Три е-перемоги реформи адміністративних послуг для громадян
1. ID14 2в1: отримання дітьми при досягненні 14 років ID-картки разом з податковим номером за 1 заявою.Сьогодні для оформлення паспорта в одному органі (ЦНАП або ДМС) потрібно отримати податковий ...
Додано:
Громадський Простір
1. ID14 2в1: отримання дітьми при досягненні 14 років ID-картки разом з податковим номером за 1 заявою.
Сьогодні для оформлення паспорта в одному органі (ЦНАП або ДМС) потрібно отримати податковий номер в іншому (ДФС).
“Заява на оформлення ID-картки одночасно стане заявою на присвоєння податкового номеру. Автоматизована міжвідомча взаємодія дозволить скоротити час громадян, яким більше не потрібно буде відвідувати два органи самостійно”, - Людмила Рабчинська, керівник сектору політики та реінжинірингу Офісу реформи адміністративних послуг.
2. еПрописка: можливість батькам зареєструвати місце проживання дитини віком до 14 років в електронній формі.
Реєстрація місця проживання – одна з найпопулярніших (близько 2 млн реєстраційних дій щороку), але застарілих за процедурою надання послуг, яка не змінювалася ще з радянських часів.
Експеримент “еПрописка” дозволить зареєструвати місце проживання дитини віком до 14 років за заявою батьків чи одного з них, поданою в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису. Також необхідно, щоб у реєстрі територіальної громади вже було зареєстроване місце проживання батьків чи одного з них. Щоб ця послуга запрацювала – в ІТ-системах місцевого самоврядування треба реалізувати такий функціонал – подання е-заяви.
“Процедура реєстрації буде значно спрощена та доступна онлайн для дітей до 14 років, це допоможе батькам простіше отримувати цю послугу”, – Володимир Семеніхін, керівник Офісу реформи адміністративних послуг.
3. Комплексна послуга для батьків новонародженої дитини 10-в-1 “єМалятко”.
Проект «єМалятко» значно спрощує процедуру отримання послуг, пов’язаних із народженням дитини, а саме: держреєстрацію народження дитини;
- визначення походження малюка;
- реєстрацію місця проживання малюка;
- внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів;
- реєстрацію у Держреєстрі фізичних осіб – платників податків;
- призначення допомоги при народженні дитини;
- видачу посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;
- призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
- визначення належності до громадянства України;
- внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
Раніше для отримання даних послуг батькам треба було надати 37 документів. Зараз достатньо буде однієї заповненої оффлайн чи онлайн заяви.
“Коли ми починали 2,5 роки тому працювати над проектом “єМалятко”, нас надихнув досвід Канади, Нової Зеландії та Австралії. У цих країнах також є комплексні послуги і їм вдалося об’єднати від 3 до 5 послуг в 1. Ми ж поставили для себе амбітну планку об’єднати 10″, – Людмила Рабчинська, керівник сектору політики та реінжинірингу Офісу реформи адміністративних послуг.
“єМалятко – це класний приклад об’єднання зусиль – просто не перелічити співробітників Міністерств та органів влади, міжнародних проектів та експертів, що підтримують реалізацію цієї послуги!”, – Володимир Семеніхін, керівник Офісу реформи адміністративних послуг.
Для довідки: 10 липня 2019 року Уряд України ухвалив Постанову «Про реалізацію експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини» та Порядок надання комплексної послуги «єМалятко».
Постанова передбачає реалізацію проекту «єМалятко» як експеримент, який у майбутньому має бути затверджений законом.
14 травня 2019 року відповідний законопроект №10134 «єМалятко» на засіданні Комітету ВРУ з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму було вирішено прийняти за основу у першому читанні.
Впровадження даних послуг стало можливим завдяки співпраці Міністерства Юстиції України, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Державної фіскальної служби України, Державної Міграційної Служби України, Офісу реформи адміністративних послуг, Офісу реформ Кабінету Міністрів України, Державного агентства з питань електронного урядування України, Програми EGAP, EU 4 PAR, EDGE, the Expert Deployment for Governance and Economic Growth, Ukraine та Фонду Східна Європа.
Джерело: Офіс реформи адміністративних послуг.