В “Дії” з’явилась комплексна онлайн-послуга е-Підприємець

е-Підприємець — комплексна онлайн-послуга для бізнесу на порталі державних послуг Дія. Вона обʼєднує всі необхідні послуги, скористатись якими можна на будь-якому етапі запуску чи розвитку власної ...

Додано:
Kitsoft

Kitsoft розробили комплексну онлайн-послугу е-Підприємець
В “Дії” з’явилась комплексна онлайн-послуга е-Підприємець

е-Підприємець — комплексна онлайн-послуга для бізнесу на порталі державних послуг Дія. Вона обʼєднує всі необхідні послуги, скористатись якими можна на будь-якому етапі запуску чи розвитку власної справи. Система не має обмежень на кількість послуг, тому кожен може обрати дві або більше із списку запропонованих. Комплексна послуга е-Підприємець реалізується Міністерством цифрової трансформації України у межах проєкту EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом та впроваджується Академією електронного управління Естонії.

е-Підприємець дозволяє:

  • зареєструвати фізичну особу-підприємця (ФОП) або створити товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ);
  • зареєструватися як платник податків;
  • отримати та зберігати в одному місці всі необхідні ліцензії, дозволи, декларації та інші документи;
  • автоматично передавати документи органам державної влади.

е-Підприємець

Загалом на сьогодні у е-Підприємець доступні 10 послуг:

  • державна реєстрація ФОП;
  • державна реєстрація змін до відомостей про ФОП, що містяться в ЄДР;
  • державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів;
  • подання вакансій;
  • державна реєстрація створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту,
  • державна реєстрація переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту;
  • реєстрація/перехід на спрощену систему оподаткування;
  • реєстрація платником податку на додану вартість;
  • реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази субʼєкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
  • відкриття банківського рахунку.

Також у е-Підприємець доступні комплекси послуг за видами малого бізнесу — для кафе, салонів краси, IT, точок продажу тощо.

Що «під капотом»

е-Підприємець побудований на базі сучасних технологій порталу Дія, розробленого командою Kitsoft. В його основі лежить власна low-code платформа Kitsoft для створення державних сервісів на базі BPMN (англ. Business Process Model and Notation) технології — Liquio.

Ця технологія завдяки гнучким налаштуванням дозволяє швидко розгортати нові сервіси з мінімальним залученням Back-End розробників — опис та логіку послуг на платформі розробляють бізнес-аналітики та фахівці із Low-Code розробки. 

Нова технологія

Оскільки кожна з 10 послуг в е-Підприємець надається різними державними установами і має власний сценарій, ми почали проєктування з визначення порядку їх надання та опису алгоритму передачі результатів в рамках одного процесу.

Для реалізації е-Підприємець розробили технологію-комплексизатор, яка об’єднала всі необхідні для запуску чи розвитку власної справи послуги, що вже існують на порталі Дія, в одну.

Водночас технологія виключає дублювання тих кроків, що повторюються в окремих послугах. Це значно спрощує отримання всіх необхідних сервісів для бізнесу.  

Завдяки автоматизованим алгоритмам обробки та обміну даними, е-Підприємець взаємодіє з державними реєстрами, щоб користувачам не доводилось вносити дані, які вже є у держави. Необхідна інформація автоматично підтягується в заяву, а результати наданих послуг записуються у відповідні реєстри. На сьогодні  налаштовано інтеграції е-Підприємець з 10-ма зовнішніми системами:

  • Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску;
  • Електронний кабінет платника податків;
  • Єдиний банк даних про платників податків — юридичних осіб;
  • Державний реєстр фізичних осіб — платників податків;
  • Реєстр платників податку на додану вартість;
  • Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
  • Єдина інформаційно-аналітична система державної служби зайнятості;
  • Єдина державна електронна система дозвільних документів;
  • Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

Взаємодія систем для обміну даними значно мінімізує людський фактор, зменшує кількість помилок, спрощує і прискорює процес надання послуг для користувачів. 

Як це працює

Щоб отримати до 10 послуг для бізнесу в е-Підприємець, користувач має зробити всього кілька кроків:

1. Авторизуватися у особистому кабінеті на порталі Дія та обрати послугу е-Підприємець.

Якщо користувачу потрібна допомога з вибором послуг, він може пройти короткий опитувальник з підказками або одразу перейти до переліку послуг. На цьому етапі система направляє автоматичний запит до Єдиного державного реєстра юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) та підтягує всю наявну інформацію про заявника.

2. Обрати необхідні послуги та заповнити онлайн-заявку.

Після того, як користувач обрав всі необхідні сервіси із запропонованого переліку та заповнив онлайн-форму, надана інформація автоматично перевіряється на коректність і відповідність нормативним вимогам.

Далі в системі встановлюються зв’язки між різними етапами обробки даних, що визначає порядок виконання кожної з обраних послуг.

3. Перевірити контактні дані та форму господарської діяльності.

У разі їх невідповідності користувачу пропонується звернутись у Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

4. Додати необхідну інформацію, підтвердити та підписати заяву за допомогою Дія.Підпис, файлового або апаратного ключа.

Система обробить заявку згідно з встановленою послідовністю виконання всіх послуг, що були замовлені.

Якщо будуть потрібні додаткові дані з інших реєстрів або від заявника, е-Підприємець автоматично надішле запит до відповідних джерел.

5. Перевірити результати. Статуси та реєстраційні номери кожної окремої послуги в рамках однієї заяви е-Підприємець відображаються в особистому кабінеті користувача в Дія.

Щоб це реалізувати для таких комплексних послуг, як е-Підприємець, команда розробила функціонал мультистатусів. Про будь-які додаткові дії в рамках надання замовлених послуг, зміни статусу виконання заявок та готовність документів, користувач буде одразу поінформований системою в особистому кабінеті по кожній з них.

6. Творити корисні справи і змінювати світ на краще :)

Якщо раніше на отримання різноманітних дозволів підприємцям треба було витратити від 4 до 8 тижнів та відвідати щонайменше 3 різних державних установи, щоб зареєструвати свій бізнес, то зараз подання всіх документів онлайн займає від 10 до 40 хвилин. На затвердження їх офіційними особами необхідно від 1 до 10 робочих днів, залежно від переліку обраних послуг.

е-Підприємець значно скорочує час на оформлення необхідних документів для ведення бізнесу та спрощує комунікацію з державними органами. Натомість підприємці можуть приділити час дійсно важливим справам і не витрачати зайвий час на бюрократію.

Безпека передачі даних

Інформаційна взаємодія е-Підприємець із зовнішніми системами забезпечується національною системою електронної взаємодії Trembita, що гарантує безпечну передачу даних і стабільну роботу всіх систем.

 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

ГО «Інтерньюз-Україна» створила the Ukrainian Media and Society Fund

Остання березнева добірка вакансій тижня

«Вікно Відновлення» запустило сервіс безплатної взаємодопомоги «Один Одному»

Завершилась серія публічних консультацій щодо Стратегії розвитку Калинівської громади через нові цифрові методики

Як об’єднуватись для вирішення проблем? Волинський Інститут Права провів тренінг для активних жителів

Одеса приєдналася до європейської культурної мережі Culture Next