Венеціанська комісія: Закони РФ про “іноземних агентів” і “держзраду” треба переглянути

Венеціанская Комісія Ради Європи, проаналізувавши закон РФ про некомерційні організації (НКО), рекомендувала російській владі переглянути режим окремої реєстрації для подібних організацій. Комісія ...

НУО Росія
Венеціанська комісія: Закони РФ про “іноземних агентів” і “держзраду” треба переглянути

Венеціанская Комісія Ради Європи, проаналізувавши закон РФ про некомерційні організації (НКО), рекомендувала російській владі переглянути режим окремої реєстрації для подібних організацій.

Комісія також запропонувала Москві переглянути термін “політична діяльність” стосовно роботи НКО, передає «Росбалт» з посиланням на РІА Новини.

У тексті доповіді комісії з “Закону про іноземних агентів” (ФЗ № 121) з поправками, внесеними 13 липня 2012, зазначається, що він “піднімає кілька серйозних проблем”. На думку Комісії, “використання терміну” іноземний агент “є досить спірним”.

“Знову використовуючи риторику, аналогічну тій, яка використовувалася в комуністичний період, термін (“іноземний агент”) таврує НКО, якої він стосується, шкодить репутації і серйозно стримує діяльність”, – вважають у Венеціанській комісії, у зв’язку з чим рекомендують відмовитися від використання цього терміну.

У Комісії також відзначають, що “легітимність мети забезпечення прозорості НКО у сфері отримання фінансування з-за кордону не може виправдати заходи, які перешкоджають діяльності НКО, що працюють у сфері прав людини, демократії та верховенства закону”.

Тому Комісія рекомендує “переглянути створення спеціального режиму з окремою реєстрацією, спеціальним регістром і безліччю додаткових правових зобов’язань”.

Венеціанська Комісія зазначає у своїй доповіді: “якщо статус” іноземного агента “буде залишено, ступінь і зміст таких зобов’язань повинні бути ретельно вивчені, щоб уникнути ситуацій, коли вони будуть непропорційно серйозніше, ніж ті, які застосовуються щодо інших НКО”.

“Умови, при яких надається статус (мінімальне іноземне фінансування, мінімальний період часу, протягом якого було отримано таке фінансування) також повинні бути прописані в Законі”, – заявляє комісія.

Нарешті, “правові санкції повинні застосовуватися до НКО тільки у випадку серйозного правопорушення з їхнього боку.

“Примусовий розпуск НКО може бути санкціонований тільки неупередженим і незалежним судом – з дотриманням всіх гарантій належного процесу, відкритості та справедливого судового розгляду. Набуття чинності рішення про розпуск має бути відкладено до отримання результатів судового перегляду”, – йдеться в доповіді Комісії.

“Крім тексту, практичне застосування Закону про некомерційні організації також породжує проблеми”, – вважають експерти Венеціанської Комісії.

За їх даними, “звіти показують, що НКО були предметом численних позапланових перевірок, при цьому правова основа цих перевірок залишається неясною і кількість документів, необхідних під час перевірки, відрізнялося досить істотно”.

Мін’юст Росії примусово включив до реєстру “іноземних агентів” перші 5 НУО

Джерело : hro.org


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Вийшов другий сезон Rights Now! Podcast

На Тернопільщині ділилися кращими практиками розвитку гуманітарно-соціальної сфери

Громади Донеччини обговорили діяльність центрів підтримки громадян

ZDOROVI представляє результати шостої хвилі опитування «БАРОМЕТР»: стан системи охорони здоров'я України

«Як підготуватися до сексу»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Відсутність документів на нерухомість — одна із критичних перепон отримання компенсації через єВідновлення