У Одесі відбулася експертна дискусія для доброчесності громадського бюджету
Експертну дискусію для доброчесності громадського бюджету у м. Одесі ініціювала коаліція #ГромадськаПрефектура за результатами моніторингового дослідження ГО «Антикорупційний офіс». 6 травня 2020 ...
Додано:
frgn
Експертну дискусію для доброчесності громадського бюджету у м. Одесі ініціювала коаліція #ГромадськаПрефектура за результатами моніторингового дослідження ГО «Антикорупційний офіс».
6 травня 2020 р. відбувся перший з серії круглих столів «Громадський бюджет Одеси: проблеми та рішення». Учасниками е-конференції стали 11 представників місцевого самоврядування та громадськістю.
За результатами презентації учасники експертного обговорення визнали нагальність проблеми та подальшого пошуку порозуміння щодо наступних спільних кроків з одеськими депутатами та посадовцями.
Основні висновки дослідження:
Четвертий рік в Одесі існує «Громадський бюджет», але він стає дедалі менш популярним серед тих, для кого створювався – одеситів. Кількість поданих проектів знизилась на 40%, а активність голосування за найбільш популярні проекти більше ніж у 4 рази.
Частина проектів були реалізовані через низьку якість підготовки, інша помічена в публікаціях, які розкривають неякісне виконання або розтрату коштів.
Переважна більшість закупівель для реалізації проектів-переможців проводиться без тендерної процедури, а ті які, за якими відбуваються торги, часто мають ознаки змови: не зниження ціни, або узгоджене їх зменшення.
Звіти про реалізацію проектів містить лише фото, які не завжди дають уявлення про повноту реалізації проекту.
Міський голова та деякі депутати фракції «Довіряй ділам» використовують позитивні результати громадського бюджету для самореклами, приймають участь у відкритті об’єктів, записують їх у свої звіти.
У місцевому положення право відсутня процедура реалізації права авторів проектів на контроль за їх реалізацією.
«Міська влада діє на принципах патерналізму, що передбачає її домінування у прийнятті рішень, а іншим мешканцям міста відводиться лише пасивна роль. Це прямо суперечить принципам громадського бюджету, коли влада та активна громадськість разом працюють та досягають результату»:.
– підсумував аналітик ГО «Антикорупційний офіс» та сертифікований громадський префект Аркадій Топов.
Для вирішення проблем громадські префекти пропонують
- Всі закупівлі проводити за тендерною процедурою;
- Передбачити можливість дієвого контролю за реалізацією проектів з боку авторів;
- Проінформувати одеситів про виконані проекти (їх вартість підрядників, авторів тощо), як у змі так і на самих проектах за допомогою інформаційних стендів;
- Проводити навчання та консультації авторів проектів, забезпечивши фінансування для консультантів-чиновників.
За результатами заходу його учасники домовились про подальшу координацію зусиль по опрацюванню згаданих пропозицій коаліції #ГромадськоїПрефектура місцевому самоврядуванню Одеси з удосконалення громадського бюджету в Одесі та їх просування.
Нагадуємо, що коаліція успішо взаємодіє з органами місцевого самоврядування, обласними державним адміністраціями для напрацювання механізмів належного урядування місцевим бюджетам, зокрема з практичних питань громадського бюджету: Пост – реліз http://frgn.mk.ua/?p=11552 за підсумками річної діяльності коаліції у місцевих громадах Миколаївської та Херсонської областей;
Відео ефіру на UA:Миколаїв https://mk.suspilne.media/cdn/1/video/2020/03/16/978ab1787615cde5b696c4ce7745f9f9.mp4 /щодо становлення миколаївського громадського бюджету з координатором #ГромадськоїПрефектура Михайлом Золотухіним та директором департаменту економічного розвитку Тетяною Шуличенко.
Прес – служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» – координатора коаліції Громадська префектура» за матеріалами ГО «Антикорупційний офіс».
Дослідження та обговорення здійснюється в рамках проекту «Вдкритий громадський бюджет Одеси”, що реалізує ГО «Антикорупційний офіс» при підтримці ГО« Фонд розвитку міста Миколаєва » за кошти NED (Вашингтон, ОК, США) та в рамках діяльності коаліції «Громадська префектура».