У Полтаві навчали Медіаволонтерів

“Підвищення рівня медіаграмотності у Луганській та Полтавській області”, така назва проекту, який реалізовує Полтавська філія Суспільної Служби України. На початку жовтня у Полтаві відбулася Школа ...

IMG_20191004_211830
У Полтаві навчали Медіаволонтерів

“Підвищення рівня медіаграмотності у Луганській та Полтавській області”, така назва проекту, який реалізовує Полтавська філія Суспільної Служби України. На початку жовтня у Полтаві відбулася Школа “Бути медіаграмотним — сучасно”, метою якої була підготовка майбутніх медіаволонтерів з невеликих міст Луганської та Полтавської області. В Медіашколі навчалися бібліотекарі, журналісти, студенти, молодіжні працівники, психологи, громадські діячі, викладачі таких міст як: Попасна, Рубіжне, Лисичанськ, Біловодськ, Старобільськ, Новоайдар, Гадяч, Миргород, Полтава, Чутовo, Пирятин, Зіньків, Карлівка, які упродовж трьох днів опановували знання з медійної грамотності та критичного мислення.

“Наша організація давно працює у сфері освіти дорослих. Цей проект направлений на реалізацію одного з чотирьох основних завдань «Медійної програми в Україні», яку виконує міжнародна організація Internews за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) — а саме, зростанню суспільного попиту на якісну інформацію, підтримка та розширення зусиль з медіаграмотності, особливо на Сході та Півдні, покращення навичок громадян щодо визначення якісного медіа-контенту – звернулася до присутніх голова Полтавської філії Суспільної Служби України Ганна Кіященко.

“Одним із завдань Школи “Бути медіаграмотним — сучасно” є створення спільноти медіаволонтерів та розвиток медіаволонтерського руху. Ми відібрали 24 учасника, які готові поширювати знання з медіаграмотності у своїх громадах. Сучасна людина має бути медіаграмотною, вміти відрізняти справжню новину від фейкової і не дати упіймали себе на гачок. Потрібно вміти аналізувати, оцінювати та перевіряти інформацію, намагатися постійно вдосконалювати свої навички свідомого медіаспоживання та критичного мислення, – говорить координатор проекту Наталія Кірячок.

“2.5 квінтильйони біт інформації виробляється щодня. Це цифра, яка має тридцять нулів. Як не “потонути” в цих інформаційних потоках?. Ми постійно отримуємо незліченну кількість інформації з різних джерел. Але чи можемо ми виокремлювати для себе потрібні дані та чи не потрапляємо під маніпулятивний вплив? Ми маємо зараз, як ніколи говорити про медіосвіту. Проводити різноманітні освітні заходи. У рамках проекту учасники будуть проводити власні воркшопи з медійної грамотності у своїх містах. Вже під час Школи на основі отриманих знаннь складуть програму свого заходу. У сучасному світі, як ніколи важливо орієнтуватися, аналізувати, розрізняти факти та судження. Кожен з нас сьогодні не лише споживачі, але й кожен з нас маленьке медіа, – говорить тренерка Школа “Бути медіаграмотним — сучасно” Олена Бурім.

Учасники Медіашколи не лише отримали досвід аналізувати інформацію, фільтрувати її, перевіряти на достовірність, враховувати контекст і масштаб, розуміти причинно-наслідкові зв’язки, а й тренували вміння виробляти свою аргументовану позицію та підкріплювати її фактами.

“Чи не найважливішою вимогою сучасності є медіаграмотність в основі якої – захист власного та загальнонаціонального інформаційного простору. До такого висновку дійшли учасники Медіашколи “Бути медіаграмотним – сучасно”. Полтавці та луганці навчалися і навчилися розрізняти факт і судження, власне інформацію і фейк; дізналися більше про маніпуляцію, пропаганду тощо. Найголовніше: ті хто брав участь у навчанні виконували чимало практичних занять, у тому числі уклали власні проекти воркшопів з медіграмотності” — зазначає учасниця Медіашколи, викладач Полтавського національного педагогічного університетуім. В.Г Короленка Віра Мелешко.

“Під час Школи учасники не лише знайомилися з інформацією, яка стосується медіаграмотності, а й виконували практичні вправи, працювали у невеликих групах. Ми разом розмірковували над завданнями та шукали відповіді на питання: наскільки достовірним є джерело? Чи зможу я перевірити інформацію з інших джерел? Що саме «підтверджує» картинка, фото чи відео? Що доводить те, що зображено? На кого розрахована ця інформація? Чи закладено в ній програму сприйняття, очікування. Отримані знання буду поширювати серед своїх колег, учнів, мешканців міста Зінькова” — поділилася своїми враженнями від участі у навчанні Людмила Гавриш.

“З медіашколи в свою “валізу знань” я забрала солідний багаж інформації, щодо орієнтації в інформаційному просторі, якими я планую поділитися в громаді”. — Маргарита Каймакова м. Миргород

“Навчання упродовж цих трьох днів було дуже насиченим та цікавим. Я особисто отримала не лише знання з медіаграмотності, а й розробила разом з колегами план власного навчального заходу”. — Олена Колб м. Лисичанськ

“Я приїхала з міста Попасна, де працюю вчителем. Дуже задоволена цим тренінгом, отримала величезну кількість практичних навичок, які допоможуть мені проводити навчання з медіаграмотності для свої учнів, колег. Буду поширювати отриману інформацію у своєму місті”. — Яна Власюк м. Попасна.

Проект “Підвищення рівня медіаграмотності в Полтавській та Луганській областях» впроваджується Полтавською філією Суспільної служби України за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я