У Кропивницькому лідерів громад навчали цифровому блогінгу та відновленню за допомогою арт-практик

У Кропивницькому в рамках проєкту «Програма з адвокації громадської безпеки під час війни для лідерів громад» пройшли дві чотириденні школи-тренінги «Цифровий блогінг та громадська безпека у воєнний ...

298688032_3290877174491272_7795331322160883011_n
У Кропивницькому лідерів громад навчали цифровому блогінгу та відновленню за допомогою арт-практик

У Кропивницькому в рамках проєкту «Програма з адвокації громадської безпеки під час війни для лідерів громад» пройшли дві чотириденні школи-тренінги «Цифровий блогінг та громадська безпека у воєнний час» та «Відновлення за програмою навчання арт/драма-терапії під час війни». Участь в школах брали представники та представниці громадських організацій, благодійних фондів, освітянської, бібліотечної спільноти, волонтери, активна молодь, внутрішньо переміщених особи з Кіровоградської та Черкаської областей.298834253_3291441171101539_8543346623209631419_n

Проєкт «Програма з адвокації громадської безпеки під час війни для лідерів громад» реалізовує ГО «Фундація прав людини» за підтримки Чорноморського фонду регіонального співробітництва (The Black Sea Trust for Regional Cooperation). Регіональними партнерами в Кропивницькому є громадська організація «Агенція сталого розвитку “Хмарочос”», яка й займалася організацією шкіл-тренінгів. Навчання проходили у волонтерському креативному просторі «Атмосфера Мир2.0.».

«Були емоції, були сльози, був сміх та було дуже багато щирого спілкування, адже внутрішні стани потрібно пережити і часто оголити. Кожен прийшов на школу зі своїм досвідом останніх п’яти місяців, для більшості це був перший живий навчальний захід та вихід зі своєї особистої “безпечної зони”. Кожна тема мала відгук, практика сходилася з емоційністю, все оберталося навколо  першонеобхідної безпеки – фізичної, психологічної, колективної», – організатори шкіл.

Програма школи «Цифровий блогінг та громадська безпека у воєнний час» передбачала максимум корисних тем та практики для створення блог-проєктів різного формату на тему громадської безпеки. На початку школи учасники зустрілися з Миколою Сульжуком, капітаном поліції, представником Управління дотримання прав людини Національної поліції України, говорили про те, що таке громадська безпека, про роль громади в посиленні безпеки, блогінг як інструмент адвокації громадської безпеки, Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 “Жінки, мир, безпека” та 2250 “Молодь, Мир і Безпека”, а також про реалізацію Цілей сталого розвитку. Модерувала зустріч та давала експертні коментарі Ірина Ткаченко – директорка ГО “Агенції сталого розвитку «Хмарочос»”,  експертка з онлайн-інструментів та розробки проєктів соціальної дії.

Будь-яка проблема громадської безпеки, подана у форматі історії, стає ближчою, зрозумілою, пам᾽ятною, відтак вона краще піддається осмисленню і розв᾽язанню. Як розкривати важливі теми за допомогою сторітелінгу учасники та учасниці навчалися в експертки з креативного письма, кандидатки філологічних наук – Наталі Фенько. Завдяки вмінню креативного письма можна висвітлювати складні та важливі теми, викликати необхідну емоцію, підштовхнути, допомогти. Також говорили про цифрову безпеку, стандарти журналістики для блогерів, яких варто дотримуватися та рецепти успішного оформлення сторінок у соціальних мережах.

«На тренінгу відбувся не просто діалог учасників із Черкас і Кропивницького, а справжній обмін енергією протистояння, натхнення, осяяння тощо. Багато говорили про силу слова, співпричетність і довіру. Історії писалися різні, веселі й сумні, про сьогодення і минувшину, про буденне й вічне. Але попри біль і втому, які контрапунктом виникали в них, кожна історія була про переможну силу життя», – Наталя Фенько.

 

З Кирилом Поліщуком, журналістом, радіоведучим, автором аудіопроектів, опановували особливий вид блогінгу – подкасти. Те, що на перший погляд може здатися надто складним, насправді може стати прекрасним інструментом для розкриття суспільно важливих тем. Аудіоблог – це вміння розкрити ідею/тему за допомогою слів, тембру та інтонації, можливість вплинути на слухача та передати необхідну емоцію. Говорили про те, як будувати драматургію подкастів, шукати нестандартні формати та збільшувати аудиторію, розглядали платформи для створення подкастів. Під час практичної частини учасники та учасниці генерували теми можливих подкастів про громадську безпеку та встигли створити їхні прототипи.

Говорити про громадську безпеку можна різними способами. Як показує досвід, найкраще сприймається будь-яка непроста тема, якщо опановувати її в ігровій формі. Під час ігрофікаційного нетворкінгу в рамках школи учасники та учасниці опановували можливості антидискримінаційної гри «Бути жінкою» та навчальну гру для молоді з вивчення соціальних прав через освіту з прав людини «Країна Гідності» разом з майстринями ігор Іриною Ткаченко, Анною Ліщиною та Вікторією Поліщук.

Завершили першу школу рекомендаціями практичних інструментів, які можуть знадобитися для створення блогових проєктів. Познайомили учасників та учасниць з  онлайновим інструментом для створення дизайнів Canva, зокрема показали, як оформлювати обкладинки для подкастів для різних платформ. Розповіли про особливості використання YouTube для блогінгу, його закономірності та неписані «закони». Та продемонстрували можливості використання інструменту для стрімів та інтерв’ю – Stream Yard.

