Волинь декларує підтримку внутрішньо переміщених осіб у реалізації їх права на освіту

Упродовж січня-березня 2015 року командою Волинського Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив спільно із партнерами проводився аналіз забезпечення реалізації права на освіту для ...

ВПО
Волинь декларує підтримку внутрішньо переміщених осіб у реалізації їх права на освіту

Упродовж січня-березня 2015 року командою Волинського Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив спільно із партнерами проводився аналіз забезпечення реалізації права на освіту для внутрішньо переміщених осіб у Волинській області.

«Ми ставили перед собою ряд завдань, серед яких: дослідити та виявити факти, що перешкоджають реалізації права на освіту у дошкільних, загальноосвітніх та вищих навчальних закладах Волині для внутрішньо переміщених осіб; дослідити, яка робота проводиться на рівні освітніх закладів для забезпечення соціалізації та психологічної підтримки дітей, що перебувають у новому середовищі, а також сформувати конкретні пропозиції, які спрямовуватимуться на забезпечення реалізації права на освіту для внутрішньо переміщених осіб та будуть прийняті як обов’язкові органами місцевої влади», – зазначає Президент Волинського Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив, Петро Лавринюк.

Що ж маємо в результаті? Круглий стіл, що відбувся в березні 2015 року, надав можливість залучити до відкритого та прямого діалогу усі сторони дослідження: представників органів місцевого самоврядування, освітян, внутрішньо-переміщених осіб, громадський сектор та ін. Обговорення було довгим, а результати змістовними. Учасники напрацювали ряд концептуальних пропозицій, впровадження яких надасть змогу всебічно сприяти соціалізації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на Волині та усунути прогалини, які на локальному рівні виникають у реалізації права на освіту на рівні дошкільних, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів.

Усі пропозиції, що були отримані в процесі обговорення були формовані у проект доручення голови Волинської обласної державної адміністрації.

Отож, щодо пунктів доручення, то маємо наступні:
Органам місцевого самоврядування Волинської області
1. Внести зміни в існуючі або напрацювати нові локальні акти та рішення, що регулюватимуть процедуру позачергового зарахування дітей внутрішньо переміщених осіб у дошкільні навчальні заклади Волині.
Керівникам навчальних закладів м. Луцька та Волинської області
1. Активізувати роз’яснювальну, консультаційну та організаційну роботу в дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах щодо положень Закону України «Про забезпечення прав та свобод внутрішньо переміщених осіб», а також інших загальнодержавних та локальних нормативних актів, що сприяють захисту їх прав і свобод, а також забезпечують реалізацію основних можливостей внутрішньо переміщених осіб.
2. Активізувати соціально-психологічну підтримку батьків та дітей внутрішньо переміщених осіб, що перебувають на території Волинської області.
3. Активізувати надання індивідуальної та групової, психологічної та соціально-педагогічної допомоги дітям та батькам внутрішньо переміщених осіб.
4. Сприяти підвищенню кваліфікації психологів дошкільних, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів для роботи із дітьми та батьками тимчасово переміщених осіб.
5. Проводити постійну діагностику та дослідження проблем та потреб, що виникають у дітей із числа внутрішньо-переміщених у процесі соціалізації та адаптації до нового учнівського колективу.

Проект доручення, а також інші результати проекту були презентовані на завершальній прес-конференції, яка відбувала у квітні 2015 року. До прес-конференції долучились директори загальноосвітніх закладів Волинської області, представники управління освіти, громадських сектор та ін. Захід супроводжувався палкими дискусіями.

«Можна по-різному відноситись до ситуації в країні, проте не варто забувати одне – кожен із нас працює, щоб максимально допомогти тим, хто цього потребує. Навчальні заклади, які розповідають, що не проводять ніякої роботи із цією категорією дітей тому що не вбачають потреби – задумайтесь до чого це приведе. Ми маємо пам’ятати, що діти та їх батьки потрапили у скрутне становище, залишились без дому, без свого звичного середовища життя і якщо ззовні адаптація проходить успішно, то потрібно зробити максимум можливого, щоб і внутрішній стан був відповідний. Органи місцевого самоврядування зараз мають приймати локальні акти, які б врегульовували інтереси усіх без винятку осіб, що проживають на Волині. Візьмемо для прикладу луцькі садочки, у яких започаткована система електронної реєстрації. Всі, розуміючи ситуацію, входять в положення, проте велика частина лучан не має змоги працювати, так як немає місць у садочках для їх дітей. І коли ми говоримо про позачергове зарахування дітей вимушено переміщених осіб, то це не викликає обурення у місцевих жителів, доки немає «масовості». Саме тому потрібно врегулювати ці норми на локальному рівні і забрати «ручний» режим влаштування», – зазначає виконавчий директор Волинського Інституту Права,Ірина Гайдучик.

Протягом реалізації проекту нам вдалось заручитись підтримкою багатьох партнерів, що впевнені приведе до системного проведення досліджень та вивчення ситуації. А наразі ми маємо відправну точку діяльності усіх освітян та органів місцевого самоврядування.

Проект «Забезпечення права на освіту внутрішньо переміщених осіб, що перебувають на території Волинської області» був реалізований Волинським Інститутом Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив, за фінансової підтримки програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження».

Джерело : Волинський Інститут Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Міжнародна технічна допомога та її облік: зустріч голів громад Донеччини

У Львові відбулась вулична акція «Насильство — не традиція»

«Ба та Ді проти брехні»: медіа ШоТам презентує новий проєкт для старшого покоління

Рік завершується, а робота в третьому секторі ні

Платформа майбутньої професії: В Україні розвиватимуть напрямок профорієнтації підлітків з вразливих категорій населення

Женевська декларація прав дитини 2024