Тренди для бренду: як говорити про соціальне підприємництво
На майстер-класі «Маркетинг і PR у соціальній сфері» незалежна консультантка із КСВ та сталого розвитку Олена Нескородяна розповідала про те, як продумані комунікації служать маркетингу і якими ...
Додано:
Lesya Yaroshenko
На майстер-класі «Маркетинг і PR у соціальній сфері» незалежна консультантка із КСВ та сталого розвитку Олена Нескородяна розповідала про те, як продумані комунікації служать маркетингу і якими правилами слід керуватися, щоб соціальних підприємців чули, розуміли, приймали і взаємодіяли з ними. Вебінар відбувся 6 жовтня 2020 р. Це один із заходів Міжнародної конференції УФБ #SocialBusinessInUA. Захід підсумував міжнародний проєкт “Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою “знизу”, який втілювали вісім організацій у трьох країнах за фінансової підтримки Європейського Союзу упродовж березня 2018 – жовтня 2020 років під керівництвом Український Форум Благодійників.
У чому різниця між маркетингом і піаром?
Олена Нескородяна пояснила так: «Бізнес служить великій ідеї. Маркетинг служить бізнесу. Піар служить маркетингу». Маркетинг має справу з продуктом, а піар – з аудиторіями. І одне й інше працюватимуть ефективно, якщо у вас є стратегія. У комунікаціях стратегія формулює розуміння, з ким ви розмовляєте, чому, про що, якою мовою, де і в якій формі.
Що переконливіше: факти чи емоції?
Факти сприймаються і запам’ятовуються через емоцію. Тільки жалість – не найкраща емоція, яка переконає приєднатися до вас, купити ваш продукт. А соціальні підприємці грішать експлуатацією жалості до людей, на користь яких працюють. Про свою роботу слід говорити у форматі «є проблема – ось так ми її вирішуємо». Соціальне підприємництво – це бізнес, він повинен продавати. Добре продається не співчуття, а успіх.
Обличчя і голос соціального підприємства
Люди більше схильні вірити людям, а не компаніям. Тож якщо немає бюджету на розвиток бренду підприємства, інвестуйте поки що в особистий бренд і ставайте амбасадором своєї компанії. Від імені компанії теж краще говорити в образі героїв, лідерів думок. Це стосується і соцмереж: нехай про вашу справу розкажуть люди, на яких можна підписатися, яких можна коментувати. Соціальну цінність актуалізуйте через історії із сенсом.
Кастомізуйте і володарюйте
Чим більш індивідуальним, близьким покупцю буде ваш продукт, тим більше у нього шансів потрапити в кадр, на сторінку клієнта в соцмережу і стати предметом розмов. Дайте людям змогу стати частиною вашого руху. Люди купують і постять «долоньки» в Макдональдсі, тому що на них можна написати своє ім’я. Людям подобаються напої і шоколадні батончики із закликами, тому це допомагає самовиразитися в оригінальний спосіб.
Не слідуйте трендам
Створюйте тренди самі! Якщо ви знайдете свій унікальний шлях до вирішення соціальної проблеми, ви самі станете трендом.
Переглянути майстер-клас «Маркетинг і PR у соціальній сфері» і почути більше порад фахівця пропонуємо в записі: https://youtu.be/ILsbNDkOwIo.