Відбулася презентація аналізу спроможності освітньої мережі Коноплянської ОТГ

8 грудня 2018 року експерти проекту «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні» провели обговорення сценарію реформування освітньої мережі Коноплянської ОТГ, Іванівського району, ...

book with green board background
Відбулася презентація аналізу спроможності освітньої мережі Коноплянської ОТГ

8 грудня 2018 року експерти проекту «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні» провели обговорення сценарію реформування освітньої мережі Коноплянської ОТГ, Іванівського району, Одеської області.

123

 В обговорення проводились із педагогічними колективами 5-ти шкіл об’єднаної громади – Калинівської ЗОШ І-ІІІ ст., Гудевичівської ЗОШ І-ІІ ст., Богунівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДС», Джугастрівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДС», Михайлопільської ЗОШ І-ІІ ст. У зустрічі також взяли участь голова та заступник громади, начальник відділу освіти, місцеві депутати.

Експерти проекту презентували вчителям результати аналізу спроможності освітньої мережі ОТГ. Аналіз проводився за наступними критеріями: 1) рівноправний доступ учнів всіх шкіл ОТГ до якісних освітніх послуг; 2) рівноправні умови для роботи педагогічних працівників в школах ОТГ; 3) якість інфраструктури та матеріально-технічної бази шкіл; 4) ефективність використання бюджетних коштів на сферу освіти та інші.

Проведене дослідження виявило наступні проблеми освітньої сфери які потребують уваги з боку керівництва ОТГ, шкіл та депутатського корпусу:

  1. Погіршення демографічної ситуації. Дана проблема характерна для значної кількості українських сіл та селищ.
  2. Малокомплектність класів. До прикладу, у 2018 році до перших класів Калинівської ЗОШ І-ІІІ ст. та Джугастрівського НВК пішло лише 7 та 8 дітей відповідно, 2019 року кількість першокласників складатиме 7 та 4 особи відповідно.
  3. Освітня сфера найбільш витратна в ОТГ. Із бюджету ОТГ на освіту виділяється 7 млн. 734 тис. грн. За умови економії цих коштів, вони можуть бути направленні на вдосконалення технічно-матеріальної бази шкіл громади, на преміювання педагогічних кадрів та технічного персоналу, утеплення шкіл.
  4. Нерівність умов роботи для педагогічних працівників в школах ОТГ. Вчителі Калинівської ЗОШ І-ІІІ ст., Джугастрівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДС», Михайлопільської ЗОШ І-ІІ ст., Гудевичівської ЗОШ І-ІІ ст. змушені викладати предмети не за своїм фахом.
  5. Нерівні матеріально-технічні умови в школах ОТГ. Зокрема, із 6-ти закладів освіти лише опорний заклад має мультимедійну техніку, підключення до швидкісного Інтернету забезпечено лише в 4-х із 6-ти шкіл; в 5-ти із 6-ти закладів протягом десятиліть не оновлювались кабінети природничого напрямку; половина закладів освіти має тільки 1 новий комп’ютер (року випуску після 2012), загальний стан лише половини закладів освіти можна оцінити як добрий. Критична ситуація із приміщенням Калинівської школи, яке знаходиться в аварійному стані.
  6. Дисбаланс в якості освітніх послуг. Відсоток учнів, які отримали достатній та високий бал на ЗНО, вищий в опорному закладі. Показово, що лише учні опорного закладу посідали призові місця на учнівських олімпіадах.
  7. Незадовільний стан дорожнього покриття. Що ускладнює забезпечення підвезення учнів до опорного закладу.

Експерти запропонували ряд рекомендацій, які можуть покращити якість освітніх послуг та матеріально-технічних умов для навчання дітей та роботи педагогічного персоналу. Серед яких, пониження ступенів в 4-х школах Коноплянської ОТГ та забезпечення підведення учнів ІІ-ІІІ ступенів до опорної школи в с. Конопляному.

Педагоги приймали активну участь в обговоренні запропонованих рекомендацій. Ними також було внесено ряд пропозицій, які могли б покращити умови для навчання дітей. Вчителі також виявили бажання приєднатись до процесу підготовки сценарію реформування освітньої мережі та до розробки стратегії розвитку сфери освіти ОТГ.

Долучайтесь та слідкуйте за новинами у відкритій групі ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ = САМООРГАНІЗАЦІЯ https://www.facebook.com/groups/samoorg2015/, а також на публічній сторінці ГО «Центр Доброчин»  https://www.facebook.com/Dobrochyn/ в соціальній мережі Facebook.

Проект проходить завдяки фінансовій підтримці Посольства Великої Британії в Україні в рамках проекту «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні».

 321


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я