Українська молодь навчається застосуванню штучного інтелекту в агропромисловості

Ініціатива Deep Tech Talent Initiative була офіційно запущена в межах Нової Європейської інноваційної програми у 2022 році Європейським комісаром з питань інновацій, досліджень, культури, освіти та ...

проєкт освіта тренінг семінар навчання
Українська молодь навчається застосуванню штучного інтелекту в агропромисловості

Ініціатива Deep Tech Talent Initiative була офіційно запущена в межах Нової Європейської інноваційної програми у 2022 році Європейським комісаром з питань інновацій, досліджень, культури, освіти та молоді Марією Габріель. Під час презентації Програми вона зазначила: «Нова Європейська інноваційна програма забезпечить стартапам і компаніям, що зростають, можливість стати світовими лідерами в галузі інновацій. Разом ми зробимо Європу глобальним центром глибокотехнологічних інновацій та стартапів».

banner_DTTI_800-600

Ініціатива триватиме до кінця 2025 року і має на меті надати знання 1 мільйону осіб. Паралельно проєкт реалізовують у 10 країнах Європи, таких як Албанія, Болгарія, Чехія, Франція, Греція, Італія, Португалія, Румунія, Іспанія, Франція, Чехія та Україна.

Минулого року було запущено новий річний цикл програми з використання ШІ у агропродовольчій галузі. «Знову починаємо з агросектору, з інновацій, з європейської молоді, яка є головним героєм глобальних ринків. Наш континент завжди демонстрував досконалість у цій галузі, і Junior Achievement продовжує бути в авангарді зв’язку молоді з агропродовольчим сектором, щоб створити професіоналів і підприємців майбутнього». Такими словами Сальваторе Нігро, генеральний директор JA Europe, вітав учасників конференції на тему «Штучний інтелект і молодіжне підприємництво в ланцюжку постачання агропродовольчої продукції» в межах зустрічі міністрів сільського господарства країн G7.

Навчальна програма EIT Deep Tech Talent Initiative, ініційована Європейським інститутом інновацій і технологій за підтримки компанії Intel, в Україні реалізується ГО «Джуніор Ачівмент Україна» і поєднує базові концепції штучного інтелекту та програмування з елементами підприємництва та управління проектами. Студентами програми є молоді люди віком від 16 до 20 років.

Завдання програми спрямувати студентів на розробку інноваційних ідей, які висвітлюють використання штучного інтелекту для оптимізації споживання агропродовольчих ресурсів, підвищення безпеки та захисту харчових продуктів, а також оцифрування ланцюга поставок.

Навчальна програма зі штучного інтелекту включає два напрями: кодовий (із залученням інструментів програмування, 52 академічні години) та некодовий (32 академічні години), з можливістю вибору для навчальних закладів.

В рамках програми доступно 23 навчальні модулі, за допомогою яких студенти вивчають життєвий цикл ШІ-проекту, відкривають для себе грамотність даних, досліджують концепцію «комп’ютерного зору» та починають аналізувати зв’язок між проблемами, рішеннями та можливостями.

Студенти, які навчаються без використання кодування, створюють набір даних, бібліотеку зображень та вдосконалюють модель, тоді як студенти, які навчаються з кодуванням, використовують елементи програмування для створення прототипу штучного інтелекту.

З початку проєкту, осені 2024 року, учасники навчального процесу вже пройшли кілька важливих етапів. В листопаді педагоги програми отримали підготовку на національному тренінгу для викладачів. Він теж був розділений на дві частини у відповідності до потреби кодування в проєкті, і тривав два тижні з 11 по 21 листопада 2024 року. В тренінгу взяли участь 218 педагогів з 19 регіонів України. Після проходження курсу всі викладачі мали змогу отримати національну сертифікацію від JA Україна.

Педагоги програми отримали знання з таких профільних тем проєкту як розуміння суті виклику та формування ціннісної пропозиції, вивчення життєвого циклу ШI-проєкту та етики даних, опанування основ підприємництва та принципів No-Code ШI для комп’ютерного зору (CV). Практичні заняття включали в себе розробку прототипу, окреслення бізнес-моделі та підготовку до пітчингу. Учасники кодингової частини проєкту також вивчили базові засади побудови штучних нейронних мереж, основи моделювання даних та дослідження з використанням комп’ютерного зору.

Паралельно відбулось формування студентських команд, які беруть участь в програмі. У результаті було сформовано 77 команд, з якими працюють 69 викладачів із залученням представників 14 областей України. Всі команди працюють на базі закладів освіти різних рівнів, і на даний момент успішно зареєстровані на PSNC Platform. Таким чином, вони отримали доступ до навчальних матеріалів програми.

Після цього розпочався сам процес навчання. На першому етапі студентські команди приступили до роботи над ідеями, визначили проблему для вирішення та уклали свої презентації під назвою «Проміжне рішення». Це попередній документ, який заповнюється командами. Його мета — показати обрану ідею, визначену проблему та початковий прогрес у роботі команди. «Проміжне рішення» дозволить командам фінально сформувати бачення та обрати напрям свого проєкту для успішної реалізації. На даний час усі команди демонструють зацікавленість та активність у реалізації своїх ідей, активно працюють над прототипами та готуються до пітчингу.

«Наразі Україна, і Європа в цілому, стикається з нестачею кваліфікованих кадрів, необхідних для «зеленого» та цифрового переходу. Програма DTTI має на меті заповнити цю прогалину, розвиваючи пул глибоких технологічних талантів. Знання з ШІ стають все більш актуальними в сучасному світі: для того щоб бути конкурентними на ринку праці, молоді необхідно опановувати цю сферу. Тож ми прагнемо розширити можливості студентів, які навчаються у професійно-технічних та вищих навчальних закладах у сферах агропромислового виробництва та ІТ та сертифікувати викладачів з навичок роботи зі штучним інтелектом. — говорить про перспективи ініціативи Deep Tech Talent Initiative для української молоді менеджерка програм Junior Achievement Україна Єлизавета Радутна. — Зараз проєкт відбувається згідно графіку. Навчальні матеріали отримують схвальні коментарі від викладачів, а студенти з цікавістю працюють над креативними та незвичайними рішеннями. Я сподіваюсь, що проєкт допоможе командам згенерувати ідеї та в майбутньому започаткувати стартап, який стане українським єдинорогом».


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

На Тернопільщині сироти мають можливість пройти курс "На порозі самостійності"

Оновлення, навчання і зв’язок: Фонд "Майбутнє сиріт" організував зустріч прийомних батьків на Тернопільщині

Голоси війни: українські свідки звернулися до депутатів в Гаазі

Програма "Дітям війни" запрошує нових учасників з прифронтових і деокупованих територій

Попри фінансові труднощі: Проєкт “SOS-Психологія” продовжує свою роботу з підтримки людей у час війни