуючи прості матеріали.
“Захоплює те, що всі проєкти є надзвичайно актуальними та реально можуть знадобитися вже сьогодні.” – стверджує Оксана Легкобит, викладачка Яцьковицької філії Балашівського ліцею.
Зібрані відгуки з навчальних закладів підкреслюють позитивний вплив проєкту на зацікавленість та мотивацію учнів, а також на результати їхньої роботи. На думку Олени Тригуб, викладачки з Малоолександрівської загальноосвітньої школи, акцент на практику, наочність та дослідження дозволив учням по-новому поглянути на такі предмети, як математика, фізика та біологія.
”Цей інноваційний підхід до викладання може мотивувати дітей до глибшого вивчення STEM-дисциплін та стимулювати їхній інтерес до інженерних професій”, – зазначає Олена Тригуб.
Багато вчителів акцентують увагу на тому, що завдяки “Інженерному тижню”, учні не лише отримують цінні навички в інженерії та точних науках, але й розвивають впевненість у власних здібностях. Як зауважує Катерина Климюк – вчитель Рівненського ліцею “Український”, у нинішній час усвідомлення “Я можу щось зробити” і “Я можу досягти успіху” є потужним драйвером для дітей.
Та найбільше у роботі з дітьми захоплює те, коли “бачиш, як горять їх очі від того, що в них вийшло, як вони з ентузіазмом втілюють проєкт у практичне застосування” – ділиться враженями Алла Катеринюк, викладачка Боратинського ліцею.
У зв’язку із складною безпековою ситуацією, учні з деяких шкіл виконували завдання дистанційно під професійним супроводом наставників. Втім, як відзначають викладачі, навіть ці складні умови не завадили залучити дітей до участі у проєкті, а після завершення заходів збільшили інтерес до вивчення фізики та науки загалом.
“Наша школа працює дистанційно, оскільки ми знаходимося в Херсонській області. Але для виконання деяких завдань ми запросили дітей до школи (з дотриманням усіх вимог безпеки). Діти були дуже раді попрацювати в групах, поспілкуватись. Радість від результату роботи була щирою, безцінною”, – каже Світлана Ткачик, викладачка Великоолександрівської загальноосвітньої школи.
Багато отриманих відгуків свідчать про те, що “Інженерний тиждень” став вагомою подією не тільки для дітей, але й для викладачів та батьків. “Тиждень інженерії навчив мене, молодого вчителя, не боятися використовувати нові методи та підходи в навчанні. Це був мій перший, але дуже успішний досвід проведення STEM-уроків.” – ділиться Ірина Лознєва, викладачка Гостомельського ліцею.
Поруч із дітьми мали змогу отримати новий досвід і їх батьки. Цікавим є те, що “після того як деякі завдання були виконані вдома з батьками, татусі просили завдання ще і ще☺️” – розповідає Тетяна Бойко, викладачка Агрономічненського ліцею.
Підсумком “Інженерного тижня” у Брацлавському спортивному ліцеї став Інноваційний карнавал, на якому учні мали змогу поділитись своїми унікальними ідеями та результатами роботи. Завершальним акордом карнавалу стала заява про проведення наступного року наукової виставки, де учні зможуть продемонструвати свої проєкти та винаходи. На думку викладачів, дана ініціатива відображає далекоглядність у прагненні розвивати інженерний потенціал дітей. Організатори погоджуються, що такі ініціативи надихають вчителів та учнів на експерименти та пошук нових наукових рішень, що сприятиме науковому та технологічному прогресу в Україні.
Ініціатива “Інженерний тиждень” 2024 була організована за підтримки Української мейкерської асоціації (UMA) в рамках програми TOLOCAR.
#TOLOCAR – проєкт, що фінансується Федеральним міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини @bmz_bund і виконується Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за підтримки MakerHub NGO та у тісній співпраці з українськими та міжнародними партнерами.