Восток-SOS вимагає пояснень від Міністра соцполітики щодо перевірок пенсіонерів зі сходу України

15 лютого 2016 року на офіційній сторінці Міністерства соціальної політики України в мережі Інтернет була оприлюднена новина під назвою “Мінсоцполітики спільно з СБУ ведуть активну співпрацю щодо ...

unnamed (4)
Восток-SOS вимагає пояснень від Міністра соцполітики щодо перевірок пенсіонерів зі сходу України

15 лютого 2016 року на офіційній сторінці Міністерства соціальної політики України в мережі Інтернет була оприлюднена новина під назвою “Мінсоцполітики спільно з СБУ ведуть активну співпрацю щодо перекриття схем незаконного одержання пенсій та інших соцвиплат”. У цьому інформаційному матеріалі наводяться слова пана Міністра соціальної політики України, що пенсійні виплати 150 тисячам переселенців були припинені на підставі інформації від СБУ та правоохоронців, а також очільник відомства нагадав, що “пенсійний туризм – це грубе порушення законів”, однак жодного з порушених законів пан Міністр не назвав.

Можливо, все це тому, що  жодного Закону України, який би дозволяв Пенсійному Фонду України та його територіальним відділенням припиняти виплати пенсії за інформацією СБУ чи правоохоронних органів немає.

Благодійний фонд “Восток-SOS” вважає неприйнятним застосування терміну “жителі “ЛНР” / “ДНР” до громадян України, що стали жертвами військової агресії Російської Федерації, та вимагає публічного вибачення Міністра соціальної політики України.

Восток-SOS вимагає від Міністерства соціальної політики перестати займатися популізмом, і зайнятися виробленням стандартів соціальної політики.

Ми нагадуємо пану Розенку, що так званий “пенсійний туризм”  насправді є реалізацією права громадян України на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, відповідно до статті 46 Конституції України є гарантованим державою правом. Тож, це відповідальність держави забезпечити належну реалізацію права, а не створювати додаткові перешкоди для громадян України.

Пан Розенко відверто спотворює факти, кажучи, що  “якщо вам не потрібна соцдопомога, будь ласка, не реєструйтеся”. Але взяття на облік внутрішньо переміщеною особою є необхідністю не тільки для отримання щомісячної адресної допомоги на оплату проживання для переселенців, а взагалі для отримання будь-якої соціальної допомоги, пенсії, адміністративної послуги, відкриття рахунку в банку, навіть отримання медичної допомоги на підконтрольній території України для осіб які мають зареєстроване місце проживання на тимчасово непідконтрольній території України.

Восток-SOS закликає пана Розенка уважніше слідкувати за змінами профільного законодавства з питань, які входять до компетенції Міністерства соціальної політики України, адже 24 грудня 2015 року Верховною Радою України було прийнято Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантій дотримання прав та свобод внутрішньо переміщених осіб”, що набрав чинності 13 січня 2016 року, яким, серед іншого, встановлено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи діє безстроково та не потребує проставлення відмітки Державної міграційної служби щодо реєстрації місця проживання переселенця. Тож, підрозділи міграційної служби не мають повноважень проставляти цю відмітку. Проте, пан Міністр озвучує позицію, відповідно до якої вимоги Постанови Кабміну є вагомішими, ніж вимоги Закону. Така позиція суперечить основам теорії держави та права, про що, зазвичай, юристи дізнаються на першому курсі навчання в університеті, і про що наголошено у листі Міністерства юстиції України від 30.01.2009  №Н-35267-18 –  вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України, отже, у випадку суперечності норм  підзаконного  акта  нормам закону  слід  застосовувати  норми  закону,  оскільки він має вищу юридичну силу.

 


Тематика публікації:               

Останні публікації цього розділу:

Розпочався проєкт «Впровадження підходу, інформованого про травму, у громадянській освіті»

Інкубатор демократичних ініціатив розпочинає проєкт зі зменшення випадків мови ворожнечі в країнах Східного партнерства

Види когнітивних спотворень та їхній вплив — на тренінгу про психологічну безпеку журналістів

21 Docudays UA: Саунд­скейпінг пам’яті, низові культурні простори та європейський кіноринок — добірка дискусій DOCU/PRO та DOCU/СИНТЕЗ

Пів тисячі молодих лідерів і лідерок закінчили "Школу молодіжних рад"

Доступ до публічної інформації в ОМС: як зробити так, щоб усе запрацювало?