ТОП-10 популістських законопроектів українського парламенту VIII скликання
Популістськими визначалися законопроекти, які було не можливо виконати через брак коштів на їх реалізацію, не передбачали шляхів їх втілення або ж відверто суперечили чинному законодавству чи ...
Додано:
Громадський Простір
Популістськими визначалися законопроекти, які було не можливо виконати через брак коштів на їх реалізацію, не передбачали шляхів їх втілення або ж відверто суперечили чинному законодавству чи Конституції України.
Оцінка законопроектів базувалася на висновках Головного науково-експертного управління Верховної Ради України, профільних комітетів ВРУ, Комітету ВРУ з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Національного банку України.
- Законопроект №1558-1 «Про реструктуризацію зобов’язань за кредитами в іноземній валюті»
Ініціатор: «Народний Фронт»
Суть законопроекту: дозволяє фізичним особам повертати кредити банку в іноземній валюті за тим курсом, за яким вони їх брали Ціна реалізації: 76 млрд. грн. (сума збитків для банківської системи України – за оцінкою Нацбанку) |
Голосування 02.07.15 в третьому читанні та в цілому
86% «за» – Радикальна партія Олега Ляшка 68% – «Батьківщина» 63% – «Народний Фронт» 50% – БПП 44% – «Опозиційний блок» 32% – «Самопоміч» |
02.07.15 – закон прийнято |
|
- Законопроект №2093 «Про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” щодо соціального захисту постраждалих осіб»
Ініціатор: «Народний Фронт»
Суть законопроекту: повернення та збільшення пільг для чорнобильців. Ціна реалізації: розбалансування бюджету. Щорічно 1,5 млрд. грн. (за оцінкою Мінфіну). |
Голосування 17.03.16 в другому читанні та в цілому
80% – «Народний Фронт» 76% «за» – Радикальна партія Олега Ляшка 65% – «Самопоміч» 63% – БПП 40% – «Опозиційний блок» 37% – «Батьківщина» |
17.03.2016 – закон прийнято | 21.04.16 – закон відхилено після вето Президента |
- Законопроект №2883 «Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2015 рік” (щодо індексації грошових доходів громадян)»
Ініціатор: «Батьківщина»
Суть законопроекту: індексація грошових доходів населення через підвищення споживчих цін та підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги. Висновок ГНЕУ: для реалізації потрібне збільшення бюджетних видатків. Автори законопроекту не надали відповідних розрахунків. |
|
- Законопроект №2835 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо здешевлення вартості газу для населення»
Ініціатор: «Батьківщина», БПП, Радикальна партія Олега Ляшка, «Самопоміч»
Суть законопроекту: зниження вартості газу до рівня, який був до підвищення тарифів. Висновок ГНЕУ: для реалізації потрібне збільшення бюджетних видатків. Автори законопроекту не надали відповідних розрахунків. Висновок Головного юридичного управління: законопроект суперечить Конституції України. |
Голосування 06.10.15 в першому читанні
92% – «Самопоміч» 84% – «Батьківщина» 76% «за» – Радикальна партія Олега Ляшка 69% – БПП 33% – «Опозиційний блок» 5% – «Народний Фронт» |
|
- Проект Закону №2435 «Про особливості управління окремими територіями Донецької та Луганської областей»
Ініціатор: «Опозиційний блок»
Суть законопроекту: створення на території Донецької та Луганської областей Міжобласного Територіального об’єднання Донбас. Серед іншого це утворення матиме власний орган влади (Зібрання МТО «Донбас»), загони народної міліції, а також широкі повноваження щодо надання згоди на призначення керівника СБУ, Прокуратури та ОВС на цій території. Висновок ГНЕУ: ідея створення Міжобласного Територіального об’єднання Донбас суперечить Конституції. МТО Донбас фактично є квазітериторіальним утворенням, непідконтрольним органами влади України. Проект закону зазіхає на сувернітет України, змінюючи основи конституційного ладу України. |
03.02.16 – в порядок денний не включено |
- Законопроект №1731 «Про вільну (спеціальну) економічну зону «Порто-франко»
Ініціатор: «Опозиційний блок», «Відродження»
Суть законопроекту: встановлюється порядок роботи спеціальної економічної зони «Порто-франко» на території Одеської області. Висновок ГНЕУ: частина положень законопроекту є декларативними та не мають механізму їх реалізації. Висновок щодо відповідності проекту вимогам антикорупційного законодавства: створює умови для появи конфлікту інтересів, не відповідає вимогам антикорупційного законодавства |
|
- Законопроект №2832 «Про внесення змін до деяких законів України (щодо посилення захисту громадян у зв’язку з встановленням нових тарифів на житлово-комунальні послуги)»
Ініціатор: «Батьківщина»
Суть законопроекту: захист населення від підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги. Висновок профільного Комітету: законопроект містить норми, що можуть призвести до руйнування конкуренції на газовому ринку Висновок ГНЕУ: законопроект потребує значних фінансових витрат. До проекту варто додати фінансові та технічні розрахунки |
|
- Проект Закону №2463 «Про День пам’яті та примирення»
Ініціатор: «Батьківщина», Радикальна партія Олега Ляшка, «Народний Фронт»
Суть законопроекту: визначення 8 травня як Дня пам’яті та примирення. Висновок ГНЕУ: згідно з Указом Президента України від 24.03.2015 р. 8 травня вже визначено як «День пам’яті та примирення» |
15.09.15 – в порядок денний не включено |
- Проект Закону №2857 «Про внесення змін до Закону України “Про культуру” (щодо просвітництва)»
Ініціатор: «Опозиційний блок»
Суть законопроекту: задоволення індивідуальних та колективних потреб громадян у пізнанні Всесвіту, суспільства тощо через «просвітництво». Висновок ГНЕУ: у законопроекті містяться вирази, не характерні для нормативно-правового акта, зокрема: «для більш повного задоволення», «свідомий суспільний вибір», «збагачення… духовного потенціалу народу». |
01.11.16 – законопроект повернуто ініціатору на доопрацювання |
- Законопроект №2698 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відновлення повного обсягу пенсійного забезпечення для працюючих пенсіонерів)»
Ініціатор: «Батьківщина», БПП, «Самопоміч», «Воля Народу»
Суть законопроекту: виплата працюючим пенсіонерам 100% розміру їх пенсій. Ціна реалізації: 1,6 млрд. грн. – за розрахунками Пенсійного фонду. Вплине на показники фонду. |
|
Джерело: Комітет виборців України.