У Соледарі з’явилися «люди-акули»
Незвичайні скульптури створив київський митець Astian Rey в межах арт-резиденції «Заземлення»Їхня висота – понад два метри, вага кожної – близько 120 кілограмів. Білі високі фігури – водночас і люди, ...
Додано:
Ekaterina Ivanova
Незвичайні скульптури створив київський митець Astian Rey в межах арт-резиденції «Заземлення»
Їхня висота – понад два метри, вага кожної – близько 120 кілограмів. Білі високі фігури – водночас і люди, і риби – одразу привертають увагу. Їх створив відомий український скульптор Astian Rey (Астіан Рей) у межах тижневої арт-резиденції «Заземлення» від платформи культурних ініціатив ІЗОЛЯЦІЯ. Зараз скульптури можна побачити біля входу до офісу інституції, але згодом їх планують встановити у міському парку – як подарунок Соледару.
Astian Rey працює переважно з металом і бетоном. Створює роботи в стилі сакрального мінімалізму з властивим йому алхімічним і містичним символізмом, переосмислює символи, що вже існують, та створює власні. Скульптор досліджує критерії формування світогляду сучасної людини, а також можливі шляхи розвитку цивілізації. Переможець першого в світі BlockChain Art-Hackathon. Його твори зберігаються в приватних колекціях України та США.
До Соледара Astian Rey приїхав уперше. Розповідає, що давно виношував задум таких скульптур – напівлюдей і напівриб, малював ескізи. Але саме участь у арт-резиденції «Заземлення», зокрема її тема Антропоцену, допомогла остаточно сформулювати ідею і взятися за її втілення.
«Період Антропоцену характеризується видобутком корисних копалин, що зі свого боку відкриває нові пласти зниклого життя, яке вирувало тут мільйони років тому. Людина, що стоїть в центрі цього періоду, перебуває між минулим, яке їй вже не підвладне, і майбутнім, яке залежить від неї. – пояснює скульптор. – А те, що тут колись було прадавнє Пермське море, наштовхнуло на певні асоціації та ідеї, зокрема про зародження життя у воді та про середовище існування людини. А також про можливість видобувати життєво необхідну сіль. Люди-риби чудово вписалися в цю концепцію».
Astian Rey називає свою участь у резиденції цікавим і екстремальним досвідом, адже зробив дві скульптури за тиждень, хоча на подібні роботи витрачає до трьох-чотирьох тижнів. Усі необхідні матеріали й інструменти привіз із собою.
«Мої скульптури – технічно складні. Зазвичай, це комбінація металевих і бетонних елементів. Скульптури у Соледарі я робив із бетону й фарбував у білий колір – колір солі. Практично весь тиждень резиденції перебував у своїй майстерні, лише часом виходив пройтися містом та околицями. Але багато людей приходили до мене у майстерню. Ми мали з ними цікаві бесіди, поки я працював над скульптурами», – розповідає митець.
На презентації «Людей-акул» місцеві жителі розпитували Астіана про матеріали і техніку, про ідею цих скульптур.
«Тобто діалог відбувся, – говорить скульптор. – Коли працюєш над проєктом у невеликому місті, то відчуваєш значно більший інтерес до своєї роботи, ніж у великому місті, де ти працюєш переважно ізольовано. У маленькому місті люди швидше дізнаються про твою роботу, йдуть на контакт, вони більш залучені в усе це. Тут ширші можливості для того, щоб розпочати розмову на соціально важливі теми у мистецтві й донести смисли, які я вкладаю у свої твори. Невеликі міста насправді відкриті до діалогу й зацікавлені у всьому незвичному, тому важливо, щоб сучасне мистецтво було присутнє у їхньому щоденному житті. Я радий, що теж зміг до цього долучитися».
Нагадаємо, серія короткострокових резиденцій для митців «Заземлення», ініційована культурною платформою ІЗОЛЯЦІЯ, триватиме до серпня. Її мета – мовою сучасного мистецтва привернути увагу до екологічних і соціальних проблем у регіоні, спровокованих людською діяльністю. Митці протягом тижня живуть у Соледарі й працюють над мистецькими проєктами, які потім залишаються у місті.
Усі новини проєкту читайте на сайті Фонду ІЗОЛЯЦІЯ, а також у телеграм-каналі.
Підготувала Марія Семенченко