В Івано-Франківську громадськість і влада вчаться якісним комунікаціям в онлайні
Яким чином можна спростити та підвищити ефективність комунікації влади з громадськістю через застосування цифрових рішень, обговорювали на семінарах, що відбулися в ...
Яким чином можна спростити та підвищити ефективність комунікації влади з громадськістю через застосування цифрових рішень, обговорювали на семінарах, що відбулися в Івано-Франківську.
Семінари-презентації «Інструменти civic tech для взаємодії мешканців і влади в Івано-Франківській громаді» організувала громадська організація «Івано-Франківський регіональний центр» у партнерстві з Департаментом стратегічного розвитку, цифрових трансформацій, роботи із засобами масової інформації, комунікації з мешканцями Івано-Франківської міської ради. Заходи відбувалися у рамках проєкту з впровадження електронних консультацій та активізації використання civic tech інструментів в Івано-Франківській громаді за підтримки проєкту «3D Project: Розвиток попри перешкоди. Стійке громадянське суспільство в часи пандемії та в майбутньому», що виконується Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом.
Впродовж двох днів представники громадського сектору, ЗМІ та посадовці міської ради спілкувалися про електронні інструменти для взаємодії іванофранківців і міської влади:
- що таке civic tech, відмінність від gov tech,
- чим інструменти civic tech можуть бути корисні для мешканців і влади,
- що вже впроваджено в Івано-Франківській громаді,
- що (не) працює або потребує поліпшення,
- що потрібно для того, щоб налагодити за допомогою цифрових рішень якісні двосторонні комунікації між різними структурними підрозділами міської ради та мешканцями в ході вироблення локальної політики.
Чому ми говоримо про civic tech? Саме за допомогою цих електронних сервісів можна налагодити взаємодію мешканців і влади та залучити громадськість до вирішення локальних питань. Водночас ми маємо розуміти, що самі по собі громадські технології (переклад civic tech) не забезпечують якісної двосторонньої комунікації «влада-громад». Тобто це не є самоціль, це інструмент, що при вмілому використанні, безумовно, здатен покращити і спростити комунікації. Тому ми і намагаємося показати всім учасникам цих комунікацій, як краще спланувати та організувати процеси взаємодії за допомогою цифрових рішень, – говорить Наталія Кобильчак, керівниця громадської організації «Івано-Франківський регіональний центр».
Учасники і учасниці більш детально обговорили питання електронних консультацій, які запроваджуються в Івано-Франківській громаді. Для їх проведення планується використовувати сервіс електронних консультацій на національній платформі електронної демократії e-DEM, що створена Фондом Східна Європа в межах швейцарсько-української Програми EGAP.
На цей час триває розробка проєкту положення про електронні консультації для подальшого внесення на розгляд сесії міської ради. Присутні зосередили увагу на тому, яким чином посадові особи міської ради можуть використовувати сервіс електронних консультацій для того, щоб залучити іванофранківців до обговорення локальних питань та розроблених нормативно-правових актів, а також яким чином мешканці, громадський сектор можуть долучитися до формування місцевої політики.
Матеріал підготовлено ГО «Івано-Франківський регіональний центр» у межах проєкту з цифрового розвитку Івано-Франківської громади та залучення мешканців до участі у місцевих справах за підтримки проєкту «3D Project: Розвиток попри перешкоди. Стійке громадянське суспільство в часи пандемії та в майбутньому», що виконується Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Думки авторів, викладені у цьому матеріалі, можуть не співпадати з позицією грантонадавачів. Національну платформу е-демократії e-DEM створено Фондом Східна Європа в межах швейцарсько-української Програми EGAP.