Як доброчесний ПЦМ допоможе мешканцям оцінити ефективність дій ОМС
Громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності ...
Додано:
frgn
Громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні».
Пропонуємо Вашій увазі аналіз волонтера, представника дніпровської ГО «Спілка активної молоді – САМ» Дениса Глушкова, на прикладах ОТГ та міст обласного значення Дніпропетровщини:
Нещодавно я став учасником презентації висновків громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ) і первинного діагностування ефективності витрачання коштів у 3-х містах обласного значення та 3-х ОТГ Дніпропетровської області.
Дуже добре, що представники міст і громад адекватно віднеслися до зроблених висновків та активно приймали участь у дискусії. Сподіваюся, що в подальшому нас чекають лише зміни у позитивному руслі.
Учасників зацікавила моя презентація, в якій я продемонстрував можливості ПЦМ у порівнянні цін на аналогічні послуги ОМС.
Найбільш розповсюдженою помилкою було ігнорування органами місцевого самоврядування показника ефективності. Він або відсутній у бюджетних паспортах, або обрахований неправильно. Це є неприпустимим, оскільки саме цей показник є одним із найбільш важливих, тому що дозволяє оцінити реальну ефективність витрачання коштів, на одну людину/гектар/метр.
Нажаль не у всіх паспортах дотримувалися правил заповнення, тому не має можливості порівняти ефективність витрачання коштів в окремих містах або громадах.
На слайдах є приклади по департаменту освіти 3-х міст (Вільногірськ, Жовті Води, Нікополь) та 3-х ОТГ (Гречаноподіївська ОТГ, Могилівська ОТГ, Томаківська ОТГ), де можна побачити планову ціну перебування однієї дитини в дошкільному закладі протягом 2017 року.
Ціна перебування однієї дитини в дошкільному закладі протяги 2017 року:
ОТГ
Міста обласного значення:
Так планову ціну надання середньої освіти одній дитині, платники податків змогли побачити у Могилівській ОТГ (7 091 грн на рік) м. Вільногірськ (15 992 грн на рік) та м. Жовті Води (14 900 грн на рік). А скільки це коштує громадянам у Гречаноподіївської, ОТГ м. Нікополь та Томаківської ОТГ поки не відомо. Зокрема остання ОТГ взагалі не мала паспорту бюджетної програми.
Найбільш розповсюдженою помилкою було ігнорування органами місцевого самоврядування показника ефективності. Він або відсутній у бюджетних паспортах, або обрахований неправильно. Це є неприпустимим, оскільки саме цей показник є одним із найбільш важливих, тому що дозволяє оцінити реальну ефективність витрачання коштів, на одну людину/гектар/метр.
Нажаль не у всіх паспортах дотримувалися правил заповнення, тому не має можливості порівняти ефективність витрачання коштів в окремих містах або громадах.
Утримання однієї штатної одиниці виконавчого органу Гречаноподіївської ОТГ (82,6 тис. грн на рік), Могилівська ОТГ (71,97 тис. грн на рік), Томаківська ОТГ (105, 4 тис. грн на рік).
Утримання однієї штатної одиниці виконавчого органу міст обласного значення м. Вільногірськ (106,18 тис. грн на рік), Жовті Води (92,87 тис. грн на рік), Нікополь (120,69 тис. грн на рік).
Учасниками презентації були 25 представників 6-ти пілотних місцевих громад Дніпропетровської області, що добровільно стали учасниками проекту з оздоровлення місцевих фінансів на основі можливостей програмно-цільового методу місцевих бюджетів 5-ти областей півдня і сходу України, який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.
Прес –служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за матеріалами представника дніпровської ГО «Спілка активної молоді – САМ» Дениса Глушкова
__________________________________________________________________
Для довідки: громадський аудит проведено в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.
Партнерами проекту у Дніпропетровської області є: ГО «Інститут громадської експертизи»; ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» http://www.dcecrp.ho.ua/ – член всеукраїнського громадського «Партнерство за прозорімісцевібюджети» та ГО «Спілка активної молоді – САМ».
Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч-підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.