298761580_3290876317824691_2621804421471439936_n

Друга школа-тренінг «Відновлення за програмою навчання арт/драма-терапії під час війни» – це чотири дні арт-терапевтичних методик, креативних практик, наповнення сенсами та генерування ідей. Для учасників та учасниць важливо було не просто відновитися за допомогою мистецтва, а й продумати використання арту для посилення громадської безпеки та миробудування в громаді. Програма школи була насичена різними арт-терапевтичними техніками, майстрами та майстринями з мистецьким досвідом та дієвими практиками.

У другій школі брали участь учасники та учасниці з Кропивницького, переселенці з Харкова, які зараз проживають у Кропивницькому, представники громадських організацій, благодійних фондів, активісти з Черкас та Чигирина. Ірина Ткаченко, організаторка та директорка «Агенції сталого розвитку “Хмарочос”», та Андрій Рибалка, керівник проєкту, презентували проєкт «Програма з адвокації громадської безпеки під час війни для лідерів громад», в рамках якого відбувається школа. Пані Ірина познайомила з метою та програмою заходу, розповіла про взаємодію блогінгу та арту, як інструментів адвокації та посилення громадської безпеки. А під час креативної групової роботи учасники та учасниці візуалізували своє бачення безпеки та генерували ідеї, завдяки яким цю безпеку можна реалізувати та посилити.

Розпочалося навчання з Арт-терапії, як методу відновлення в умовах кризи та війни та методик соціального згуртування разом з Варварою Діордієвою, засновницею творчого простору «Амелі-квіти з ароматом кави». Варвара познайомила з різноманіттям та особливостями технік, а присутні малювали арт-терапевтичні та медитаційні мандали.

Продовжили навчання Фототерапією з Мирославою Липою, фотографинею, авторкою соціальних фотопроєктів. Можливості та роль візуального мистецтва у впливі на спільноту, особливо в соцмережах, насправді неосяжні. Крім того, що зображення – швидкий метод передачі інформації, він є ще й максимально універсальним. Мирослава розповіла про головні правила фотографії, який вплив мають фото під час війни, та як за допомогою фотографії донести необхідну ідею та викликати необхідну емоцію. Показала соціальні фотопроєкти, які втілювала до війни, та які реалізувала вже під час. Під час практичної частини учасники та учасниці спробували себе в ролі фотографів, шукали влучні кадри, які б несли певну ідею.

 

299458682_3293893727522950_1564374206391826743_n

Анна Ліщина, засновниця творчого проєкту «Валіза Див», учасниця проєкту «Амбасадори безпеки»,  познайомила з дієвими безпековими локальними практиками та провела майстерню виготовлення світловідбивних екосумок. Головним в таких майстернях є створення безпекового елемента для себе чи своїх близьких.  Потім учасники та учасниці заглибилися в терапію через фарби та емоції, створюючи неповторні картини у техніці флюід-арту разом з арт-майстринню Мар’яною Мазур. Для створення картини у техніці флюід-арт не потрібно володіти вміннями образотворчого мистецтва, особливість його у вмінні відкриватися самому собі.

Під час школи учасники та учасниці опановували Драматерапією разом з актором та режисером театру малих форм «Муніципальний театр сатири» – Романом Бутовським. Говорили про те, як використовувати методику задля відновлення та соціального згуртування та як «зіграні» емоції впливають на реальне самопочуття людини.

Знайомилися з Етнотерапією як методом соціального згуртування, а саме створенням екоторбинки у техніці вибійки. Про техніку та як це мистецтво об’єднує навколо себе, терапевтичні властивості та ментальний зв’язок, розповідав Костянтин Данильченко, автор творчої майстерні «Будяк кучерявий». А потім всі присутні створювали екоторбинки зі своїм унікальним орнаментом.

«Мені завжди цікава безпосередня взаємодія з людьми і я завжди радію можливості поширювати інформацію про українську традицію і наші культурні коди. Вибійка – це цікавий інструмент, який може допомагати з просуванням локальної айдентики чи символіки, сприяти в розвитку власної справи, бренду, навіть просто об’єднувати учнів одного класу і школи. Завдяки цим сучасним формам і форматам українська традиція знову квітне», – Костянтин Данильченко.

299371172_3293898264189163_1325501243050198528_n

В останній день школи багато говорили про мистецтво відеопоезії. Кирило Поліщук, автор проєкту «Відеопоетичний діалог культур», продемонстрував синергію поезії, відеоряду та музики. Це особливе мистецтво, яке не має чітких правил і все залежить лише від ідеї та бачення автора. Під час практичної частини учасники та учасниці спільно записали відеодекламацію поезії Ліни Костенко «Крила», яку можна переглянути за https://www.facebook.com/2025171881061814/videos/784796835996319

Наступними компонентами програми будуть дві офлайн-семінари з розробки інформаційно-адвокаційних кампаній у вересні та 10 блог-арт-кафе у жовтні-листопаді у цільових громадах проєкту.

Проєкт «Програма з адвокації громадської безпеки під час війни для лідерів громад» реалізовує ГО «Фундація прав людини» за підтримки Чорноморського фонду регіонального співробітництва (The Black Sea Trust for Regional Cooperation). Регіональні партнери проєкту: ГО «Агенція сталого розвитку “Хмарочос”» (м.Кропивницький), БО «МБФ “Небайдужі”» (м.Черкаси).


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

В "Дії" з'явилась комплексна онлайн-послуга е-Підприємець

Володимир-Волинська громада працює над творенням нової ветеранської політики

Розпочато сезон освітньо-наметових ФРІ-таборів для молоді

Організація стажування молоді в органах місцевого самоврядування: освітній серіал

Як працювати із зумовленими війною кризами в освіті?

«Час діяти, Україно!»: 150 переможців залучать на розвиток громад понад 40 млн грн